V letošní sezóně byl jediným týmem poháněným Cosworthy, který ve Formuli 1 končí. V příštím přelomovém roce bude tedy Marussia od Ferrari odebírat nejen interní spalovací motor a systém pro rekuperaci energie (ERS), ale také plnou převodovku a související pomocné systémy.
Výkonný ředitel Marussie F1 Andy Webb k tomu říká: "Tým Marussia F1 je potěšen uzavřením technického partnerství se Scuderií Ferrari týkající se dodávky plných pohonných jednotek od roku 2014. Důležitost tohoto vývoje pro náš tým nelze přehánět. Nejen že budeme jakožto zákazník těžit z dodávek nejúspěšnějšího výrobce motorů v historii Formule 1, ale také to poskytuje další doklad našeho závazku vůči sportu a odhodlání udržet naše pokroky, pokud jde o dlouhodobé ambice.
Nová pravidla týkající se pohonných ústrojí, která budou používána příští rok, představují největší změnu ve vývoji motoru od zavedení V8 a díky vyššímu podílu systému pro rekuperaci energie jsou ještě důležitější. Těšíme se na spolupráci se Scuderií Ferrari během této vzrušující éry soutěžení v F1.
Také bychom při této příležitosti rádi poděkovali Cosworthu, s nímž jsme byli partnery od našeho debutu v roce 2010. Sdíleli jsme důležitou cestu našeho týmu a Cosworth byl nedílnou součástí našeho jasného pokroku. Ve zbytku sezóny budeme pokračovat ve spolupráci, abychom zajistili dosažení našich společných cílů, než Cosworth sport opustí."
Svou dráhu v F1 Marussia zahájila v roce 2010, tým nesl název Virgin Racing
a vůz vyvíjel výlučně pomocí CFD (foto: Marussia F1 Team)
Horší zprávou je, že tým opouští její technický konzultant - zkušený Pat Symonds, který se vydává "prozkoumat nové příležitosti" - nahradí u Williamsu Mika Coughlana na pozici hlavního technického ředitele.
"Celkově jsem si užil svůj čas s Marussií v průběhu posledních dvou a půl sezón. Tým se během té doby hodně rozvinul a nyní má ty správné lidi a zdroje, aby mohl v budoucnu dosahovat skvělé věci. Přeji týmu úspěch, který si bohatě zaslouží," říká Symonds.