"FIA všechno kontroluje. Elektronická řídicí jednotku distribuuje samotná FIA, aby zajistila, že [elektronické] programy jsou v souladu s pravidly. Bylo by hloupé snažit se dělat něco nelegálního. Byl by to konec vaší důvěryhodnosti, tým by byl vyloučen. Nedává to smysl," říká Ricardo Penteado - inženýr Renaultu, který u Red Bullu dohlíží na motory. Kontrola trakce například pomocí KERSu by sice byla technický možná, podle něj jsou však takové spekulace úplně zcestné.
"Znám dobře jejich designéra [Adriana Neweyho]. Má skupinu studující do detailu každou oblast pravidel, aby využili ke své výhodě cokoliv, co by pomohlo k dodatečné rychlosti. Myslím si, že to je to, co právě nyní pozorujeme," uvádí člen týmu Williams, který zažil vítězství s Neweyho vozy, ale nepřál si být jmenován.
"Neweyho vůz, který debutoval ve Spa, kde začala vítězná šňůra, se velmi lišil od předchozích verzí. Křídla, podlaha, využití výfukových plynů - tato nové verze RB9 byla navržena pro vlastnosti nových pneumatik Pirelli. Ty se od těch předchozích velmi liší, ale ostatní týmy učinily jen drobné změny u svých vozů," dodává známý autor technických ilustrací Giorgio Piola.
Sebastian Vettel deklasoval soupeře také v Koreji, podle odborníků za tím ale nic nelegálního není
(foto: Infiniti Red Bull)