I když jsou letos pneumatiky tvrdší, tak péče o ně bude podle pilotů stále klíčová

Pirelli | foto: Pirelli

Formule 1 letos prochází mnoha změnami: od pohonných jednotek přes aerodynamiku až po pneumatiky, jejichž management bude i letos velmi důležitý, přestože Pirelli zapracovalo na jejich trvanlivosti.

"Myslím, že letos to bude péče o pneumatiky ještě těžší, i když jsou o něco tvrdší. Myslím, že s vyšším krouticím momentem musíte být při práci s plynovým pedálem opatrnější," říká pro Autosport Valtteri Bottas, který v Bahrajnu ujel minulý týden s novým vozem 925 km.

"Je celkem snadné přerušit trakci a dostat tak více teploty do povrchu pneumatiky. Bude to o něco těžší. Přitom je stále celkem chladno, takže si myslím, že péče o pneumatiky bude letos ještě důležitější než minulý rok," pokračuje mladý talent Williamsu.

Nico Hülkenberg, jenž se letos vrátil do Force Indie, souhlasí s tím, že při podstatně vyšším krouticím momentu nových pohonných jednotek to bude těžší šetřit zejména zadní pneumatiky: "Protočit kola je rozhodně velmi jednoduché."

Dosáhnete toho celkem snadno a mě se to dařilo na rovinkách, také dvakrát protočit kola a zanechat černé stopy v délce 100 metrů na výjezdu z pomalých zatáček - což je sice celkem legrace, ale pro výkonnost to moc dobré není.

Pneumatiky se z pohledu degradace dost těžko zvládají. Je snadné protočit zadní kola a degradovat, z mého pohledu tedy jde tak trochu o výzvu," uvádí Hülkenberg, který byl v Bahrajnu s vozem VJM07 první den nejrychlejší.


Valtteri Bottas poškozuje levou přední pneumatiku při tvrdém brzdném manévru
během testů v Bahrajnu (foto: Pirelli)

Když se k péči o pneumatiky přidá potřeba šetřit palivo a boj o pozice na dráze, pak je jasné, že z pohledu pilotů nepůjde o snadnou záležitost, jak potvrzuje pilot Williamsu: "Bahrajn je z pohledu omezení paliva tím těžším. Cítím, že jsem se v oblasti technik úspor paliva zlepšil, abych byl co nejefektivnější.

Z pohledu jezdce bude šetření paliva bez ztráty času na kolo letos velmi důležité. Nepůjde jenom o hlídání si pneumatik. Samozřejmě, že máme počítače, které nám pomáhají, nakonec to je ale na jezdci, aby palivem šetřil bez ztráty času," dodává Bottas.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 3 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy