Button o velmi mladých Rusech v F1: Co inženýrská stránka věcí a nastavování vozu?

Button, Jenson | foto: McLaren

Sauber má Sergeje Sirotkina a Toro Rosso pro příští rok angažovalo Daniila Kvjata. Zkušeným pilotům F1 dělá jejich účast v závodech příští rok obavy. Jenson Button vysvětluje proč.

Daniil Kvjat - "Lidé z F1 by mu měli říct, že je příliš mladý"
"Daniil si vedl v GP3 hodně dobře, ale přesto je překvapující, že Toro Rosso do vozu posadí někoho tak mladého. Pro mě je F1  více soutěživou než kdykoliv jindy, pokud jde o talent a zkušenosti, takže to je pro dítě hop nebo trop," popisuje Jenson Button.

Mohlo by to být lepší, kdyby se tady objevili ve věku kolem 21 let a s více zkušenostmi, připraveni na jízdu a řekli: "Tady to máte." Teď když odjedou několik špatných závodů, mohou je nahradit.

Když jsem v roce 2000 začínal v F1, nebyl jsem připravený, ale musel jsem tu příležitost využít. On také musí využít příležitost, ale ti lidé na druhé straně by měli říct, že jsi příliš mladý a potřebuješ více zkušeností. Vždy by vyskočil a chopil se té příležitosti, protože by se znovu už nemusela naskytnout," neobviňuje Button ruského mladíka, ale spíše zkušené lidi z týmů F1.


Daniil Kvjat bude příští rok závodit za Toro Rosso místo Daniela Ricciarda
(foto: Scuderia Toro Rosso)

Sergej Sirotkin - "Bojoval někdy vůbec o vítězství? Očividně je dobře zajištěný"
"U Sirotkina nemám ponětí o tom, co udělal. Slyšel jsem, že závodí ve Světové sérii, ale když se podíváte na její lídry - na Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorneho - tak je mezi nimi a zbytkem velký rozdíl.

Nejsem si jistý, jestli vůbec někdy o vítězství bojoval. Je to divné, ale očividně je dobře zajištěn. A znovu, nikdy neřekne ne, viďte? Ví, jak jezdit se závodním vozem, jenže ono to není o tom, že si sami jezdíte kolem.

Spousta lidí by to relativně dobře zvládla. Jde o to, že je nasadíte do závodu s 21 zkušenými jezdci. Také o vystupování, když nejste ve voze, o fyzičce a inženýrských schopnostech," obává se Button závodění s nezkušenými mladíky.


Sergej Sirotkin, kterého angažoval Sauber (foto: Sauber Motorsport AG)

Nové motory, inženýrská stránka věci, potřeba zkušeností s nastavováním vozu F1
"Příští rok bude zřejmě ten nejtěžší pro vstup a učení se. Způsob, jakým budou fungovat nové motory, bude znamenat, že jezdec bude opravdu muset vozu rozumět před tím, než vyjede. V 17 či 18 toho opravdu moc o té inženýrské stránce nevíte. U mě to rozhodně platilo.

Můj druhý rok v F1 byl tak těžký, protože mé auto najednou nebylo tak konkurenceschopné a já jsem nevěděl, co se děje. Neměl jsem ponětí o tom, jak nastavit vůz Formule 1. Tito kluci jsou buď velmi dobře vyškolení, nebo budou muset být velmi dobří z inženýrského hlediska.

Je to velmi těžké pro týmového kolegu mít vedle sebe někoho velmi nezkušeného, protože on nastavuje auto a ten druhý kluk ho jen kopíruje. Víte, co děláte, ale nemůžete si od svého týmového kolegy nic vzít.

Nenaučíte se toho tolik, jako v týmu se dvěma zkušenými jezdci. Škodí vám to. Mít dva zkušené piloty v týmu je klíčové a příští rok to bude velmi důležité," dodává zkušený pilot McLarenu, ke kterému letos přišel Sergio Pérez, jenž nahradil Lewise Hamiltona.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy