Adieu, V8! Renault se loučí se svými 2,4litorvými motory RS27 (+ foto)

Renault | foto: Renault Sport F1

Tento víkend si budeme moci naposledy vychutnat zvuk 2,4litrových V8 atmosférických motorů, které pohánějí vozy F1. Příští rok je nahradí přeplňované V6 o objemu 1,6l. Renault se statistikou a obrázky loučí se svými pohonnými jednotkami, které v posledních letech patřily k těm nejlepším v poli - vždyť Sebastian Vettel a Red Bull s nimi získali čtvrtý titul v řadě.

Po osmi sezónách nastal čas se v F1 rozloučit s osmiválci. Renaultu se v této éře podařilo získat pět titulů (2006, 2010 - 2013) z osmi možných, 59 vítězství (40 % z celkového počtu), 65 prvních míst na startovním roštu a zajet 55 nejrychlejších kol v závodech.

Statistika Renaultu V8:
- 3665,5 mistrovských bodů
- 750 koní (verze pro rok 2013 při typické instalaci, teplotě, tlaku a vlhkosti)
- 18 000 ot/min
- 95 kg hmotnosti
- 1 271 postavených motorů (683 pro využití na dráze, 588 pro dynamometr)
- přes 2 miliony ujetých km
- 5 000 komponentů na každý motor
- 7,6 milionů použitých dílů
- 21 800 použitých pístů
- 43 200 použitých sacích ventilů
- 45 900 použitých výfukových ventilů
- 43 800 nasazených ojnic
- 22 000 použitých zapalovacích svíček
- 10 600 použitých olejových filtrů

Pokud by jejich vývoj nebyl omezen, tak by podle zástupce generálního ředitele společnosti Renault Sport F1 Roba Whitea tyto motory dokázaly točit 22 000 ot/min, díky čemuž by dosahovali o 75 koní vyššího výkonu (+ 10%), což by například na Monze vedlo k o 2 sekundy rychlejším časům na kolo.


Video: Renault RS27, který letos pohání Caterhamy, Lotusy, Red Bully a Williamsy
(zdroj: Renault Sport F1)

Fotografie najdete pod článem.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 21 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy