Minulý rok v říjnu jsme vás informovali o příliš velkých odchylkách při měření průtoku paliva pomocí standardizovaných senzorů, které bude všem výrobcům nových turbomotorů dodávat britská společnost Gill.
Senzory využívají ultrazvukovou technologii, která dokáže měřit průtok paliva v obou směrech s velmi vysokou mírou přesnosti. Nyní splňují požadavky FIA, která jimi chce pomoci formovat budoucnost profesionálního motorsportu a zlepšit palivovou efektivitu v F1 i ve vytrvalostním šampionátu WEC.
Měřiče průtoku díky inovativnímu designu a nízké hmotnosti dosahují rychlé odezvy (1 kHz), která je tak důležitá v náročném provozním prostředí. Dokáži zaznamenat průtok až 8 000 ml/min (při požadovaném napětí 4,75 - 5,25 V) a splňují tak požadavky FIA na přesnost.
"Gill Sensors jsou nadšeni tím, že byli vybrání pro toto dobrodružství a jsme potěšení tím, že FIA důvěřuje výkonnosti a trvanlivosti ultrazvukových měřičů průtoku. Rádi bychom FIA a všem týmům poděkovali za jejich podporu, která byla pro tento projekt zásadní," uvádí ředitel společnosti Mike Gill.
Měřič průtoku paliva Gill Sensors pro nové turbomotory nabízí 4 analogové výstupy (CAN) a vysokou přesnost měření až do průtoku 8 000 ml/min (foto: Gill Sensors)
Bližší technické specifikace produktu najdete zde.