Ecclestone dlouho bojoval proti zavedení nových "zelenějších" turbomotorů, které nahradily starší 2,4litrové V8 atmosféry. Během předsezónních testů je měl možnost vidět v akci, ale jejich zvuk se mu vůbec nezamlouvá.
"Máme nové motory. Nelíbí se mi. Možná bychom mohli snížit palivová omezení a mohly by dosahovat vyšších otáček. Budeme si muset počkat, a uvidíme," říká Ecclestone. Současné motory mají omezený průtok paliva na max. 100 kg za hodinu od 10 500 ot/min a jedinou koncovku výfuku.
Na druhou stranu ale 83letému Britovi nevadí škaredé nosy letošních vozů: "Na vzhled si zvyknete. Při jakékoliv změně lidé říkají: 'Nelíbí se mi to.' Ale nemyslete si, že si zvyknete na neexistenci zvuku."
Nevadí mu ani současné trápení Red Bullu, za který jezdí čtyřnásobný mistr světa Sebastian Vettel: "Mnoho fanoušků chtějí vidět, jak teď bude Vettel prohrávat. Vždyť šampionát nevyhráli jednou, ale čtyři roky po sobě," cituje jej Bild.
Ecclestonovi se zvuk nových motorů nelíbí: "Energii si šetřete u silničních aut, ne v F1"
(foto: Scuderia Ferrari)
"Nikdy jsem však neviděl smysl ve změně motorů pro ušetření energie. Tohle můžete dělat se silničními vozy, ale ne ve Formuli 1. Potřebujeme být hluční a rychlí. A jedna věc je jistá: tahle celá věc stála kopu peněz," shrnuje Ecclestone.