Na dotaz, zda se McLarenu podařilo identifikovat, proč byli tak pomalí, a zajistit, aby se nedopustili stejných chyb letos, Paffett přiznává: "Myslím, že kdybychom to plně identifikovali, byli bychom ke konci roku mnohem konkurenceschopnější."
"Přijali jsme to, že jsme se dopustili chyb, a existují oblasti vozu, o nichž víme, že byly problematické. Myslím si ale, že problém byl u některých oblastí, které byly příliš velké na to, aby se během sezóny daly napravit," pokračuje testovací jezdec McLarenu.
"Takže si jsem celkem jistý, že máme dobré ponětí o tom, co se pokazilo, ale nikdy to nemůžete říci s jistotou, dokud nepostavíte další auto, abyste přesně věděli, co nevyšlo. Víme ale, co s letošním autem děláme.
Je to stejně úplně jiný vůz, poučili jsme se z oblastí u loňského auta, kterým se potřebujeme vyhnout, stejně to ale bude odlišné auto - jde o odlišnou výzvu, a je to výzva pro všechny. Rozhodně to vnímáme tak trochu jako nový začátek pro všechny a velmi usilujeme o tom, abychom vše od začátku měli vyřešené.
Můžete si stanovovat cíle, ale nikdy nebudeme vědět, jak na tom jsme, dokud nevyjedeme k testování a k prvnímu závodu. Kvůli tak velké změně v pravidlech opravdu nevíte, jak na tom musíte být.
Časy na simulátoru nic neznamenají, protože nevíte, co dělají všichni ostatní a při tak velké změně v designu vozu pro tento rok si nemyslím, že před prvním závodem budeme opravdu vědět, jak na tom jsme," očekává Paffett.
McLaren plně nepochopil veškeré příčiny neúspěchu loňského vozu MP4-28, problematickým oblastem se však chce vyhnout (foto: McLaren Mercedes)
McLaren v Jerezu chybět nebude
Pokud jde o vývoj McLarenu MP4-29, vše postupuje podle plánu. Paffett se již s novým vozem setkal: "Ano, viděl jsem auto v dílně. Tvrdě na něm pracují a bude v Jerezu. Představeno bude ve Wokingu během digitálního odhalení 24. ledna a pak na dráze 28. 1. v Jerezu."
Testovací pilot ale do Španělska nezamíří: "Já tam nebudu, budu sledovat testy v továrně na simulátoru. První den toho zřejmě moc neujedeme, budeme však na simulátoru připraveně na jakoukoliv zpětnou vazbu, kterou budeme moci od jezdců na dráze dostat, a snažit se pomoci vyvíjet auto během prvního testu."
"Všechno probíhá dle plánů, a když se dostaneme do Jerezu, budeme o něm vědět mnohem více. Myslím si ale, že prvním cílem bude pochopení nové pohonné jednotky a toho, jak to všechno funguje, což nebude podle mě vůbec jednoduché," dodává Paffett pro Sky Sports.