Pokud bychom pravidlo o 107 % procentech aplikovali na poslední testy v Bahrajnu, nekvalifikoval by se do závodu ani úřadující mistr světa Sebastian Vettel. Dá se sice očekávat, že oproti testům týmy udělaly velký technologický skok kupředu a už by nemusely mít tolik problémů, ale přesto se dá očekávat, že za vynikajícím Mercedesem by mohli zaostávat výrazně.
Podle pravidel je však možné, aby bylo toto pravidlo za určitých okolností pominuto a tuto možnost potvrzuje také Charlie Whiting: "Ve výjimečných případech můžeme přistoupit k přehlédnutí tohoto pravidla. V Austrálii bych toto přehlédnutí určitě podpořil i já."
Pokud by měla se splněním limitu 107 % problém větší část startovního pole, byl by na komisaře zajisté vyvinut velký tlak ve prospěch prominutí pravidla. Pokud by se některé týmy neobjevily na startu, naštvalo by to naštvalo sponzory a také televizní společnosti, zajímavost závodu by tím totiž určitě klesla.
Kromě problémů s rychlostí týmy nejvíce trápí vysoká nespolehlivost monopostů. Není tedy úplně nereálné, že by i v případě, že se všichni kvalifikují, nemusel nikdo dojet do cíle. O tom, jak by se poté podle Whitinga rozdělovaly body, jsme již informovali zde.