Prohlášení týmů po kvalifikaci v Maďarsku

Red Bull | foto: Red Bull Racing

HUNGARORING - Jak hodnotí své kvalifikační výkony piloti a představitelé týmů?

MERCEDES

Lewis Hamilton, 1.
S vysokými teplotami to je celkem těžké. Byl jsem opravdu překvapený, když jsem protnul cílovou čáru a oni mi řekli, že mám pole. Necítil jsem, že by to bylo skvělé kolo. Myslel jsem, že to získá Sebastian. Opravdu jsem překvapený - myslel jsem si, že zřejmě udělal chybu nebo něco.

Pro tento víkend jsme přivezli vylepšení, kluci tvrdě pracovali a to je výsledek veškeré té tvrdé práce, kterou do toho vložili. Start z prvního místa rozhodně pomůže, protože se zde těžko jezdí za druhým vozem. Do první zatáčky to je daleko, ale když tam jste a udržíte pozici, je to určitě výhodou.

Tito kluci [Vettel a Grosjean] budou směšně rychlí, takže to bude výzvou udržet se na čele nebo se jich držet.

Nico Rosberg, 4.
Docela jsem překvapený naší dnešní rychlostí, neboť jsme pracovali především na nastavení pro závod. Mít vůz na prvním a čtvrtém místě je pro nás určitě dobré a věřím, že se mi podaří dobře odstartovat i ze špinavější strany dráhy.

V poslední části kvalifikace jsem se trápil s nastavením brzd, což mne stálo trochu času, ale pozornost soustředím na závod a věřím, že budeme zítra konkurenceschopnější, než v posledních závodech.

 

RED BULL

Sebastian Vettell, 2.
Nechybělo nám v tomto kole příliš, takže Lewis odvedl dobrou práci. Zajel jsem silné úvodní kolo a použil dvě sady pneumatik; s oběma koly jsem byl vcelku spokojen, možná v druhém jsem trochu ztratil v prostředním sektoru a možná jsem nebyl dost agresivní, ale nyní už nám nepomůže si tu sednout a říct si, že jsem měli buď udělat to, a nebo to.

Na konci dne nebylo mé kolo dostatečně rychlé. Mercedes má velmi silnou kvalifikační rychlost. Lewis dnes odvedl výjimečnou práci, také když se podíváte na odstup Nica, musíte být fér a respektovat to.

Mor rád bych byl o trochu rychlejší a na špici, i tak ale máme zaděláno na zítřejší dobrý výsledek. Máme dobré auto a dobrou závodní rychlost. Je škoda, že Mark měl problém s převody a KERSem, takže nemohl vpředu, i přesto bychom měli mít zítra dobrý závod, jsem o tom přesvědčený.

Mark Webber, 10.
KERS, převodovka a můžeme jmenovat ještě i jiné příčiny. Je neuvěřitelně frustrující pilotovat vůz s tímhle potenciálem a skončit předčasně. Je to hloupé, trapné a není to naše obvyklá parketa. Měli bychom bojovat o přední pozice, ale startujeme z desátého místa, je to nepříjemné.

Spolu s týmem pojedeme na hraně, ale čeká nás dlouhý závod a věci musí fungovat správně. KERS fungoval na 50%, ale jsou tam ještě jiné věci. Vybrali jsme si v kavlifikaci skoro všechny možné problémy, snad bude řazení zítra v pořádku, ale bude těžké získat dobrý výsledek.

 

LOTUS

Romain Grosjean, 3.
Tento okruh mám rád, ale to není důležité. Prožíváme dobrý víkend, tvrdě pracujeme s týmem, abychom z vozu dostali to nejlepší. Poslední kolo bylo hodně dobré. Závod je velmi dlouhý a bude velmi horký, ale uvidíme, jaký výsledek budeme moci získat. Měkké pneumatiky je těžké přimět k fungování, ale středně-tvrdé jsou na našem voze OK.

Myslím, že zítřek bude velmi otevřený a hodně bude záležet na strategii, provozu a takových věcech, takže pokud se nám podaří všechno spojit dohromady, je tu silná možnost dobře se umístit.

Kimi Räikkönen, 6.
Neprožívám právě snadný víkend. Nové pneumatiky jsou jiné a hlavně v případě předních je nalezení správného nastavení docela náročné. Dnes odpoledne se vůz choval lépe než ve volných trénincích, postupujeme správným směrem.

Šesté místo není tím, co bychom si přáli, ale startovali jsme i hůř. Předjíždí se zde obtížně, ale už několikrát jsme mohli vidět, že když se člověk dobře stará o pneumatiky, může se posunout hodně nahoru. Uvidíme, co se nám zítra podaří zvládnout.

Alan Permane, provozní ředitel
Jsem odpovědně spokojení, ale samozřejmě vždy chceme víc. Vše šlo tak, jak jsme čekali. Romainovo rychlé kolo a rychlost na dlouhé tratě je dobrá a Kimi se blíží špičce více než včera. S třetím a šestým místem není důvod, proč nemít dobrý závod s oběma jezdci.


Nejrychlejší trojice maďarské kvalifikace (foto: Red Bull Racing)

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Pátá startovní pozice je nadějný výsledek. Z dlouhodobého hlediska je Hungaroring okruhem, který Ferrari příliš nevyhovuje, ale proti Německu a Británii jsme špičce o něco blíž.

V Británii jsme ztráceli dost, v Německu jsme se trochu zlepšili a zde jsme ještě blíž, nemůžeme dělat, že před námi Red Bull, Mercedes a Lotus nejsou, ale je to odměna za práci, kterou tým odvádí pro to, abychom po letní přestávce měli vítězné auto. Vettel startuje druhý a já pátý, první zatáčka může nabídnout velkou šanci.

Felipe Massa, 7.
Nemáme v tuto chvíli nejrychlejší vůz, ale čeká nás zítra náročný a dlouhý závod. Přestože je předjíždění na tomto okruhu velmi těžké, většinou je naše forma v neděli lepší, věřím proto, že se dokážeme posunout výš i zde.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 8.
Je dobré, že jsme se opět probojovali do Q3, ačkoliv to bylo dost těžké. Přes noc jsme udělali několik změn v nastavení a zdá se, že nám to pomohlo. Ale je jasné, že by bylo lepší, kdybychom byli v této formě už od začátku víkendu.

Myslím si, že jsme z vozu dostali jeho současné maximum, s mým kolem i současnou formou jsem spokojený. Rozhodující část víkendu nás čeká až zítra, věřím, že začne dobrým startem a přestože startuji ze špinavé strany dráhy, nemyslím si, že to bude problém.

Jean-Eric Vergne, 14.
Abych byl upřímný, opravdu nevím, proč jsem byl ve druhé části o tolik pomalejší, než týmový kolega, neměli jsme žádné konkrétní potíže. Rád bych se z toho poučil a budu data pečlivě studovat. Předpokládám, že to zítra bude na měkké směsi náročné, ale vůz se od pátku postupně zlepšoval, věřím, že pokud se vyhneme potížím, mohli bychom bojovat o body. Spekulace o mém dalším působení na moji formu žádný vliv nemají.

 

MCLAREN

Sergio Perez, 9.
Nejdříve bych chtěl moc poděkovat týmu, neboť po mé havárii ve třetím tréninku udělali obrovský kus práce. V první části kvalifikace to nebylo dobré a do druhé části jsem se dostal jen velmi těsně. Ve druhé části už to bylo ale dobré

Z pátku na sobotu jsme udělali nějaké změny na autě a věřím, že budeme zítra konkurenceschopnější, než v posledních závodech. Cílem byl postup do Q3, což se podařilo a myslím si, že máme zítra šanci na dobré umístění, neboť budeme prvním autem na tvrdší směsi pneumatik.

Jenson Button, 13.
Na starých pneumatikách bylo auto dobře vyvážené. Nasadíte nové a vyvážení vozu to změní. Odvedli jsme dobrou práci v přidání přítlaku na tohle auto, ale vyvážení je obtížné. Pérez předvedl dobrý výkon.

 

FORCE INDIA 

Adrian Sutil, 11.
První část kvalifikace byla velmi náročná. Čekali jsme, že budeme rychlejší, s chováním vozu jsem byl spokojený, ale nedokázal jsem zajet lepší, než 15. čas.  Ve druhé části to bylo už lepší a chvíli se zdálo, že bychom se mohli dostat ještě výš, nakonec ale budeme startovat z 11. místa, což zase nabízí možnost volby různých strategií. Pokusíme se zítra rozšířit náš bodový účet.

Paul di Resta, 18.
Řekněte mi, co se stalo - tým je na rozpacích. Zkrátka to vše nezačalo fungovat, nedošlo k tomu. Když chtěl tým více času, vůbec to nešlo - toť vše. O moc více se už propadnout nemůžeme, musíme se ale posouvat dopředu.

Mysleli jsme, že jsme to už zřejmě překonali, ale ukázalo se, že nikoliv. Jsem zklamaný, protože na měkčích směsích jsme se dnes odpoledne trápili, přitom se zdálo, že bychom měli být konkurenceschopní. Čeká nás proto hodně práce, musíme najít příčinu dnešního neúspěchu a zvolit tu nejlepší možnou strategii pro zítřejší závod.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 12.
Střed pole je velmi vyrovnaný, na osmou příčku jsme ztratili jen osm setin vteřiny. Z naší kvalifikace nejsem zklamaný, zajel jsem rychlé kolo a jsem přesvědčen, že to bylo maximum, které jsme v tuto chvíli schopni z našeho vozu získat. Pokud budeme mít zítra dobrý start a spolehlivost nás nezklame, věřím, že můžeme možná bojovat o jeden nebo dva body.

Esteban Gutierrez, 17.
Dnešek se nevyvíjel podle našich představ. Ani při kvalifikaci se forma z rána nezlepšila. Moje startovní pozice je pro mne zklamáním, čekal jsem, že budu více vpředu. Rychlost nebyla špatná, ale trať se proti pátku dost změnila a nebylo snadné si na to rychle zvyknout. Zítra to bude dlouhý a náročný závod, pokusím se dobře odstartovat a posunout se co možná nejvýše.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 15.
V průběhu víkendu jsme se postupně zlepšovali. Konkurenceschopnost našeho auta není nejlepší, ale jeho chování na dráze se postupně zlepšuje a doufám, že se nám podaří zítra postoupit o několik pozic vzhůru.

Valtteri Bottas, 16.
V první části kvalifikace bylo vyvážení auta v pořádku. Ve druhé části se ale ukázalo, že naši nejbližší soupeři měli větší rezervy než my, proto startujeme z těchto pozic. V posledních závodech jsme nebyli od bodů daleko, jejich zisk je pro nás hlavním cílem proto i zítra.

 

CATERHAM

Charles Pic, 19.
Z pátka na sobotu jsme na autě udělali několik změn v nastavení a už v dnešním volném tréninku se vůz ovládal lépe. Své v tom zřejmě sehrála i vyšší teplota. Kvalifikace probíhala dobře, bohužel v mém rozhodujícím kole vyvěsili žluté vlajky a musel jsem trochu ubrat, přesto můžeme být spokojení.

Naším cílem bylo skončit před Marusií a podařilo se nám to nejen s oběma vozy, ale s větším rozdílem, než obvykle. Těším se na zítřejší závod, vůz byl na tvrdších gumách také konkurenceschopný a snad bychom mohli bojovat s vozy ze středu pole.

Giedo van der Garde, 20.
Včera bylo auto nedotáčivé, přes noc jsme pracovali na mechanickém nastavení a ráno bylo chování vozu o hodně lepší. V průběhu kvalifikace byla forma dobrá, ale vždy jsem se dostal do provozu a ztratil jsem několik desetin, takže věřím tomu, že jsem mohl bez těchto potíží srazit čas ještě více. Skončili jsme před Marusií, takže jsme náš hlavní cíl splnili. Uvidíme, co přinese zítřejší závod, naše rychlost je zde poměrně slušná.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 21.
Nejsme tam, kde bychom v této fázi víkendu potřebovali, a myslím si, že zítra v závodě budeme čelit tvrdé bitvě na trati, která už je samotná dosti velkou výzvou. I přesto, že jsem udělal chybu v poslední zatáčce v mém rychlém kole a ztratil jsem pár desetin, nestačilo by to dnes na to, abychom přeskočili Caterhamy.

Určitě jsme během víkendu dosáhli určitých zlepšení, musíme toho ale ve voze najít více, zatím jsme to nedokázali. Zítra tu bude pro piloty a tým těžký zážitek, musíme proto věřit naši strategii, že nám pomůže nalézt správnou odměnu za naše úsilí zde.

Max Chilton, 22.
Byl to pro nás zde zatím těžký víkend, museli jsme bojovat o každý kousek výkonnosti, který jsme z vozu dostali. Žel to nestačí na to, abychom se zítra seřadili před Caterhamy. Co je podle mě dnes pozitivní, to je moje relativní rychlost ve srovnání s týmovým kolegou, obzvlášť proto, že jsme se dopustili chyby, která mě v rychlém kole stála čas.

Mým cílem bylo zlepšit svou kvalifikační rychlost a je příjemné vidět, že se tvrdá práce v tomto ohledu vyplácí. Ačkoliv to zítra bude náročný závod, tak věřím, že dokážeme díky dobré strategii a našemu obvykle lepšímu závodnímu tempu získat něco z toho, co jsme ztratili.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy