Určité problémy se nevyhnuly žádnému z týmů, který testoval minulý měsíc v Jerezu a je pohánáněn agregáty Renault. To Mercedes a Ferrari zažili vcelku pozitivní test. Šéfinženýr Renaultu Remi Taffin k problémů říká: "Problémy jsou horší zvenčí, než jsou zevnitř. Je to těžký moment, ale zvládneme to."
Renault, který svým pohonným ústrojím zásobuje týmy Red Bullu, Lotusu, Toro Rosso a Caterhamu, od Jerezu velice tvrdě pracuje na vyřešení těchto problémů před nadcházejícím testem v Bahrajnu. "Stále jsme kus za plánem, ale jsme asi tam, kde bychom chtěli normálně být na prvním testu." Taffin očekává, že motor bude "v autech fungovat dobře" v Bahrajnu a umožní tak týmů začít s pracemi na vozech.
Dle něj by měl být Renault do prvního závodu sezony (16. března) připravený: "Otázka je stejná jako pro všechny ostatní výrobce, jak na tom budeme s výkonem? Uvidíme." Problémy s pohonným ústrojím byly v Jerezu tak velké, že žádný ze tří týmů, které se testu zúčastnily (Red Bull, Toro Rosso a Caterham), nebyl schopen udělat žádnou praci na nastavení monopostů nebo na vyhodnocování nějakých čísel.
Renault má zcela jasné problémy s nalezením společné řeči pro všechny součásti od letoška nového pohonného ústrojí. Nové motory totiž hodně pracují s využíváním rekuperované energie, když elektrické motory regenerují energii jak ze zadní nápravy, tak i z turba.
Tyto systémy navíc díky bateriím energii mohou uchovávat, musí tak být kontrolovány přes pokročilé počítačové programy. A zde je právě problém, Renault v Jerezu trpěl problémy jak s hardwarem tak i softwarem.
Remi Taffin je dle svých slov přesvědčen, že Renault už vyřešil všechny problémy s hardwarem, ale stále ještě musí rozřešit problémy se softwarem kontrolujícím jednotlivé části pohonné jednotky. Fakt, že nespolupracují tak, jak by měly, totiž také působí problémy. Nějaké novinky se zkoušely už minulý týden na filmových dnech s Lotusem a Toro Rosso. Zatímco u Lotusu v Jerezu šlo vše hladce, u Toro Rosso v Misanu ne.
Dle Taffina ale problémy u Toro Rosso "nebyly překvapením, protože víme, co jsme měli v autě a mysleli si, že se nám to podařilo opravit, ale zjevně ne. Od té doby jsme na tom pracovali." Popírá však, že by pokračující problémy vedly k nedostatečné výkonnosti, což by bylo vzhledem ke zmraženému vývoji od konce tohoto měsíce velkým problémem.
O Taffina byl letos v Jerezu velký zájem, není divu...
(foto: Renault Sport F1)
"Pokud bychom měli problémy se spolehlivostí poté, co bychom se motoru věnovali po celý rok, tak by bylo těžké dělat změny, ale stále je tu pravidlo, které nám umožňuje měnit určité části, kdybychom měli problémy se spolehlivostí, což jsme udělali v minulosti a myslím, že to budeme zase dělat. Neříkáme ale, že máme hlavní problémy se spolehlivostí.
Máme dobré části. Každá z nich funguje fajn. Musíme je jen přimět pracovat spolu. S každým komponentem jsme docela spokojení co se týče jeho konkurenceschopnosti, ale máme problémy, když dáme vše dohromady do auta a musíme se z toho snažit dostat maximum.
Takže když se dostaneme do Bahrajnu nebo na nějaký závod, tak to budou stále tyto komponenty, ale bude naší prací dostat z nich maximum. Jsme spokojení s úrovní [rychlosti], kterou teď máme," zakončil Remi Taffin.