Ferrari se v roce 2014 podle Pioly možná vrátí vpředu k push-rod zavěšení

Massa, Felipe | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari chce v roce 2014 opět bojovat o titul šampiona F1. K tomu by italskému týmu nemělo dopomoci jenom znovu angažování Kimiho Räikkönena, ale také poměrně zásadní změna ve filozofii vozu. Asi nejdůležitější změna se týká předního zavěšení.

Tým z Maranella před dvěma lety překvapil odborníky, když na monopost F2012 nasadil na přední nápravě zavěšení typu pull-rod. Posledním týmem, který tuto variantu předního zavěšení před Ferrari použil, bylo Minardi v roce 2001. Sázka na staronové řešení fungovala a Alonsovi na konci sezony 2012 chyběly k titulu jen 3 body. 

Není tedy divu, že se inženýři rozhodli i v sezoně 2013 pokračovat s tímto řešením. Také konkurence se začala touto verzí zavěšení zabývat. Někteří inženýři se dokonce nechali slyšet, že pull-rod poskytuje oproti konvenčnímu push-rod zavěšení výhody. Nicméně jeho vývoj je příliš nákladný, minimálně pro většinu týmů.

Nakonec se tedy pouze McLaren odhodlal jít do rizika a okopíroval řešení Ferrari. Ve Wolkingu však tohoto kroku už v průběhu sezony litovali. Právě aerodynamika přední části auta totiž motala inženýrům britské stáje hlavu. Jedním z hlavních důvodů ztracené sezony McLarenu totiž bylo vedení proudu vzduchu od předního křídla přes přední zavěšení k bočnicím.

Také u Ferrari si během roku 2013 stěžovali na problémy s aerodynamikou - i když spíše v zadní části auta. Podle všeho však při vývoji vozu pro sezonu 2014 došla řada i na přední zavěšení a dle Giorgioa Piola, technického odborníka serveru Auto Motor und Sport, budou mít Alonso s Räikkönenem k dispozici auta s běžným push-rod zavěšením na přední nápravě (Ital však o čtyři dny později tuto informací popírá s tím, že rudé vozy budou dle nejnovějších informací pokračovat s pull-rodem vpředu).


Ferrari jelo naposledy se zavěšením push-rod v sezoně 2011

To však nemusí znamenat, že bylo Ferrari se starým řešením nespokojené. Změna se také může týkat nových pravidel pro sezonu 2014. Špička nosu bude podle nich končit o 10 cm níže. V případě řešení push-rod zbývá v přední části pod šasi více místa spodní částí nosu. Vzduch tak může proudit klidněji ve velmi důležité spodní části auta.

Tip: O zavěšení pull-rod týmu Ferrari se více dočtete v tomto článku.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy