Prohlášení týmů po kvalifikaci v Japonsku, Alonso připouští, že neodvádí dost dobrou práci

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

SUZUKA; První řada v Suzuce patří Red Bullu. Mark Webber letos poprvé překonal Sebastiana Vettela. Jak hodnotí kvalifikaci v Japonsku jezdci a ostatní představitelé týmů?

RED BULL

Mark Webber, 1.
Celkově to bylo dost dobré, Sebastian měl v kvalifikaci problém, takže je to tak trošku bezvýznamná pole position, pokud chcete, protože i tak zajel skvělé kolo. Jsem ale šťastný, že jsem získal pole position, musíte příležitost popadnout za pačesy a odvést dobrou práci.

Jsem rád, že jsem ji získal v mém posledním závodě zde na Suzuce, což je fenomenální okruh. Nikdy nezapomeu dnešní první sektor, to je to, o co usilujeme a naše práce je přesně o tom a je to bonus pro nás pro všechny.

Sebastian Vettel, 2.
Měli jsme dnes ráno problém s autem, ale nemyslím, že nás to nějak ovlivnilo co se nalezení správného rytmu týče. Mark zajel velmi dobré kolo. Měli jsme v kvalifikaci problém s KERSem, ale nejsem stoupencem řečí typ - kdyby to bylo takto. Je to velká neznámá a faktem je, že jsme druzí. Auto bylo dnes fenomenální, kvalifikaci jsem si užil a se druhým místem jsem spokojen.

Christian Horner, šéf týmu

Je skvělé získat první řadu. Byl to velmi dobrý výkon v podání Marka, který získal první pole position v letošní sezoně. Sebastian i přes problém s KERSem zajel skvělé kolo a vyjel si první řadu. Musíme zjistit, co bylo za problém s jeho autem, protože už podruhé měl tyto potíže. Doufejme, že otočíme tyto velmi dobré startovní pozice v hodně bodů na konci zítřejšího závodu.

 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 3.
Jsem se třetím místem opravdu spokojen a tým odvedl dobrou práci. Díky všem. Vypadá to, že máme lepší balík než tomu bylo poslední dobou a auto se řídilo skvěle. Změnil se směr větru proti včerejšku a rannímu tréninku a to změnilo chování okruhu, cítil jsem, že mám lepší přilnavost.

Třetí místo je dobrý výsledek, ale Red Bull je zkrátka příliš vepředu. Zvládnutí pneumatik a jejich opotřebení bude hlavním faktorem a pokud budeme mít dobrý start z čisté stopy, doufejme že jim to nedáme zadarmo a něco předvedeme.

Nico Rosberg, 6.
Bylo do dobré kolo, ale je k naštvání, když vystoupíte z auta a vidíte, že rozdíly jsou tak těsné. Nastavil jsem vůz víc na závod, takže jsem si jistý, že to může být dobrý závod. Bude to náročné na pneumatiky, ale 6. místo není špatný začátek a budu se snažit získat víc.

Kvalifikace vždy zahrnuje kompromis v nastavení, ale v Koreji jsme viděli, že to pro mě fungovalo, než se mi ulomilo přední křídlo. Doufám, že jsme zde našli stejně dobrý kompromis mezi kvalifikací a závodem.

Ross Brawn, šéf týmu
Tohle pro nás byla kvalifikace, která měla slabá místa. Bylo těžké dát dohromady dobré kolo v těchto větrných podmínkách, takže myslím, že můžeme být se třetím a šestým místem spokojeni. Oba piloti odvedli skvělou práci v daných podmínkách a zmaximalizovali výkon auta, které měli k dispozici.

Když se podíváme na časy, je to velmi těsné, setiny sekundy dělí několik pozic na startu. Zítra bude záležet také na tom, jak jednotlivý piloti zvládnou práci s pneumatikami a myslím, že můžeme očekávat zajímavé odpoledne (pozn.red. v našem případě ráno).

 

LOTUS

Romain Grosjean, 4.
Red Bully dnes vypadali opravdu silně a věděli jsme, že to s Lewisem bude těsné, takže myslím, že čtvrtá příčka je dobrý výsledek. Auto je mnohem lepší než včera, zvlášť na tvrdé sadě, se kterou jsme se trápili. Potom jsem na ní ale byl nejrychlejší v Q1.

Tým tvrdě pracoval, abyna tom zapracoval přes noc a ukázali jsme opět pokrok během víkendu. Je to těsné, je to technický okruh a vítr věci zkomplikoval. Zítra by mělo být teplo, takže bude zajímavé zjistit, co zítra zvládneme. Cítím se dost dobře.

Kimi Räikkönen, 9.
Auto zde bylo mnohem lepší než v poslední době, i když zítra nemám lepší pozici na startu. Malá chyba v mém rychlém kole mě stála čas a je to velmi těsné, takže i to málo znamená v konečném důsledku hodně. Uvidíme, co se stane v závodě, ale auto je rozhodně víc podle mého gusta, takže tato pozice na startu není žádné drama.

Alan Permane, šéf traťového provozu
Plánovali jsme, že oba piloti budou v první desítce. Romain ukázal velmi dobrou formu a čtvrý místo je dobrý výsledek, byl velmi blízko třetímu místu. Bylo to hodně těsné, takže fakt, že Kimi startuje devátý není nic vážného, zvlášť když víme, jak se dokáže probojovat během závodu dopředu.

 

FERRARI

Felipe Massa, 5.
Bylo to dobré kolo, téměř perfektní a to je zvlášť na tomto okruhu velké zadostiučinění a připomnělo mi to moji pole position zde v roce 2006. I když je to páté místo, je to dobrý starto do zítřejšího závodu. Oproti včerejšku jsem cítil, že je auto mnohem lépe vyvážené a dnes jsme ovedli dobrou práci. Víc nebylo v mých silách.

Určitě to nebude lehké, máme před sebou vozy, které jsou rychlejší než my, ale stále můžeme být ve hře a proto se musíme soustředit na stragegii a práci s pneumatikami. Ale jsem s kvalifikací spokojen, zajel jsem dobré kolo a pokusíme se zítra o ještě lepší výsledek.

Fernando Alonso, 8.
Neměli jsme od začátku dobrý týden, byl jsem po celý víkend osmý či devátý a nenašli jsme rychlost. V kvalifikaci jsem opět osmý, takže zatím neodvádím dost dobrou práci a budu se snažit získat nějaké pozice. Musíme zítra předjíždět, realisticky můžeme dokončit v první pětce.

Osmé místo v kvalifikaci je výsledek tak nějak podle očekávání. Musíme nyní myslet na pohár konstruktérů. Máme za sebou jen o bod Mercedes a oba startují přede mnou, takže musím dojet minimálně před jedním z nich.

Pat Fry, technický ředitel
Byla to opravdu těsná kvalifikace. Výkon našich aut se od včerejška zlepšit, částečně kvůli práci, kterou jsme odvedli, aby se zlepšilo řízení a také kvůli podmínkám na trati a větru, která byl v prvním sektoru silný. Pozice víceméně odpovídá našim očekáváním, i když je ztráta na vedoucí jezdce menší, což je pro nás povzbudiví.

Bohužel se dál trápíme s nedostatkem aerodynamického přítlaku a proto nebojujeme o přední příčky. Dnes jsme odvedli velký kus práce, abychom našli správné nastavení a oba piloti ze sebe vydali to nejlepší. Nikdy není jednoduché zvládnou závod při startu z těchto pozic, ale víme, že na Suzuce se může stát cokoliv.

Nyní se musíme soustředit na přípravu na závod a ujistit se, že jsme připraveni využít každé příležitosti a nedělat chyby. Naše závodní rychlost (soudě podle včerejška) ukazuje, že můžeme být v klidu, i když musíme vzít v úvahu okolnosti jako počasí a podmínky na trati, které jak jsme dnes viděli, ovlivní výkon všech aut.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 7.
Věděli jsme, že dnes můžeme bojovat o první desítku, ale sedmé místo je příjemné překvapení. Bylo to hodně těsné a vše do sebe muselo zapadnou a myslím, že jsme to zvládli. Oproti včerejšku se změnil směr větru, foukat "do zad" na rovinách a to hodně pomohlo. Taky to ale znamenalo, že foukalo proti vám v prvním sektoru, což přidalo na přilnavosti. Byla to zábava a zajel jsem dobré kolo. Jsem spokojen a cílem jsou zítra samozřejmě body.

Esteban Gutiérrez, 14.
Nejsme tak konkurenceschopní jako na předchozích okruzích. Byl jsem jen o dvě desetiny pomalejší než Nico v Q2. Tohle je poprvé, kdy závodím na tomto okruhu a jel jsem na hranici. Co se týče toho ohně - uviděl jsem ho a vyskočil z auta.

Kluci měli vše pod kontrolou a byl jsem rád, že jsem mohl v kvalifikaci pokračovat. Dal jsem dohromady kolo a nyní musím být optimistikcý, protože si myslím, že máme dobrou závodní rychlost. Body nebudou jednoduché, ale udělám, co budu moci.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsme s kvalifikací spokojeni, protože jsme věděli, že to bude hodně těsné. Nico opět odvedl fantastickou práci a je v dobré pozici získat body. I Esteban odvedl dobrou práci na pro něj novém okruhu a je působivé, jak se během víkendu zlepšil, zatímco se učí tento obtížný okruh. Rozdíl, aby byl jedenáctý není ani desetina. Sečteno a podtrženo - výjimečná kvalifikace a doufáme v body.

 

McLAREN

Jenson Button, 10.
V Q3 v Suzuce chcete prostě vyjet a užít si zábavu - což je přesně to, co jsem udělal. Nemohl jsem jet o nic rychleji. Jel jsem v Q2 tři kola a Q3 byla téměř identická, takže si myslím, že desáté místo je tak dobré, jak jen naše auto dnes mohlo zvládnout. Na trati moc času nezůstalo, ale byla zábava ho hledat.

Na zítřejší závod se těším, myslím, že to bude jiný závod, než jaké jsme v poslední době vídali. Opotřebení pneumatik je zde lepší a myslím, že obě sady zde fungují dobře. Opravdu se těším a doufám, že budeme schopni se zlepšit a získat body. Bude to těžké, ale to je to, proč máme tento sport rádi.

Sergio Pérez, 11.
Bylo frustrující zmeškat Q3 jen tak těsně. Bylo to neskutečně těsné. Moji první sadu pneumatik v Q2 jsme předčasně přezuli kvůli červené vlajce. To znamenalo, že to pro mě není příliš dobré, protože jsem opravdu nevěděl, jaký je momentální stav tratě.

Pochopitelně jsem včera zmeškal cenný čas na trati kvůli nehodě, takže jsem se ráno snažil tento čas nahnat, zjišťoval informace o okruhu a pracoval na nastavení. Nedostat se do první desítky jen o něco málo víc než desetinu není ideální, ale na druhou stranu si myslím, že jsme v dobré pozici, abychom zítra získali body.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Oba piloti odvedli dobrou práci, solidní a profesionální. Checo měl smůlu, že se tak těsně nedostal do Q3 a zítra tudíž odstartuje 11. Jenson se dostal dál v podstatě s přehledem - proto si i kvůli tomu, jak je to ve středu pole těsné, zvolil, že v Q3 pojede a pokusí se svou pozici zlepšit. Nakonec se mu to nepodařilo, ale věříme, že to bylo správné rozhodnutí, že jsme to zkusili i když nyní víme, že desáté místo je to nejlepší, co jsme dnes mohli dokázat.

Ale Jenson má Suzuku rád a před dvěma lety zde senzačně vyhrál a tento okruh mu sedí. Nikdo od něj nečeká, že vítězství zítra zopakuje, ale můžeme si být jistí, že předvede svůj silný výkon a probojuje se polem o něco výš. Také Checo bude chtít získat co nejvíc bodů a je v dobré pozici, aby se mu to podařilo.

 

FORCE INDIA

Paul di Resta, 12.
Když vezmu v úvahu včerejšek, myslím, že můžeme být s tímto výsledkem spokojeni. Pomalu, ale jistě jsme vůz zlepšili a v kvalifikaci to bylo dobré. Práce přes noc jak na okruhu tak v továrně pomohla přizpůsobit vůz tomuto okruhu. V porovnání se včerejškem bylo auto stabilnější a předvídatelnější, což nám pomohlo dostat se na dosah Q3. Věřím, že závod bude dobrý, protože závodní rychlost vypadala konzistentně a jsme v pozici získat body a vybrat si strategii.

Adrian Sutil, 17.
Nebylo to dnes nejjednodušší. Udělal jsem ráno chybu, poškodil vůz a museli jsme vyměnit převodovku. Musím poděkovat týmu, že připravil vůz včas pro kvalifikaci, protože měli v polední pauze hodně práce. 

V první části se auto špatně řídilo a necítil jsem se pohodlně, chyběla mi přilnavost, abych byl konkurenceschopný. Vše, co nyní mohu udělat je se zaměřit na zítřejší závod a doufat, že to bude lepší den. S penalizaci (kvůli výměně převodovky) budu startovat zezadu, takže musím odvést dobrou práci a posunoust se směrem k bodům.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Suzuka pro nás letos byla hodně náročná, ale změny, které jsme přes noc provedli byli krokem správným směrem a zlepšili chování vozu. Adrianova nehova v polovině třetího tréninku byla nešťastná a přestože mechanici ovedli fantastickou práci při opravě vozu, bylo to pro něj v kvalifikaci náročné. 

Na druhé straně garáže, Paul byl v lepší formě a ukázal velmi dobrou rychlost. Nakonec jen těsně zmeškal Q3, ale udělal dost, aby byl zítra v boji o body. Cítíme se celkem optimisticky ohledně naší rychlosti i životnosti pneumatik a pokud zvládneme dobře strategii, můžeme bojovat s vozy před námi.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 13.
Bojovali jsme o vyšší příčky, než jsme očekávali. Byla to těsná kvalifikace a bylo to milé překvapení. Se třináctým místem můžeme být spokojeni. Doufáme, že zítra budeme schopni bojovat s vozy kolem a o první desítku.

Pastor Maldonado, 15.
Dnes jsme z auta dokázali dostat 100% a dojeli podle očekávání. Včera jsme toho příliš nenajezdili, protože jsem měl problém s kolem a celkově to dnes nebylo vůbec špatné. Uvidíme, co zvládneme zítra v závodě.

Xevi Pujolar, hlavní závodní inženýr
Po ranním tréninku jsme se trápili s přilnavostí a očekávali jsme těžkou kvalifikaci. Přesto jsme věděli, že pokud dáme dohromady čisté kolo na středně-tvrdé sadě, máme šanci být blíž našim soupeřům než v minulých závodech. Vál silný vítr a to přidalo další výzvu, ale oba piloti zajeli skvělé kolo, když to bylo potřeba a odstartují 13 a 15.

I když je to jen malý krok kupředu, jsme co se výkonu týče mnohem blíž, protože to bylo velmi těsné a desetina by nás posunula hodně dopředu. Tenhle okruh dá zabrat pneumatikám, takže bude důležitá dobrá strategie a s ní budeme mít šanci bojovat o body.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 16.
Pro nás to nebyla dobrá kvalifikace, což je zklamání, protože včera to byl nejlepší pátek, který jsme v poslední době zažili. Hodně velkou roli hrál dnes vítr, ale rozhodně jsme měli být výš. Pochopitelně bych si přál lepší výsledek, ale uvidíme, co zvládneme v závodě. Nebyl jsem spokojen s vyvážením. Slyšel jsem, že JEV měl problém, ale co vím, tak se tím nemusím znepokjovat, na mém autě je vše v pořádku.

Jean-Eric Vergne, 18.
Když jsem vyjížděl s boxů, můj inženýr se mnou mluvil vysílačkou, takže jsem musel počkat až do půlky sektoru, abych mu něco mohl říci. Myslel jsem, že mám problém s motorem, ale potom jsem pochopil, že se zasekli zadní brzdy. Zkusil jsem brzdit, ale nic se nestalo a potom jsem viděl oheń a musel zastavit. Tým se na to bude muset podívat, protože chvíli trvalo, než se ten oheň uhasil.

Doufejme, že hlavní věci (motor a převodovka) jsou v pořádku, ale budeme toho muset hodně vyměnit. Jsem v pořádku, jen se mi dostalo trošku hasicího materiálu do helmy. Tolik smůly... Jen doufám, že jsem si ji všechnu vybral i pro příští rok. Nebude to zítra lehké, startovat zezadu, není lehké zde předjíždět.

James Key, technický ředitel
Všera jsme byli spokojeni s vyvážením vozu. Dnes se kompletně změnil směr větru a to ovlivnilo balanc, zvlášť v prvním sektoru. I když v Danielově případě jsme byli spokojeni i ve zbytku kola. Jev předvedl dobrý výkon a s autem byl čím dál spokojenější. Změnili jsme pár věcí před kvalifikací, abychom pomohli vyvážení v prvním sektoru, ale auto stále nefungovalo tak dobře jako ve zbytku okruhu.

Bohužel, zrovna když JEV očekával velké zlepšení, přišel problém se zadními brzdami a vyústilo to v oheň. Jeho auto je však opravitelné a zítra bude závodit.

MARUSSIA

Max Chilton, 19.
Jsem tak šťastný, že jsem před oběma Caterhamy poprvé do Číny. Porazit jednoho, to by bylo něco, ale porazit je dokonce oba, to je neuvěřitelné a ukazuje to, jak moc bojujeme v této fázi sezony. Nebyl to nejjednodušší víkend a vyjel jsem na trať těsně před červenou vlajkou, kdy chybělo jen asi tři minuty do konce a zbytek vypadal jako těžký úkol. Změnily se i podmínky na trati a vítr zobtížnil jízdu v prvním sektoru.

Dal jsem do toho všechno a to kolo bylo tak dobré, víc jsem od sebe nemohl chtít. Těším se na závod a doufám, že si to udržíme. Dobrá práce - všech v týmu.

Jules Bianchi, 22.
Je to pro tým velmi dobré, že v této fázi sezony můžeme bojovat a překonat Caterhamy, to je pozitivum do dalších závodů. Já se tady od tréninků trápil, zajel jsem jen 33 kol, většinu z nich dnes ráno a neměli jsme šanci se dostat tam, kde jsme v pátek začínali a museli se také soustředit na závod.

Kvalifikace mi příliš nevyšla. Plánovali jsme jen jen jedno kolo a kvůli červené vlajce jsem zajel rychlejší čas na použité sadě pneumatik. Závod bude obtížný, protože je před námi kus práce. Pozitivní je, že tým odvedl dobrou práci a postavil vůz, který mi umožnil být tak blízko Van der Gardemu a to samo o sobě je pokrok. Doufám, že tak budeme pokračovat.

John Booth, šéf týmu
Strávili jsme noc pracovně - v garáži i v kanceláři inženýrů, ale rád vidím, že se ta tvrdá práce vyplatila. Julsovo šasi bylo včas připraveno. Neměli jsme zrovna nejlepší vyvážení a oba piloti včera s inženýry procházeli data, aby udělali změny. Kvůli penalizaci se Jules od začátku soustředil na závod a v ranním tréninku jel s plnou nádrží na obou sadách. To ovšem znamenalo, že jsme po něm v kvalifikaci chtěli hodně, protože jsme plánovali vyjet pouze jednou (s myšlenkami na závod).

Bohužel jeho smůla pokračovala a objevila se červená vlajka při jeho jediném pokusu. Protože jsme se již rozhodli šetřit pneumatiky pro závod, nemělo smysl přezouvat. Ale faktem je, že i na použitých pneumatikách ukázal velmi dobrou rychlost. 

Max těžil ze zlepšeného vyvážení vozu a zajel velmi dobře, i když měl smůlu s provozem na trati při jeho prvním kole. Poslední kolo zajel faktasticky a jsme s jeho výsledkem velmi spokojeni. S jeho startovní pozicí a pneumatikami, které Jules ušetřil, jsem si jistý, že můžeme zajet dobrý závod.

 

CATERHAM

Charles Pic, 20.
V ranním tréninku bylo auto lépe vyvážené než v pátek, obzvlášť v prvním sektoru. Přesto, trakce nebyla tak dobrá, aby neovlivnila aerodynamický balanc, který jsme našli a na kterém jsme pracovali a který poskytl malé zlepšení. Nakonec jsme se tedy drželi původního plánu. Necítil jsem však ani s výkonem předního křídla tu výhodu na středně-tvrdé sadě, což je rozdíl proti pátku. Auto bylo nedotáčivé, především v rychlých pasážích, takže jsme udělali pár dalších změn před kvalifikací, abychom se s tím vyrovnali.

V mém prvním pokusu jsme vyjeli na střední sadě a zajeli tři kola - auto bylo okamžitě lepší. Přes oběd jsme udělali pár dalších změn a vyvážení se o hodně zlepšilo. První jízda byla ok, ale očekávali jsme rychlejší časy a proto se rozhodli druhou jízdu zajet na konci Q1. Když jsme vyjížděli z boxů, objevila se červená vlajka, takže jsme hned zajeli zpět, ale měli jsme dost času na zajetí kola.

Bohužel, se zbývajícím časem, když se kvalifikace znovu rozjela, neměli jsme dostatečnou mezeru na trati, takže i když jsem byl o čtyři desetiny rychlejší, dojel jsem další auto a nemohl se zlepšit, což je pochopitelně škoda.

Giedo van der Garde, 21.
Začali jsme trénink s velmi dobrým vyvážením. Trošku jsem se trápil při nájezdu do zatáček 11 a 16 a auto bylo trošku nedotáčivé, když se pneumatiky opotřebovávaly, ale to nebylo nic hrozného. Před závěrečným rychlým kolem jsme udělali pár změn, abychom zlepšili chování vozu a vypadalo to, že to funguje. Balanc se zlepšil, ale stále bylo třeba zlepšit chování při nájezdu do pomalých zatáček, což jsme přes oběd udělali.

Kvalifikaci jsme začali na středně-tvrdé sadě, tři kola, ale já nemohl najít rychlost. Na trati byla spousta vozů a neměl jsem volnou trať, ale auto bylo v prvním kole nejrychlejší, takže jsme potom vyjeli znovu do druhého kola. Když jsem vyjel, objevila se červená vlajka, takže jsme se musel vrátit.

Znamenalo, že se budeme každopádně trápit s tím, abychom dostali z pneumatik to nejlepší, když se kvalifikace restartovala. Vyjeli jsme ihned, ale pneumatiky měli to nejlepší za sebou, takže jsem z nich nedostal maximum. I tak, je zde pár penalizací, takže to znamená, že budu startovat o něco výš a pokud se mi zítra opět podaří start, jsem si jistý, že v závodě budeme tam, kde chceme být.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy