Druhý trénink začal v Singapuru ve 21:30 hod tamějšího času za tmy. Prvním mužem na dráze byl Sutil s Force Indií, která zde dosahuje nejvyšších maximálních rychlostí, poté za ním z garáží vyjeli Ricciardo a Maldonado.
Sutil se ve svém prvním letmém kole zapsal do výsledků časem 1:51,501 min, po chvíli jej předstihl Pérez s McLarenem - 1:49,652. Po 10 min se do čela vyšvihl Vettel (1:46,853), který o 1,428 s překonal druhého Rosberga (1:48,281).
Po dalších pěti minutách jej na chvíli odsunul Webber (1:46,157), Vettel ale na super-měkkých nato vykouzlil o téměř dvě sekundy rychlejší kolo - 1:44,249. Australan po obutí stejné směsi o 1,3 vylepšil svůj čas (1:44,853), na týmového kolegu mu však stále 6 desetin chybělo.
Při svém ostrém pokusu se však Webber dotkl zdi, a tak mechanici v garáži prověřovali jeho monopost. I při takových jemných nárazech procházejí převodovkou velké síly, závodní převodovku do vozu ale Mark dostane až zítra. Není to však žádné velké terno, po závodě v Monze z ní museli v továrně sejmout pečeť a prověřit ji. Red Bull to udělat může, tento kus však musí vydržet ještě jeden závod - pokud by se ji rozhodli vyměnit, Webber by se nevyhnul penalizaci na startovním roštu, což v Singapuru, kde se obtížně předjíždí, bolí obzvlášť.
Grosjean, který kvůli úpravě v prvním tréninku téměř hodinu stál, nebyl spokojený - stále se mu řízení zdálo příliš těžké. "Budu pokračovat, uvidíme, co s tím dokážu," sdělil v rádiu. Hülkenberg si stěžoval na hrbolek v první zatáčce, kvůli kterému zablokoval kola a lehce probrzdil pneumatiku.
S novým difuzorem v tréninku jezdil také Red Bull, upravená je Gurneyho klapka
na jeho horním okraji (foto: Sutton Images)
K technickým novinkám, které jsme si všimli na vozech: Red Bull jezdí s vývojovým zadním křídlem a upraveným difuzorem, Ferrari má krom nových zadních brzdových kanálků, křídel a difuzoru také nové tříprvkové bočnicové panely a tlustější spodní část nosu na Massově voze.
McLaren na horní stranu bočnic nasadil čtyři místo tří vertikálních křidélek na Buttonově voze. V polovině tréninku po jízdě s nízkou světlou výškou se tým rozhodl výrazněji změnit nastavení zavěšení.
Mercedes má vypouklejší spodní část nosu a další křidélko na předním křídle, nezdá se však být tak dobře vyvážený jako Red Bull - viditelně mu schází mu přítlak na zádi.
Pohled na přední křídlo Lotusu Kimiho Räikkönena (foto: Lotus F1 Team)
25 min před koncem vyjel mimo v zatáčce č. 13 Maldonado. Musel zařadit zpátečku a s poškozeným Williamsem pomalu zamířit do boxů.
15 min před koncem měl smůlu opět Grosjean, který pomalu dojel ke svým mechanikům, zřejmě s poruchou hydrauliky u převodovky. Chudák Francouz prostál kvůli opravě řízení také většinu prvního víkendu, rozhodně neprožívá ideální vstup do náročného víkendu.
Na pořadí se ke konci nic nezměnilo, ve druhém tréninku prokázal obrovskou převahu Red Bull, který má velmi dobře nakročeno k obhajobě obou titulů poté, co svým soupeřům na super-měkké směsi naložil přes jednu sekundu.
Počty kol ujeté ve druhém tréninku (vlevo) a za pátek celkem (vpravo)
Přehled nejvyšších rychlostí: 1. Sutil - 290,2 km/hod; 2. Hamilton - 289,8; 3. Di Resta - 289,3; 4. Pérez - 289,3; 5. Massa - 289,0; 6. Button - 288,7; 7. Rosberg - 288,6; 8. Bottas - 288,4; 9. Webber - 287,9; 10. Vettel - 287,8... 21. Räikkönen - 282,8; 22. Grosjean - 282,5.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Přehled nejrychlejších sektorů a skutečných časů na kolo
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:44,249 |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,604 |
3. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,009 |
4. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,119 |
5. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 1,162 |
6. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 1,442 |
7. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,505 |
8. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 1,529 |
9. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,753 |
10. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,776 |
11. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,157 |
12. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,180 |
13. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 2,357 |
14. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 2,559 |
15. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 2,621 |
16. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 3,038 |
17. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 3,185 |
18. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 3,512 |
19. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 5,185 |
20. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 5,277 |
21. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 5,370 |
22. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 5,482 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ