"Během víkendu v Abú Zabí se potkali Jean Todt, Bernie Ecclestone a prezident Pirelli, Marco Tronchetti Provera. Mluvilo se také mimo jiné o nápadu zavést dvě povinné zastávky na závod. Chce Formule 1 opravdu dělat špatně úplně vše, co může? Nebo že by se lidé z F1 inspirovali v DTM, kde jsou dvě zastávky povinné už dlouho a často se starají o zmatek? F1 by se ale tímto pravidlem mohla stát ještě více předvídatelnou, což je už bez něj."
Povinné zastávky jako součástí show
"Co by, prosím vás, toto nařízení, že by každý musel dvakrát do boxů, mělo přinést? Vzhledem k perfekcionismu mechaniků je velmi nepravděpodobné, že by se díky tomu v průběhu závodu něco změnilo. Během 44 zastávek se dnes něco pokazí maximálně u dvou z nich. A to většinou u malých týmů. Zbytek je v rozmezí 1,5 sekundy.
Pirelli navíc pro rok 2014 z bezpečnostních důvodů zřejmě dodá "betonové" gumy, takže by druhá zastávka byla čistým show elementem bez technické nutnosti. Třízastávkový závod tak zřejmě vůbec nebude. Diváci navíc na tyto umělé elementy nenaletí. To ukazuje DTM. Zájem o vlajkovou německou sérii klesá, protože tam už tu chybu, kterou od nich teď F1 chce okopírovat, udělali."
(foto: Sahara Force India)
Strategie se starají o napětí
"Napětí v F1 je o tom, že jsou tu rozdílné strategie. Force India v Abú Zabí díky strategii šetření gum a jezdeckém stylu získala 9 bodů, které by při dvouzastávkové strategii nezískali. Zde je vidět, že se riziko vyplatilo. Ale to se pravděpodobně nelíbí TOP týmům.
Ti by měli nejraději garanci na vítězstí. Tedy stejnou taktiku pro všechny. Kdo věří tomu, že dvě povinně předepsané výměny gum přinesou více napětí, ten se plete. Většina závodů druhé poloviny by tak byla na prášky na spaní."