Red Bull má Infiniti, Mercedes Petronas, McLaren Vodafone, Lotusu, který se řadí mezi špičkové týmy, však titulární sponzor stále chybí. Pro většinu týmů je takové partner zdrojem vysokých příjmů, na oplátku se jeho logo či nápis objevuje na těch nejlukrativnějších místech - na bočnicích, na krytu motoru, na zadním křídle a na oblečení týmu.
Není žádným tajemstvím, že Lotus nemá největší rozpočet, což byl jeden z důvodů, proč dal Räikkönen před příští sezónou přednost Ferrari. Slibná smlouva s Infinity Racing nebyla dotažena do konce, automobilka Renault s návratem do F1 stále váhá, a tak cenná místa na vozech stále pokrývá nápis Genii, což je investiční společnost vlastnící závodní tým.
Podle výkonného ředitele týmu Patricka Louise by se to však mohlo zanedlouho změnit - pokud se dohodnou s tou správnou společností za správnou cenu: "Pracujeme na titulárním sponzorovi. Místo podepsání smlouvy, která by nebyla tak cennou, raději počkáme a vybereme si toho správného partnera."
Jako možný partner byl občas zmiňován americký gigant Honeywell, podle Louise však cena nebyla adekvátní: "Nemá smysl se do toho hnát a získat jen zlomek hodnoty, kterou potřebujeme. Na tom pracujeme."
Nejlukrativnější místa na voze využívají pouze majitelé, kteří týmu stále hledají hlavního sponzora
(foto: Lotus F1 Team)
Finanční příspěvek hlavních sponzorů je obrovský, McLaren například od Vodafone dostává ročně kolem 1,25 mld. Kč. Podle výkonného ředitele Lotusu to však na ně nemá vliv, jelikož potřebné finance dodává Genii.
"Co nám dnes na konci roku chybí v účetnictví, to poskytuje svými úvěry vlastnická společnost Genii Capital, takže to pro tým opravdu nic neznamená," bagatelizuje Louis. "Pokud tým získá titulárního sponzora, celkem to pomůže akcionářům. Nezmění to nic ve financování týmu či v jeho stabilitě. Jsme stabilní."