Slabá sezona McLarenu byla výsledkem zbytečné paniky z poloviny roku 2012

Pérez, Sergio | foto: McLaren

Slabá sezona McLarenu byla výsledkem zbytečné paniky z poloviny roku 2012, říká šéf týmu Martin Whitmarsh. Tým z Wolkingu poprvé od roku 1980 nedokázal získat podiové umístnění. Přitom rok 2012 končili Britové jako tým, který udával tón.

Podle názorů svého šéfa se stáj vydala na zásadně špatnou cestu v polovině roku 2012, kdy tým přehnaně zareagoval na výkyv formy a rozhodl se, že se musí v navrhu designu vozu pro rok 2013 vydat jiným směrem. "Vloni jsme měli rychlé auto. A pokud bychom měli větší provozní spolehlivost, tak jsme mohli vyhrát titul," říká Martin Whitmarsh pro Autosport.

"Kolem poloviny roku jsme činili rozhodnutí o voze pro letošní sezonu. Zrovna v té době jsme, hádám, měli menší výpadek formy. Běžně se ale stává, že se přes to přenesete a vaše výsledky mají vzestupnou tendenci. Pak se pochopitelně cítíte dobře. Občas ale věci nejdou dobře a v těchto chvílích se začínáte obávat a propuká panika.

Vloni jsem se podívali na náš vývojový program, to jsme měli rozumně rychlé auto, ale pak najednou nereagovalo na vývojové prvky. Každý týden přícházíte s 1,5-2 body přítlaku. Když je pak ale období 6 týdnů, kdy se Vám to nedaří, pak se začnete obávat. Asi to bylo v tento čas, kdy si inženýři pomysleli, že náš vývoj jde po horizontální křivce a že jí musíme prolomit."

Brit přiznává, že se tímto rozhodnutím tým dostal do ještě větších problémů s letošním vozem. Přesto je rád za to, jakým způsobem se s tím tým popasoval a získal zpět ztracenou půdu pod nohama a to přesto, že stáj přestala poměrně brzy s vývojem letošního auta.

"Kvůli naší panice jsme se ocitli v hrozné situaci v Melbourne. Na tomto hrbolatém okruhu jsme bojovali se světlou výškou vozu a vydali se špatným směrem. Abych byl upřímný, tak jsme podle mého vzali auto, které nebylo dobré a udělali z něj ještě horší. 


Výkyv formy v půlce sezoně 2012 přišel McLaren hodně draho

Byli jsme dost vzadu, a tak jsme zaměřili naší snahu na nadcházející roky. Existoval limit, na který jsme se letos mohli dostat. Pokud ale nebereme Red Bull, tak jsme pokročili dopředu. V posledních čtyřech nebo pěti závodech jsme závodili s Ferrari, Mercedesem a Lotusem.

Takže jsme relativně získali a přitom jsme tři nebo čtyři měsíce na autě nepracovali. Jenom jsme v prvním volném tréninku dělali experimenty a z nich vycházeli."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 10 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy