Budou týmy ve třetím tréninku kvůli náročnosti oprav nových vozů raději stát v garážích?

McLaren | foto: McLaren

FIA sice potvrdila úpravy kvalifikace, které by měly zabránit tomu, aby vozy v Q3 stály v garážích, tento problém však může nově nastat během třetích tréninků. Proč? A co na to říká FIA?

Postávání v garážích během třetí částí kvalifikace by letos mělo zmizet (více zde), tento problém se ale kvůli složitosti vozů a jejich časově náročných oprav letos nejspíše přesune do třetího tréninku.

Týmy zřejmě nebudou chtít riskovat problémy a to, že by své monoposty nezvládly včas připravit pro kvalifikaci, a proto svou účast ve třetím tréninku možná omezí pouze na zajetí instalačních okruhů.

"Jak víme, tak mezi třetím tréninkem a kvalifikací je dvouhodinová přestávka. A bylo by velmi nešťastné, kdyby měl tým na konci třetího tréninku problém, který by nemohl před kvalifikací opravit, což není bez precedentu, jak jsme mohli vidět v minulosti například po bouračce Fernanda Alonsa v Monaku před několika lety," uvědomuje si technický delegát FIA - Charlie Whiting.


Letošní vozy jsou hodně složité a jejich opravy náročnější - oželí proto některé týmy
raději účast ve třetím volném tréninku? (foto: Red Bull)

Jak dlouho trvá výměna turbomotoru: 7, 3 nebo 1,5 hodiny?
"Týmy si dělají starosti, že to bude běžnější, a už jsem některé slyšel, že třetí trénink přeskočí, aby měli vůz připravený pro kvalifikaci. Ale uvidíme, každý má svůj způsob přístupu k věcem. Některé týmy mi říkají, že výměna motorů trvá sedm hodin, podle jiných tři, jiní zase uvádějí hodinu a půl.

Opravdu nevíme, jestli takové náročné situace vlastně nastanou. Jsem si jistý, že to v prvních třech či čtyřech závodech bude jiné, než na co jsme zvyklí, ale skutečně netuším, co se přihodí," dodává Whiting.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy