Získává Red Bull a Lotus díky novému mapování motorů?

Renault | foto: Renault Sport F1

Výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff po Velké ceně Japonska kritizoval své soupeře. Zlepšování Red Bullu a Lotusu přičítá novému mapování motorů.

Mercedesu závod v Suzuce vůbec nevyšel, když Hamilton musel odstoupit po kolizi hned po startu, kdy přišel k defektu pneumatiky a následnou jízdou i k poškození podlahy. Tým se ho rozhodl ze závodu stáhnout. Pošetřil tím aspoň motor a v Indii bude moci nasadit novou převodovku.

Nedařilo se ani Rosbergovi, který byl v závodu penalizován za nebezpečné vypuštění a do cíle dojel na osmém místě se 72sekundovou ztrátou na Sebastiana Vettela. I bez penalizace tedy ztrácel zhruba sekundu na kolo, což přispělo k frustraci Mercedesu.

Wolff po závodě nešetřil kritikou na různé strany: "Pokud jde o Ferrari, tak to má větší problémy než my, pokud jde o rychlost... Lotus trpí jiným druhem potíží - utíkají mu zaměstnanci a předvádí nekonzistentní výsledky."

Čím si výkonný ředitel Mercedesu vysvětluje zrychlení Red Bullu a Lotusu, kteří používají nejen podobnou koncepci výfuků a tunelů pod bočnicemi, ale i stejné pohonné jednotky Renaultu? "Red Bull od Singapuru udělal obrovský pokrok. U Lotusu šlo v Koreji o 4 desetiny. Musíme zanalyzovat to, co vlastně dělají," uznává.

Oba jsou oproti Mercedesu dále ve využívání výfukových plynů: "Je za tím něco? Možná strategie foukání? Pokud je to tento případ, musíme přijít na to, co zde ztrácíme. Myslím, že víme, co dělají. Jedinou otázkou je, zda máme potřebné zdroje na to, abychom to implementovali v posledních 4 závodech. Možná budeme muset přemístit své zdroje."


Renault v Japonsku opět získal všechny stupně na pódiu, jeho osmiválce letos pohánějí Caterhamy, Lotusy, Red Bully i Williamsy (foto: Renault Sport F1)

To ale nebude tak jednoduché, zvláště kvůli tomu, že Brixworthu již intenzívně testují V6 turbomotory pro příští sezónu. "Když změníte mapování pro řízení výfukových plynů, musíte motor poslat znovu na testovací stolici. Musíme se na to podívat. Netvrdím, že tohle je tou hlavní příčinou. Určitě ale jde o zajímavou věc," dodává Wolff pro Auto Motor und Sport.

Ředitel traťového Lotusu Alain Permane se ale výrokům Wolffa po Velké ceně Japonska pouze zasmál: "Jezdíme se stejným mapováním od počátku sezóny. Ale je dobré, že je Mercedes podezřívavý."

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 4 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy