Hamilton o letošní práci s novou osmirychlostní převodovkou

Mercedes | foto: Mercedes AMG F1 Team

Lewis Hamilton popisuje, jak se liší jeho práce s novou osmirychlostní převodovkou a kolik stupňů na rozdíl od minulé sezóny používá.

V letošní sezóně dochází k mnoha změnám: nejen v oblasti aerodynamiky či nových turbomotorů s pokročilými ERS systémy, ale také v oblasti převodovek, které mají nově osm rychlostí a musí si poradit s mnohem vyšším krouticím momentem. O změnách, kterými letos převodovky prošly, jsme podrobně psali v článku: "Technika: Jak se v roce 2014 mění převodovky? Životnost, pevné převody i vnitřní součásti."

Nyní se podíváme na praktickou stránku z pohledu závodního jezdce - Lewise Hamiltona z Mercedesu. Co na nové převodovky bývalý mistr světa říká? "Moc o nich nepřemýšlím. Abych byl upřímný, šest rychlostí podle mě stačilo. Sedm bylo OK. Osm je určitě příliš. Myslím to tak, že osm jich ve skutečnosti nepotřebujete."

"Osm budete používat pouze v několika závodech, ale s tímto turbem to je opravdu zajímavé, protože opravdu používáte vlastně jen jednu část převodovky, i když máte osm rychlostí. Používáte pouze tři či čtyři rychlosti. Co ž se hodně liší od loňského roku, kdy jsme využívali všech sedm rychlostí," vysvětluje Hamilton.

Převodovky budou letos muset vydržet šest závodů za sebou (tj. o jeden více než loni) a převodové poměry pro celou sezónu budou muset týmy nahlásit předem pro všechny závody s tím, že jim bude (pouze letos) umožněna jedna změna.


Lewis Hamilton se sžívá s novou technikou (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Lewis letos očekává lepší sezónu, než tu minulou, kdy si zvykal na nový tým i na novou techniku. Čím to bylo způsobeno? "Neměl jsem takovou důvěru při brzdění. U všech mých týmových kolegů jsem byl tím, kdo brzdí jako poslední, zatímco v roce 2013 jsem brzdil obecně ve stejných místech jako Nico a někdy dříve, což se mi předtím ještě nestalo. Takže to je jen o důvěře v auto. Brzdná stabilita byla jiná než ta, na kterou jsem byl zvyklý."

Mercedes ve snaze mu pomoci přitom přešel z brzd Brembo na Carbone Industrie, které si Hamilton tak oblíbil u McLarenu. "Jo, ale to není jen o tom. Jde také o brzdové třmeny [McLaren používá unikátní brzdové třmeny Akebono], hlavní válce, otočný bod pedálu. Nastavení světlé výšky, se kterou jsme jezdili. Všechno," vysvětluje Hamilton.

Před sezónou má Mercedes dobře našlápnuto - má nejvýkonnější pohonné jednotky a rychlostně na tom také není špatně - Hamiltonovi při posledním testu v Bahrajnu scházely na nejrychlejší čas Felipeho Massy z Williamsu pouhé 2 setiny sekundy, proto se zdá, že v roce 2014 bude patřit k hlavním kandidátům na zisk titulu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy