Kobajaši: Renault nemá na to, aby si to mohl rozdat s ostatními výrobci motorů

Caterham | foto: Caterham F1 Team

Renault momentálně není v situaci, aby si to rozdal s dalšími výrobci motorů v F1 - Ferrari a Mercedesem, nechal se slyšet Kamuj Kobajaši.

Japonská posila týmu Caterham odjela ve čtvrtek 66 okruhů, navíc byl Caterham nejrychlejším ze všech týmů Renaultu! Francouzský výrobce bojuje se spolehlivostí svých pohonných jednotek 1,6l turbo, což znemožňuje i týmu, aby učinil pokrok se svým vozem.

To znamená, že se teď Caterham zaměřil na spolupráci s Renaultem, aby jim tak pomohl vyřešit jejich problémy s motorem. "Situace je prostě taková, takže teď jim [Renaultu] musíme pomoct, abychom byli schopni bojovat s ostatními výrobci," prozradil Kamuj Kobajaši pro Autosport.

"Momentálně jsme co se výkonnosti týče hodně slabí, takže jim dáváme maximální možnou podporu, aby mohli pracovat a my posléze mohli zahájit práci na voze. Momentálně čekáme na to, až se motor zlepší.

Během testu jsme se na trati potkali s jinými vozy a bylo jasně vidět, o kolik jsou auta s motory Mercedes rychlejší - na rovince je to o 20-30 km/h, což zásadně mění i brzdné body. Pokud bychom měli pořádnou sílu [motoru], hodně by se změnilo. Uvidíme, co se dá v krátké době udělat. Momentálně jsme docela jasně pomalí."


Kdo by čekal, že Caterham bude, soudě podle včerejška, nejrychlejším z týmu Renaultu?

Kamuje zpomalil také problém s přenosem telemetrických dat, největší problém ale vidí v přenosu energie na výjezdu z pomalých zatáček. Japonec doufá, že se to podaří ještě v rámci zimních testů vyřešit, doposud totiž na podobné problémy nebyl, kvůli fundamentálním problémům se spolehlivostí, čas.

Renault stále věří, že své motory zvládne dát do pořádku, což by mohlo odstartovat smysluplnou práci na voze. Caterham by se tak mohl dostat ke svému systému brake-by-wire na zadní nápravě. "Kolem motoru je hodně problémů. Problémy jsme čekali. Síla na výjezdu ze zatáček je až moc agresivní, těžko se s ní při akceleraci vyrovnává. Momentálně je průjezd pomalými zatáčkami velmi obtížný, protože nevíme, jaký grip budeme mít."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy