Dopoledne v Maďarsku začalo za vysokých teplot, ve stínu bylo 30 °C, asfalt měl 40 °C. Horké počasí by mělo panovat po celý víkend, týmy proto musí věnovat velkou pozornost svým chladicím systémům.
Poprvé se bude také závodit na nových specifikacích pneumatik Pirelli, které kombinují letošní směsi s loňskými kevlarovými konstrukcemi. Italský dodavatel do Hungaroringu (technické představení okruhu najdete zde) přivezl měkkou a středně-tvrdou směs.
Před měsíční letní přestávkou mají poslední šanci pro ověření svých nových dílů v reálných podmínkách na dráze, poté se pozornost většiny bude již více soustředit na auta pro sezónu 2014.
Z nováčků dostal v prvním tréninku příležitost pouze Rodolfo Gonzáles u Marussie, odpočíval Max Chilton.
HungaroKings - Lotus si v Maďarsku věří (foto: Lotus F1 Team)
Jako první vyrazil na trať hned po zhasnutí zelených světel na konci boxové uličky Ricciardo následovaný Bottasem, první měřený čas jsme zaznamenali u Gonzálese - 1:39,688 min.
Mercedes si ráno vyzkoušel pasivní systém pro snížení odporu (DRD), který testoval již minulý rok a naposledy také v Německu. Lotus přivezl nová zrcátka, podlahu, výfuky (testované v Silverstone) a štíhlejší karosérii, DRD však nenasadil.
U Ferrari jsme si zatím žádných větších změn nevšimli, rudé vozy často jezdily potřísněné flow-visem. Alonso shrnuje, proč je tento víkend pro Ferrari velmi důležitý: "Dobrý výsledek je klíčový, protože pak následuje letní přestávka a bylo by to dobré pro motivaci týmu a naše naděje, kdybychom trochu stáhli Sebastianův náskok. Pokud se naopak zvýší, pak to bude pro všechny z nás velmi stresující letní přestávka a méně motivující."
Časy se začaly zlepšovat po půl hodině, nejprve se do čela posunul Rosberg (1:29,998), poté jej vystřídali Pérez (1:24,920), Räikkönen (1:24,588) a v polovině prvního tréninku opět Mexičan s McLarenem (1:23,591). Teplota dráhy stoupla na 43 °C.
Po 51 min se do čela vyšvihl Alonso s Ferrari - 1:23,503 min, po pěti minutách jej střídá druhý McLaren řízený Buttonem (1:23,370). Zdá se, že stáj z Wokingu dosáhla znatelného pokroku a klikatá trať ji sedí. Španěl to však svému bývalému zaměstnavateli brzy vrátil (1:23,099). Jenson v Maďarsku opět prohlásil, že McLaren může vyhrát závod ještě letos.
Sportovní ředitel McLarenu Sam Michael vzestup formy nepřičítá změně pneumatik, ale novým pravidlům FIA, která nařizují týmům dodržovat doporučený odklon kol a tlak pneumatik. Podle něj byl jeho tým vždy velmi blízko doporučovaným hodnotám - na rozdíl od soupeřů.
Pérez ve voze, McLaren předvedl v prvním tréninku solidní výkon (foto: McLaren Mercedes)
U Mercedesu mechanici usilovně pracovali na Hamiltonově voze za motorem, zřejmě upravovali zavěšení. Pro německý tým je ztracený čas po nucené absenci v testu mladých pilotů kvůli novým pneumatikám obzvlášť nepříjemný.
Po hodině hlásil Lotus Räikkönenovi, že v airboxu jeho vozu mohlo dojít k požáru. Podle Fina však bylo špatně něco jiného, protože "mám na nohách vodu, nebo něco, na pedálech," odpovídal. Po krátkém telemetrickém prošetření dospěli inženýři k závěru, že je vše v pořádku.
Vettel měl 25 min před koncem na svém kontě jen sedm kol a stále až osmnáctý čas (1:24,823). Jeho týmový kolega Webber se mezitím dostal na první příčku - 1:22,982. Sebastian ale zabírá a Australanovi nakládá čtvrt sekundy - 1:22,723 min.
V závěru bylo na dráze rušno, kroužila za sebou 18 vozů. Vergne s Toro Rosso dostal smyk v zatáčce č. 4, dokázal však pokračovat a zamířil do boxů. Většina jezdců se věnovala jízdám s vyšším množstvím paliva, časy se proto již nelepšily.
Nejlépe zatím vypadá Red Bull, s nímž by si to mohly rozdat Lotusy. Zdá se, že Ferrari opět trochu ztrácí. Zlepšení jsme zaznamenali u McLarenu a Williamsu - dvou týmů, které se od minulého roku nejvíce propadly.
Maximální rychlosti: 1. Sutil - 298 km/hod; 2. Bottas - 297; 3. Di Resta - 295; 4. Maldonado - 294; 5. Button - 294; 6. Pérez - 294.
Přehled všech časů: zde (PDF).
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:22,723 min |
2. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,259 |
3. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,287 |
4. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,376 |
5. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,388 |
6. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,647 |
7. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 0,667 |
8. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,808 |
9. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,868 |
10. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 1,188 |
11. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,396 |
12. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 1,427 |
13. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 1,434 |
14. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 1,481 |
15. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 1,576 |
16. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 1,591 |
17. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 1,660 |
18. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,885 |
19. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 3,104 |
20. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 4,085 |
21. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 4,894 |
22. | T | Rodolfo GONZÁLES | ven | Marussia F1 Team | + 6,204 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ