RED BULL
Sebastian Vettel, 1.
Byl to pro nás fantastický závod od startu do cíle. Taktika byla velmi dobrá a pomohla mi dostat se v prvním kole před Lewise. Trochu jsme se obávali deště, ale jinak skvělý závod. Jsme trochu zmatení, protože davy bučí a povzbuzují zároveň, a já si nevím, proč. (Bučení zřejmě bylo na protestanty Greenpeace, kteří se snažili dostat na pódium)
Je to dobrý pocit, vítězství pomáhají, auto bylo na počátku závodu mnohem lepší, takže jsme měli rychlost na to, abychom jej kontrolovali. Kluci na boxové zídce dnes nebyli v takovém stresu a pokud jde o déšť, nešlo o nic kritického.
Mark Webber, 5.
Před startem jsme měli obavy. Příprava byla bídná, byli jsme zatlačeni do úzkých. Pokusili jsme se o to nejlepší, jenže nejdelší převod jsme měli nastavený pro závod na čistém vzduchu.
Dva cvičné starty byly ďábelské. Spojka byla jako traktor. Takhle jsme na tom byli. Ukázalo se, že to nebylo skvělé. Nakonec zabijete pneumatiky, když se to snažíte dohnat a nabaluje se to. Vítězství by bylo těžké, rychlost na pódium jsme nicméně měli.
Christian Horner, šéf týmu
Bylo to o zvládnutí první zatáčky a Sebastian se v Eau Rouge chopil příležitosti. Měl rychlost a dokázal Lewise předjet, což byl rozhodující okamžik. Stále zbývá ujít kus cesty, od Seba šlo ale o dominantní výkonnost, perfektní příklad týmu se zastávkami a strategií.
Pro nás to bylo důležité vrátit se zpět po letní přestávce a soustředit se na druhou půlku šampionátu. Viděli jsme, že byl Lewis v kvalifikaci hodně silný. Není to trať, která by nám seděla, vítězství mě ale těší.
FERRARI
Fernando Alonso, 2.
Museli jsme několik míst získat, včera to nebylo OK. Ale dnes to bylo trochu nudné, získali jsme druhé místo, pro Sebastiana Vettela jsme však zezadu hrozbou nebyli. Jde pro nás a pro tým o důležitý víkend, přijeli jsme plně motivováni a v Monze bychom rádi na tváři fanoušků vykouzlili úsměvy.
Felipe Massa, 7.
Už od začátku to pro mě byl těžký závod. Musel jsem zpomalit, abych se vyhnul Grosjeanovi a propadl se o pět míst. Od té doby to bylo komplikované, protože jsem měl problém na volantu - nefungoval KERS, nemohl jsem dobře komunikovat s týmem. Když se vše vrátilo do normálu, nebylo lehké to dotáhnout, protože i když mi naše rozhodnutí posunout první zastávku umožnilo předjet pár vozů, rychlost nebyla dobrá.
V posledním stintu na tvrdé sadě bylo auto hodně konkurenceschopné a zvládl jsem získat pár důležitých míst a pěkně předjel Grosjeana. Se sedmým místem rozhodně nemohu být spokojen, protože jsme si zasloužili něco lepšího, ale fakt, že jsme na tom lépe než v minulých závodech mě utvrzuje v tom, že se posouváme správným směrem a doufám, že se budeme v druhé polovině sezony zlepšovat.
Stefano Domenicali, šéf týmu
Fernando skvěle odstartoval, byl všem [vpředu] velmi blízko, dokázal využít své jezdecké schopnosti. Vrátili jsme se po náročném měsíci, kdy jsme vůz nezlepšovali. Museli jsme na situaci zareagovat.
Kvalifikace včera nebyla ukázkou skutečné výkonnosti a dnes jsme viděli, jak se auto zlepšilo. Minulý rok jsme v Monze byli silní, rychlost tedy máme, musíme dále pokračovat ve snižování náskoku.
Chci vidět reakci svých lidí, uvnitř je vše jasné. Jsem zcela soustředěný a piloti vědí, co musí dělat. Pokud ne, pak ví, kde jsou dveře. Byl bych tím nejšťastnějším člověkem, pokud bychom dokázali vyhrát a zatlačit na lidi, abychom to zvládli.
MERCEDES
Lewis Hamilton, 3.
Prožili jsme dnes těžký závod, ale tým odvedl skvělou práci. Fanoušci se postarali o skvělý víkend. Když jsem do něj vstupoval, myslel jsem si, že tady nemám tak skvělý balík, ale myslím, že pro Singapur ho budeme mít mnohem lepší.
Nico Rosberg, 4.
Pro mě to byl relativně dobrý výsledek, a je skvělé získat pro tým tolik bodů, protože Lewis na třetím místě zajel skvěle. Celý víkend pro mě nebyl zrovna nejlepší a vždy jsem musel něco dohánět - to se stává, když kvalifikace nevyjde podle plánu.
Měl jsem skvělý start, ale nezvládl jsem jet ve druhém stintu tak dlouho, jak jsme plánovali a musel jsem pokrýt Felipeho. Ale nakonec bylo dobré, že jsem udržel Marka za sebou a získat čtvrté místo. Máme před námi kus práce a musíme zjistit, proč jsme nebyli tak konkurenceschopní jako některé jiné týmy.
Niki Lauda, nevýkonný ředitel Mercedesu
Stále bojujeme, pokračujeme ve vývoji vozu, myslím si ale, že nakonec to bude Vettel a Red Bull. Pokusíme se být druzí.
Musím říct, že Ross Brawn se svým týmem provedli senzační změny: minulý rok jsme nebyli vůbec vidět, ale nyní máme jezdce a technické změny a na kontě osm vyhraných kvalifikací a tři závody. Od našich počátků odvádíme skvělou práci.
V úterý jsem s Rossem hovořil a snažil jsem se jej přesvědčit, aby u týmu příští rok zůstal. Nemůžu ho nutit. Jde o jeho rozhodnutí, ale myslím si, že dělám pokroky.
McLAREN
Jenson Button, 6.
Na začátku závodu jsme udělali s příliš brzkou zastávkou chybu. Přešli jsme z jedno- na dvouzastávkovou strategii, pak zpátky na jednu, ale levá přední pneumatika odešla.
Zkusili jsme to, ale rychlost nebyla dostatečně dobrá. Jde určitě o pokrok, očekávali jsme ale, že budeme bojovat o třetí místo. Známe příčiny a snad to dáme v Monze dohromady. Je to příjemné závodit vpředu s Mercedesy a s jedním z Red Bullů. Činíme pokroky, jen je to momentálně náročné.
Sergio Pérez, 11.
Můj závod začal dobře. Zvládl jsem na startu získat pár míst a potom v prvních deseti kolech ještě pár dalších. Vypadalo to dobře. Byl jsem spokojen s vyvážením vozu a měli jsme dobrou strategii. Potom přišla penalizace průjezd boxy a potom bylo jasné, že bude těžké získat body.
Incident s Romainem byl smolný. Dostal jsem se před něj a jel do zatáčky, ale teď už chápu, proč přišla ta penalizace, i když jsem pochopitelně zklamaný za sebe i za tým. Tyhle věci jsou vždy těžké, ale týmový duch v McLarenu je neuvěřitelně silný a nyní se společně musíme posunout dál. Co musíme udělat je se zaměřit na Monzu a snažit se co nejvíc, abychom získali zpět body, které jsme ztratili ve Spa.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson měl úžasný start a posunul se ze šestého na čtvrté místo hned po první zatáčce a od té doby jel typicky bezchybný závod a dojel 13s od pódiového umístění. V jednu chvíli jsme zvažovali jednu zastávku v boxech a pokud bychom to zvládli, možná mohl být na pódiu. Ale nemělo to tak být. Jak jsem řekl, zajel skvělý závod a osm bodů, které získal, je zasloužených a nás dostaly na páté místo v poháru konstruktérů.
To pochopitelně není místo, kde bychom chtěli být, ale je to o příčku výš, než jsme byli dnes ráno. Co se Checa týče, bude zklamaný, že se zapletl do incidentu s Romainem, protože kdyby se to nestalo, rozhodně by dnes také získal body. Takže jsme zklamaný, celkově, samozřejmě, že jsme. Ale zároveň jsme rádi, že vidíme jasné důkazy zlepšení co se rychlosti vozu týče. Stále nejsme tam, kde bychom chtěli být, ale jdeme správným směrem.
Při pohledu kupředu - nyní jedeme do Itále, kde doufejme, že naše zlepšení se také ukáží v lepším výsledku na trati. Ale nikdy nepodceňujeme soupeře a jsme si vědomi našich šancí. Ale budeme se snažit předvést dobrou show na Monze - skvělém okruhu, kde unikátní fanoušci vždy vytvoří velmi speciální atmosféru.
LOTUS
Romain Grosjean, 8.
Bylo to obtížné první kolo, pár pozic jsem ztratil a po incidentu se Sergiem jsem se propadl ještě víc. Rozhodli jsme se pro strategii jedné zastávky v boxech a dnes s novými pneumatikami byla přilnavost mnohem lepší než dříve, ale věděl jsem, že bude obtížné nahnat ztracený čas.
Zkusili jsme něco jiného a nikdy nevíte, kdyby začalo v půlce závodu pršet, byl bych na dobrém místě a měl výhodu. Je dobré dokončit závod bez chyby, i když osmé místo není to, v co jsme doufali. Je také škoda, že Kimi nedojel. Do Monzy pojedeme doufajíc v lepší věci.
Kimi Räikkönen, nedokončil
Zradily mě brzdy, takže nemělo cenu se snažit pokračovat. Oba jsme měli dobrý start, ale v první zatáčce nebylo dost místa, já vyjel za obrubník a ztratil nějaký čas, ale poté jsem na to tlačil jak jen to šlo. Měl jsem problém s brzdami hned na začátku závodu, ale to jsme zvládli a až do chvíle, kdy jsem musel odstoupit, to bylo v pořádku. Dojel jsem hodně závodů a měl spolehlivé auto, ale to štěstí jednou musí skončit - dnes byl ten den.
Eric Boullier, šéf týmu
Tento víkend byl zklamáním, kvalifikace neproběhla podle očekávání a potom první kolo závodu. Kimiho brzdy byly poškozené, což je pochopitelně znepokojivé. Věříme, že už víme, proč se to stalo a budeme prošetřovat detaily, abychom zabránili opakování té situace. Romain dojel osmý, což pochopitelně není pozice, ve kterou jsme doufali.
Ztratili jsme rychlost a asi to bude kvůli chladnějším teplotám. Musíem se nyní koukat dopředu, poučit se z tohoto víkendu a ujistit se, že příští rok předvedeme na okruzích se středním přítlakem dobrý výkon.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, 9.
Zajímavý a vzrušující závod, je dobré, že jsem získal dva body. Start jsem neměl nejlepší a ztratil jsem pár pozic, ale poté jsem se dostal do závodu, předjel pár aut a dostal se do první desítky. Vždy jsem si jízdu na okruhu ve Spa užíval a bylo dobré předvést pár pěkných předjížděcích manévrů.
Dvě zastávky v boxech, to byla nejlepší strategie a vyšlo nám to, protože si myslím, že jsme získali maximum, které jsme získat mohli. Stále těsně bojujeme s McLarenem, takže je důležité být zpět na bodech po pár těžkých závodech.
Paul di Resta, nedokončil
Můj závod ovlivnil hlavně špatný start. Pak to bylo o provozu - uvízli jsme v něm a když jsem potřetí zastavil, byli jsme za několika vozy. Incident byl celkem hloupý, přišel jsem během něj o zadní roh vozu. Možná jsme mohli získat bod či dva, musíme si ale počkat na Monzu a ukončit tuto sérii bez bodu.
Vijay Mallya, šéf týmu
Jsem rád, že je Sahara Force India zpět na bodech po pěkném výkonu, který předvedl Adrian. Jasně si to užíval a jeho předjížděcí manévry byly ozdobou závodu. Strategie mu umožnila zůstat v boji o body a jeho rychlost byla dobrá. Incident, kdy Maldonado narazil do Paula byl velkým zklamáním, protože Paul byl prostě ve špatnou chvíli na špatném místě. Rozhodně nás to stálo šanci mít oba vozy na bodech. Z tohoto víkendu si však můžeme odnést pozitiva a za dva týdny v Monze na tom budeme stavět.
TORO ROSSO
Daniel Ricciardo, 10.
Bylo to hezké získat bod. Poslední sada pneumatik nám pomohla ten klíčový bod získat. Jsem nadšený, museli jsme se na něj napracovat, takže to bylo odměnou. Začali jsme na tvrdých pneumatikách, ale nebyli jsme s nimi spokojeni. Jakmile jsme nasadili ty měkčí, cítil jsem se lépe. Bylo to trochu frustrující, tým mě však ujistil, že to vyjde, což bylo skvělé.
Jean-Eric Vergne, 12.
Myslím, že jsme si mohli dokázat o něco více, než 12. místo, protože má rychlost byla dobrá až do posledního stintu, kdy jsem přišel k pomalému defektu téměř od jeho počátku, což vedlo k poklesu mé výkonnosti.
Podařilo se mi dostat před Hülkenberga po vzrušujícím manévru, nedokázal jsem se ale přiblížit k Pérezovi přede mnou. Pak se zezadu přiřítil můj týmový kolega Daniel na čerstvých pneumatikách. Bylo to proto pro mě těžké být v posledním stintu konkurencechopný.
Je to tak trochu víkend k zapomenutí, protože jsem mohl skončit podstatně lépe, nebýt chyby v kvalifikaci. Alespoň když vše klapalo, tak se zdálo, že naše auto získalo zpět trochu rychlosti, která mu chyběla před přestávkou.
Franz Tost, šéf týmu
Normálně bychom s jedním bodem za desáté místo nebyli spokojeni, ale vzhledem k tomu, jak dopadla kvalifikace, tak si můžeme ulevit poté, co dnes oba jezdci a tým odvedli při zotavení dobrou práci: Daniel se posunul z 19. místa na 10. a Jean-Eric z 18. na 12.
V neděli to je vždy těžké, obzvlášť když se nedostavil déšť, který nám mohl pomoci. Obě auta ale byla dostatečně rychlá na to, aby se propracovávala polem a Daniel s Jeanem-Ericem předvedli několik vzrušujících předjetí, aby se dostali do bodované zóny.
Jeli jsme s odlišnými strategiemi, abychom se pokusili získat co nejvíce z jakékoliv příležitosti: Daniel startoval na tvrdých pneumatikách a jel dlouhý první stint, což se v závěru ukázalo být o něco rychlejší než strategie Jeva, ačkoliv oba stavěli dvakrát.
Nejlepší věcí na dnešní výkonnosti je to, že naše tempo se zdá být zpět na relativní úrovni, kterou jsme měli dříve v této sezóně. Nyní se těšíme na konkurenceschopnou výkonnost v našem domácím závodě v Monze.
SAUBER
Nico Hülkenberg, 13.
Na startu jsem pár pozic získal. Bylo to těsné, ale celkem dobře jsem to zvládl. První kolo bylo dobré, ale už od začátku nám prostě chyběla rychlost. Auto se obtížně řídilo. Chybělo nám dobré vyvážení a to po celý víkend i během závodu, pneumatiky začaly brzy odcházet. Musel jsem zajet do boxů dříve, než jsme plánovali. Celkově nám prostě chyběla rychlost.
Esteban Gutiérrez, 14.
Z mé startovní pozice jsem se musel nějak posunout a být chytrý v tom, jak moc na to můžu tlačit. Bylo to otázkou nalezení správného vyvážení mezi jízdou na limitu a staráním se o pneumatiky a já jsem ho našel. Soustředil jsem se na to, abych byl co možná nejrychlejší a zvládal pneumatiky tak, abych z auta dostal to nejlepší.
Ztratil jsem čas v prvním stintu, kdy jsem se dostal do provozu a probojovával jsem se ze zadu startovního pole. Naplánovaná strategie nebyla ideální, takže jsme ji museli změnit, ale stále to nebylo ono.
Naprosto respektuji rozhodnutí komisařů FIA penalizovat mě za předjetí Pastora, ale nestouhlasím s trestem. To, že jsem byl schopen bojovat a získat z vozu maximum, to je dobré vědět. Nyní musíme zlepšit kvalifikační výkony, protože si myslím, že s rychlostí, kterou máme, můžeme bojovat o první desítku.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Od tohoto víkendu jsme očekávali víc. S naším výkonem jsme mohli snížit ztrátu na naše přímé soupeře. Přesto, nedokázali jsme to přetavit v body. Nyní se musíme podívat na data, proč Nicova výkonnost během závodu klesala. Esteban odvedl dobrou práci, ale penalizace průjezd boxy mu znemožnila bojovat o body.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 15.
Dnešní závod pro nás nebyl nejjednodušší. Chyběla nám rychlost ve druhém sektoru a to znamenalo, že bylo těžké dojet vozy před námi a jakmile jsem byl předjet, bylo obtížné znovu to místo získat. Musíme se na to podívat a zjistit, proč naše rychlost nebyla tak dobrá jako dřív a zkusit přinést další zlepšení do Monzy.
Pastor Maldonado, 17.
Měl jsem dobrý start a hned jsem získal pár míst, ale chyběla nám rychlost ve druhém stintu a já nemohl jet naplno a předjíždět. Potom přišla kolize s Di Restou v poslední zatáčce, když se naše cesty zkřížily, zatímco já chtěl zajet do boxů.
Byla to obtížná situace, protože jsme tvrdě bojovali se Sauberem a neviděl jsem Di Restu na vnějšku, když jsem to otáčel do boxů. Snažil jsem se brzdit, abych se vyhnul kolizi, ale bylo pozdě. Nebyl to pro nás dobrý víkend, ale musíme i nadále tvrdě pracovat a snažit se zlešpit výkonnost auta.
Xevi Pujolar, hlavní závodní inženýr
Pastor i Valtteri měli dobrý start na střední sadě a naše rychlost byla dobrá. Na druhý stint jsme přezuli na střední sadu pneumatik, abychom byli flexibilnější, kdyby přišel očekávaný déšť. Ale ten nepřišel a závod se odjel na suchu, naše rychlost na tvrdé sadě nebyla dost rychlá v porovnání s našimi nejbližšími soupeři.
Měli jsme také problém s rádiovou komunikací s Pastorem, který se objevil těsně před jeho druhou zastávkou v boxech. A potom se zapletl do incidentu s Di Restou, což vedlo k tomu, že potřeboval nové přední křídlo. Pastor poté dostal penalizaci 10 sekund stop and go penalizaci a to jej posunulo dozadu. Valtteri neměl problémy, ale zdržel ho jeho stint na střední sadě a neměli jsme rychlost na tvrdé sadě, abychom dojeli lépe než 15.
CATERHAM
Giedo van der Garde, 16.
Můj start byl dobrý. Měl jsem před sebou volno při nájezdu do první zatáčky a udržel si 14 místo až do půlky druhého kola, ale potom už nebylo možné udržet za sebou některá auta. Realisticky jsme očekávali, že se to stane, takže jsem se soustředil na to, abych si udělal náskok na Chiltona a Bianchiho a snažil se, aby šel závod podle plánu.
Byl to dobrý víkend. Bylo by zajímavé vidět, co by se dělo, kdyby pršelo, ale myslím, že jsem ve svém prvním domácím závodě (pozn.red. Belgie je nejblíž jeho rodnému Nizozemí) dostal z auta maximum. Jsem rád, že jsme mohli našim partnerům, fanouškům a členům týmu dodat takové povzbuzení - kvalifikace byla neuvěřitelná. Musíme se ujistit, že to budeme opakovat, kdykoliv se naskytne příležitost.
Charles Pic, nedokončil
Odstartovali jsme na střední sadě a start i první kolo proběhlo bez problémů. Předjel jsem Chiltona i Bianchiho a v osmém kole stíhal svého týmového kolegu, potom jsem byl zavolán do boxů, že mi teče olej, takže jsme zastavili vůz, abychom ještě víc nepoškodili motor.
Takové je závodění. Měli jsme dobrou rychlost v pátek i v sobotu, auto bylo dobře vyvážené a udělali jsme pokrok. Zatímco závod pochopitelně nešel podle plánu, nemohu za to a máme další šanci v Monze za dva týdny, abychom zmenšili ztrátu na naše soupeře a já věřím, že se to povede.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 18.
Dnes to byl těžký závod a byl ještě těžší, protože jsem měl již od začátku problém s rádiem. Naše rychlost nebyla tak dobrá, jak jsme doufali, což je škoda. I když jasné, že bude těžké udržet naši startovní pozici, pokud by nepršelo, po včerejším dobrém výsledku jsme čekali víc. Protože bylo sucho, nedostalo se nám příležitostí, ve které jsme doufali. I tak, oba vozy dojeli do cíle a udrželi jsme si pozici v šampionátu, takže v Monze budeme doufat v další zlepšení.
Max Chilton, 19.
Dlouhý závod, nejen co se kol a délky kola týče, ale spíš suché podmínky pro nás znamenali hodně akce. Hrozba deště znamenala, že jsme museli být přípraveni na všechny možné scénáře, abychom mohli těžit z každé příležitosti a posunuli se pořadím, ale ukázalo se, že to nebylo třeba. Byli jsme zklamaní, ale povzbuzeni slibnými ukazateli z přechozích dní a doufám, že za dva týdny v Monze uvidíme další znaky zlepšení.
John Booth, šéf týmu
Těžký den, který přišel po tak pozitivní sobotě. Oba piloti ztratili pozice po startu mnohem rychleji, než jsme očekávali. Od té chvíle to bylo o tom, aby opět získali ztracené pozice, ale bohužel jsme neměli rychlost, aby se to povedlo. Musíme se opět spojit a zmaximalizovat výkon našeho současného vozu, než se vydáme do Monzy.