Hülkenberg: Vývoj vozu pokračuje dál svým tempem

Force India | foto: Sahara Force India

V průběhu testů v Bahrajnu prokázal tým Force India spolehlivost nového vozu i vysokou rychlost.

Po testech v Bahrajnu odpovídal Nico Hülkenberg z týmu Force India na různé otázky o budoucí sezoně.

Jaká je situace v týmu po předsezonních testech?
Nico Hülkenberg (NH): „Situace není špatná. Začátek testování v Jerezu byl složitý, neabsolvoval jsem dostatek kol a nemohl jsem získat celkový dojem o novém voze. Testy v Bahrajnu proběhly dobře. Připravili jsme se tak, jak jsme se jen mohli. Nějaké problémy měli všichni, ale my jsme pracovali dobře a máme na svém kontě dostatek kilometrů. Nikdo nemá jistotu, že se problémy nezopakují, ale my teď nevypadáme špatně.“

Mají týmy s motory od Mercedesu převahu?
NH: „V současnosti ano, ale sezona F1 je dlouhá. Počkáme a uvidíme. Zatím to není špatné.“

V jaké jste formě v porovnání s ostatními?
NH: „Týmy Mercedes a Williams vypadají být silné. McLareny jsou také rychlé, v posledním dnu ukázali rychlost i u Ferrari. Ricciardo z Red Bullu v jednom okruhu ukázal, že má také rychlost. Domnívám se, že Red Bull dříve nebo později své problémy vyřeší a znovu bude mezi nejlepšími. Favoritů je víc, ale zatím se ukazuje mírná převaha motorů Mercedes.“

Jak moc zaostává Force India za Mercedesem a Williamsem?
NH: „To je těžké říct. Na testech jsem nejezdil s minimálním množstvím paliva. Navíc v Bahrajnu měnil povrch okruhu vlastnosti podle denní doby. V pět hodin večer se mi zdála být trať rychlejší.“

Budete si víc hlídat pneumatiky, nebo spotřebu paliva?
NH: „Musím hlídat oboje. V závodech s velkou spotřebou paliva bude důležitá jedna věc, v závodech, které budou charakteristické vysokými teplotami vzduchu, bude důležité hlídat zejména zadní pneumatiky – to bude slabé místo.“

Když se budou pneumatiky hodně opotřebovávat, bude ještě důležité hlídat spotřebu paliva?
NH: „Absolvovali jsme hodně testů a srovnávaní. Situace není jednoznačná.“

Budou závody zajímavé?
NH: „Týmy i jezdci budou muset kontrolovat hodně věcí, to by mohlo přinést více předjíždění.“

Jaké to je jet na konci startovní rovinky před první zatáčkou rychlostí 330 km/h?
NH: „Jel jsem jenom 315 km/h, systém ERS nefungoval, proto jsem ani neměl pocit, že jedu rychleji, než předtím.“

Jaké máte pocity z turbomotorů?
NH: „Už se ví, že tyhle motory mají velký potenciál. Když fungují všechny systémy pohonné jednotky správně, jezdec ani neví, co si s tím obrovským výkonem počít.“

Rozumíte tomu, co se děje uvnitř vozu?
NH: „To není rozhodující. Důležité je, když cítím, že s ovládáním vozu je vše v pořádku, pak jsem spokojený.“

Co bude dál?
NH: „Váha šasi se trochu sníží, objeví se několik nových aerodynamických prvků. Nic takového, co by zatřáslo světem, ale vývoj vozu jde dál svým tempem.“

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy