MERCEDES
Lewis Hamilton, 1.
Je to skvělé! Od prvního tréninku jsem se s autem trápil a dnes ráno to byla katastrofa, vůbec jsem se necítil v autě pohodlně. Hodně tvrdě jsme pracovali, zkusili všechno zanalyzovat a uděli před kvalifikací hodně změn. Naštěstí to pomohlo. Tito kluci (oba piloti Red Bullu) jsou na tom hodn dobře co se závodní rychlosti týče. Ale doufejme, že nastavení bude stejně dobré i v závodě a že jim to nedáme zadarmo.
Nico Rosberg, 11.
Byl to šok. Tohle jsem nečekal. Tým neočekával, že se trať o tolik změní. Nemůžu uvěřit, že tady teď stojím, myslel jsem, že to dnes lehce bude první řada. Nebyla to přehnaná sebedůvěra, jen jsme to neodhadli správně. Co se opotřebení pneumatik týče - je to lepší. Nyní se stávají pneumatiky naší výhodou.
Ross Brawn, šéf týmu
Mírně řečeno - po dnešní kvalifikaci v týmu panují smíšené emoce. Lewis předvedl fantastické kolo a zaslouženě získal pole position. Přitom se v autě necítil moc dobře od první včerejší jízdy, ale bylo z něj cítit veliké odhodlání a nakonec dominoval.
U Nica jsme podcenili, jak rychle se trať zlepšuje, a nechali jsme se nachytat. Určitě měl na dnes na to, aby se umístil hodně vysoko, ale v rozhodující chvíli se ocitl mimo nejlepší desítku s rozdílem půl desetiny. Koneckonců konečné rozhodnutí z boxové zdi spočívá na mně a je jasné, že dnes jsme mohli odvést lepší práci. Jen malou útěchou je, že si zítra Nico bude moci svobodně vybrat směs pro první stint, ačkoliv v první desítce je taktéž nezvykle různorodá strategie.
Z pohledu Luise jdeme do závodu s několika otazníky, jelikož jsme s jeho současným nastavením neprovedli žádné representativní stinty na delší vzdálenost. Doufejme, že se mu podaří najít správné vyvážení a budeme moci potrápit Red Bull, Ferrari a Lotus.
RED BULL
Sebastian Vettel, 2.
Gratuluji Lewisovi, odvedl skvělou práci. Já jsem zkusil všechno. Auto bylo fajn, přestože jsem se trápil v posledním sektoru. Vypadá to, že jsme jim blíž než tomu bylo v Silverstone. Myslím, že jsme udělali pokrok. Myslím, že jsme udělali domácí úkoly a co se zítřka týče jsme spokojeni a věříme si. Nebylo to dnes na pole position, ale měli bychom z tohoto místa mít dobrý závod.
Mark Webber, 3.
Věděli jsme, že se teplota tratě mění a to některým sedlo, alespoň co se kvalifikace týče. Se závodní rychlostí jsme spokojeni a jsme v dobré pozici zabojovat zítra o vítězství. Jsem spokojený, kde jsem dojel, protože dnes to na trati bylo citlivé. Lewis řekl, že se předtím necítil pohodlně a potom našel formu (v Q3). S námi to bylo podobně a myslím, že jsme něco ztratili v prvním sektoru, ve kterém bylo obtížné najít rytmus, který jsme měli během posledního tréninku.
Christian Horner, šéf týmu
Startovat do Velké ceny Německa druhý a třetí je pochopitelně dobrý týmový výkon. Byl to těsný souboj o pole position a Lewis zvládl zajet kolo o desetinu rychlejší než my. I tak je to dobrý výsledek. Sebastian udělal co mohl před domácími fanoušky a Mark je třetí. Zítra to bude zajímavé, protože někteří zvolili jinou strategii. Naším cílem bude těžit ze startovní pozice.
Nejrychlejší pilot německé kvalifikace (foto: Mercedes AMG F1 Team)
LOTUS
Kimi Räikkönen, 4.
Dnes bylo auto dobré, ale při Q3 jsem nemohl zahřát nové pneumatiky (přední), což mě stálo čas v prvním sektoru. Možná i kvůli provozu jsem na to nemohl šlápnou jak jsem chtěl. Rozhodně to nepomohlo, protože jsme mohli být třetí, ale i tak je to dost dobrý výsledek pro zítřejší závod.¨
Romain Grosjean, 5.
Páté místo je dobré, ale abych byl upřímný, jsem zklamaný mým rychlým kolem, protože jsem ztratil několik desetin v prvním sektoru. Trošku jsme se ráno trápili s předními pneumatikami, ale auto bylo během kvalifikace dobré a každým kolem se zlepšovalo. Byl to dobrý týmový výkon, Kimi je čtvrtý, takže jsem rád, že jsme zpět na čele, po pár nechtěných návštěvách níž ve startovním poli.
Alan Permane, šéf traťového provozu
Jsme celkem spokojení. Vždy chcete víc a mohli jsme od obou vozů získat lepší výsledek, ale ani jeden z pilotů nezajel dobrý první sektor. Ale čtvrté a páté místo je dobré. Ze závodní simulace víme, že to vypadá dobře a i předpověď na zítřek nám vyhovuje (má být teplo), takže to vypadá na silný závod.
Nové pneumatiky naše výkony neovlivnily, jsme konkurencechopní podle našich očekávání. Středně-tvrdá sada vypadá jako ta správná pro závod, protože měkká se hodně rychle opotřebovává, i proto jsme viděli Ferrari zvolit odlišnou strategii, aby si s tím poradili. Za nás - jsem rád, že startujeme na měkké sadě.
TORO ROSSO
Daniel Ricciardo, 6.
Jsem velice potěšen tím, jak kvalifikace probíhala a je povzbuzující skončit podruhé v řadě jako šestý nejrychlejší. To jen dokazuje náš pokrok a konzistentní výkony. Nicméně dnes to nebylo tak jednoduché, jako před týdnem v Silverstone. Museli jsme si sáhnout hodně hluboko, abychom se vůbec probojovali do Q3.
Celkově tento výsledek předčil naše očekávání, jelikož v dopoledním tréninku jsme nevypadali takto silní. Obzvláště spokojený jsem pak s mým kolem z Q2, díky kterému jsem postoupil do závěrečné části. Myslím, že z dnešní kvalifikace jsme vytěžili maximum a již se plně koncentrujeme na zítřejší závod.
Minulý víkend jsem doufal v o něco lepší výsledek, než 8. místo a rád bych už překonal svůj nejlepší výsledek v F1, což je sedmé místo. A pokud zde bude šance na pódium, tak po ní okamžitě půjdu! Nic není nemožné. Velice zajímavá bude taktéž strategie z hlediska pneumatik, které je v TOP 10 poměrně různorodá.
Jean-Eric Vergne, 16.
Dnes odpoledne jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí. Po celý víkend bylo auto jen obtížně řiditelné, což se od pátku v podstatě nezměnilo a mne se tak nepodařilo dát dohromady jedno pořádné kolo.
V kvalifikaci jsem neudělal žádnou chybu a doufal jsem tak v lepší výsledek. Přesto, že před závodem již nemůžeme upravit nastavení, tak musíme nyní porozumět, co přesně tento úbytek rychlosti způsobuje. Možná je to způsobeno pneumatikami, jejich tlaky, či teplotou. Ale nejsem si zcela jistý.
Uvidíme, co zítra budeme moci udělat. Doufám jen, že budeme o něco více konkurenceschopní a že budu moci pořádně zatlačit.
Laurent Mekies, hlavní inženýr
Daniel se kvalifikoval na stejné pozici, jako před týdnem na Silverstone, ale na rozdíl od minulého týdne jsme to dnes absolutně nečekali. Během včerejšku to s námi nevypadalo nikterak slibně a museli jsme přes noc změnit na obou vozech celou řadu věcí. U obou vozů jsme zkusili rozdílné přístupy, abychom našli zpět ztracenou rychlost. Očividně jsme byli o poznání úspěšnější u Daniela, nežli u JEVa, i s přihlédnutím k rozdílným pneumatikovým strategiím, které jsme měli možnost vidět v Q3.
Sečteno a podtrženo – podařilo se nám zpět najít naši rychlost a i přesto, že mezi oběma našimi vozy je poměrně velké mezera, tak v závodě by jejich rychlost měla být podobná. Uděláme vše, co bude v našich silách, abychom JEVa dostali co možná nejvýše. Co se Daniela týče, tak v Q1 a Q2 předvedl famózní kola, aby pak v Q3 předvedl další skvělý čas a byl jednoznačně nejlepší ve své váhové kategorii.
FERRARI
Felipe Massa, 7.
Pokud jde o výkon, tak to byla dobrá kvalifikace. I přesto, že jsme se rozhodli pro zcela odlišnou strategii, než týmy, které budou na startu stát před námi. Auto fungovalo velice dobře a na měkčí směsi jsme byli velice konkurenceschopní. Rozhodně více než v Silverstone, kde jsme se trápily na obou specifikacích pneumatik. Ale i přesto jsme dnes nemohli skončit lépe, než na čtvrtém, nebo pátém místě.
Když jsem viděl, že jsem byl nejrychlejší na konci Q1 i Q2, tak jsem pochopitelně chtěl bojovat až do konce. Ale na základě simulací jsme se rozhodli pro alternativní strategii. Je těžké si představit, že získáme několik pozic hned po startu, když do závodu vyjedeme na středních pneumatikách, ale včera jsme viděli, že měkčí směs vydrží jen pár kol, což by mohla být naše výhoda. Pokud se bude auto chovat dobře a nám se povede mít bezproblémový závod, tak bychom mohli dosáhnout opravdu skvělého výsledku.
Fernando Alonso, 8.
Myslím, že jsme udělali krok vpřed. Jsme konkurenceschopnější než v Silverstone, kde nám v pátek chybělo 1,5 sekundy. To dnes nebyl ten případ. Tým tedy určitě udělal pokrok ale musíme se však dál zlepšovat, o tom není pochyb. Nebyli jsme a ani teď nejsme nejrychlejší, především v sobotu (v kvalifikaci) a jsme optimističtější při pohledu do závodu, protože auto se chová dobře. V Q3 jsme viděli časy kolem 1:29,3s - to je na nás příliš rychlé.
Takže tak nějak podle očekávání jsme věděli, že na měkké sadě bychom se kvalifikovali pátí nebo šestí, na střední sadě sedmí nebo osmí. Co se strategie týče, není jasné, která bude výhodnější. Uvidíme zítra. Ať už máte kteroukoliv sadu, pokud jste rychlí, budete na pódiu, a pokud ne, nezískáte body. Je to o závodní rychlosti, ne strategii.
Pat Fry, technický ředitel
Včerejší srovnání mezi měkčí a tvrdší sadou pneumatik otevřelo dveře k různým možnostem jak pro kvalifikaci, tak i pro závod a dnešní výsledek je tak přesně v souladu s tím, co jsme očekávali. Rozhodnutí přizpůsobit kvalifikační myšlení naší závodní strategii bylo dáno právě tímto rozdílem v degradaci pneumatik, který jsme zpozorovali během včerejších tréninků.
Celkově byl výkon našeho vozu dobrý, přestože byl ovlivněn mnoha faktory, jako je například vyšší teplota během dnešního odpoledne. Navzdory faktu, že Felipe i Fernando byli na čele v Q1 i Q2, jsme zůstali věrni strategii, o které jsme rozhodli již před začátkem kvalifikace. Cítili jsme, že boj o přední řady není realistický, proto jsme se rozhodli pro alternativní strategii.
Je zřejmé, že zítra bude vše záležet jen na tom, jak rychlé a konkurenceschopné obě naše F138 budou. Cítíme, že vyšší degradace měkčích pneumatik by mohla donutit naše konkurenty zastavit o něco dříve, což mívá většinou za následek uvíznutí v provozu. Zatímco my máme v plánu jet delší první stint a vybudovat si tak náskok.
MCLAREN
Jenson Button, 9.
Moje kolo v Q2 bylo tak dobré jak jen mohlo být - vlastně to bylo jedno z nejlepších kol za hodně dlouhou dobu. Myslím, že jsem tomu dal všechno, takže jsem s tím spokojen. Strategicky to bylo těžké rozhodnutí (v Q3) - jet na měkké, středně-tvrdé sadě nebo nevyjet vůbec?
Moje srdce mi říkalo jeď, moje hlava opak. Naše rychlost ukazovala, že kdybychom se kvalifikovali šestí, stálo by to za to (zajet měřený čas) a možná bychom to mohli udělat, ale rozhodli jsme se nedokončit ani jedno kolo a hráli jsme hru na kočku s myší s Nicem (Hülkenbergem).
Startovat devátý není tak špatné - budu na čisté straně roštu a mohu si zvolit sadu pneumatik, protože jsem nezajel měřené kolo. Bude to zajímavé sledovat, co se bude s měkkou sadou dít po začátku závodu, ale myslím, že jsme pro zítřek v té nejlepší možné pozici.
Sergio Pérez, 13.
Nebyl to pro nás nejlepší den a start ze 13 místa není to, v co jsem doufal. Jenson zajel skvělé kolo, ale já jsem se trápil celý víkend a nemohl se mu vyrovnal. Zvlášť dnes, myslím, že jsme se vydali špatným směrem.
Ráno jsme měli problémy s vozem, možná jsme tu korekci přehnali a vrátili se zpět v nastavení - potom jsem se trápil s přetáčivostí a nedokázal zahřát pneumatiky. Pro mě to bylo těžké odpoledne, ale zítra to může být lepší. Nedostal jsem dnes z auta všechno, ale bude zajímavé sledovat, jak si v závodě povedou pneumatiky.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
V Q2 byl fakt, že Jenson na čelo ztrácí jen čtyři desetiny, povzbudivý, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Jenson možná mohl být šestý, ale, rozhodli jsme se udělat podle našeho mínění to nejlepší pro závod.
Myslím, že jsme udělali dobře, že Jenson v Q3 vyjel, protože jsme byli v Q2 velmi blízko a zvažovali, že ještě získáme pár míst. Nakonec jsme se rozhodli pro jistější variantu. Deváté místo není tak špatné, zvlášť, když očekáváme, že ti, co odstartují na měkké sadě, budou muset brzy do boxů.
Se Sergiem jsme měli pár problémů už dnes ráno a nemyslím, že návrat zpět (v nastavení) se povedl. Necítil se tak pohodlně jako Jenson. Jsem si jistý, že bude zklamaný z výsledku, ale je to skvělý závodník a bude se v závodě snažit. Uděláme, co bude v našich silách a doufejme, že oba vozy budou na bodech.
SAUBER
Nico Hülkenberg, 10.
Dostat se do první desítky je pro nás úspěch. Jsem si jistý, že mohu získat dobrý výsledek. Oproti včerejšímu odpoledni jsme se zlepšili a nastavení bylo dnes ráno lepší. Myslím, že máme vůz, který nám dovoluje bojovat o body.
Včera vypadala závodní rychlost slibně a v kombinaci se strategií, kterou si mohu zvolit, věřím v dobrý výsledek. Nezajel jsem v Q3 čas, protože si tak mohu zvolit sadu pneumatik a věřím, že to bude výhoda.
Tým mi řekl, že jsem mohl být šestý, ale dnes není neděle a neděle je to, co se počítá, protože tam se rozdávají body. Měkká sada je zde celkem složitě zvládnutelná, zvlášt s plnou nádrží. Zítra odstartujeme v první desítce a cílem je zůstat na bodech.
Esteban Gutiérrez, 14.
Dnešek je pro nás krokem vpřed. Pracovali jsme s různými nastaveními a zvolili jsme správně díky datům, které jsme získali. Mohl jsem útočit a dostat z auta hodně. Přesto, musím se dál zlepšovat. Nico odvedl fantastickou práci a je to výzva, ale já se budu i nadále zlepšovat, především v kvalifikacích. 14 místo je společně s Malajsií tím nejvyšším, kterého jsem dosáhl. Zítra musíme dobře zvolit strategii, abychom se byli schopni posunout.
Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Jsme s výsledkem spokojeni. Můžete vidět, že se auto zlepšilo. Mohli jsme dosáhnout ještě víc, ale rozhodli jsme se soustředit se na závod i proto, že naše závodní rychlost včera vypadala slibně.
FORCE INDIA
Paul di Resta, 12.
Bylo to tvrdých pár dní, kdy jsme se snažili dostat auto do správného provozního okna. Přesto jsem se v autě necítil úplně pohodlně. Museli jsme se uchýlit k celé řadě kompromisů, ale problém s vyvážením přetrvával.
Až před kvalifikací jsme kompletně změnili nastavení, což se nakonec ukázalo jako správná volba. Nyní jen doufám, že zítra dokážeme zopakovat naše závodní tempo, které jsme ukazovali v předchozích závodech, jelikož to je jedna z našich předností.
Adrian Sutil, 15.
15. pozice je na mé domácí trati trochu zklamáním. Během druhé části kvalifikace jsem měl potíže s DRS, které nefungovalo, což nás stálo přibližně půl sekundy na kolo. Takže na více, než 15. místo jsme dnes bohužel neměli. Nebýt těchto problémů, myslím, že bychom byli velice blízko Q3.
Ovšem nehledě na to jsme zde o něco pomalejší, než obvykle – kupříkladu nežli minulý týden na Silverstone. Ale zítra je nový den a já věřím, že stále máme na body.
Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je těžké určit, zda právě změna v konstrukci pneumatik brzdí náš výkon, ale z nějakého důvodu jsme se tento víkend nedokázali správně trefit do provozního okna našeho vozu, což se projevilo ve výsledcích kvalifikace. Změny, které jsme před kvalifikací vykonali na Paulově autě, byl dozajista krok správným směrem a 12. pozice je toho dobrým důkazem – vzhledem k okolnostem.
Adrian byl o poznání spokojenější s vyvážením, bohužel byl ale silně ovlivněn nefunkčním DRS, kvůli čemuž nebyl schopen zabojovat o Q3. Ve výsledku jsme tedy o poznání hlouběji na startovním roštu, než bychom chtěli být. Ale přesto zůstáváme optimističtí a doufáme, že oba naše vozy zítra zabojují o cenné body.
WILLIAMS
Valtteri Bottas, 17.
Dnes jsme z auta dostali co to šlo. Mezi mnou a Pastorem to bylo hodně těsné, ale nemáme rychlost dál se zlepšovat. Dnes byla teplota tratě vysoká a bylo větrno, což znamená, že se počítá každá setina sekundy a vyústilo to v těsnou kvalifikaci. Musíme se i nadále snažit a uvidíme, co zítra zvládneme.
Pastor Maldonado, 18.
Dnes jsme očkávali něco trošku lepšího, ale na tomto okruhu se auto obtížně řídí. Musíme i nadále tvrdě pracovat a vyřešit problémy s vozem, které jsme identifikovali a posunout se kupředu. Zítra to bude těžký závod, protože pomalé zatáčky nám nesedí, ale dám do toho všechno, abych získal body.
Mike Coughlan, technický ředitel
Měli jsme obtížný start dne, kvůli problému s KERSem na Pastorově voze - stále to prošetřujeme, ale tým odvedl skvělou práci připravit auto pro trénink. Ráno jsme mohli vidět, že měl rychlost, ale chyběla mu přilnavost.
Před kvalifikací jsme provedli pár změn, ale nebyl to pokrok, který jsme chtěli. Pastorovi poté vytékala voda (v Q1), což znamenalo, že mohl zajet jen jedno měřené kolo. Oba vozy se trápily se zahřátím pneumatik. Nyní se musíme zaměřit na závod a uvidíme, co zvládneme.
CATERHAM
Charles Pic, 19.
Auto bylo dobré a opotřebení pneumatik vypadalo ráno pozitivně. Náš výkon co se vyvážení týče byl dobrý, takže jsme šli do kvalifikace spokojeni. Vyjeli jsme na měkké sadě. První kolo bylo dobré, ale byl jsem povolán k vážení a měl jsem problém s nastartováním motoru.
Mechanici mě zatlačili zpět do garáže, ale rozhodli jsme se vyjet ještě podruhé, takže jsme měli čas jen nastartovat a vyjet. Rychlost byla dobrá, ale zdržel mě provoz ve druhém sektoru a to mě stálo několik desetin, ale i tak jsme dojeli před nejbližšími soupeři a to 19 - to byl cíl. Chci poděkovat mechanikům za odvedenou práci.
Giedo Van Der Garde, 21.
Před kvalifikací jsme provedli pár změn, ale stále jsme se trápili se zahřátím pneumatik. Vyjeli jsme velmi brzy a měl jsem dvě čistá kola na to, abych zajel měřený čas. Rychlost byla dobrá a pneumatiky se chovaly lépe než ráno, takže jsem zkusil při druhém výjedzu jedno rychlé kolo.
Pneumatiky ale polovinu kola nefungovaly, i když druhá polovina byla lepší, ztratil jsem čas a nemmohl získat víc. Přesto si myslím, že auto je dobré a závodní rychlost vypadá dobře, takže cílem je dobrý start a potom uvidíme.
MARUSSIA
Jules Bianchi, 20.
Ráno jsem se cítil o mnoho lépe než včera, ale stále nejsem úplně zdravý, takže myslím, že další spánek pomůže. Bylo dobré být zase v autě a vybudovat si zase rychlost a myslím, že to šlo dobře. Trvalo, než jsme dobře vyvážili vůz, ale pro zítřek to vypadá dobře a těším se, co zvládnu v závodě. Klíčové bude předjet co nejdříve Charlese - a udržet to tak.
Max Chilton, 22.
Dnes jsme pochopitelně doufali ve víc, protože Van Der Garde byl na dosah po celý víkend. V kvalifikaci jsem se trápil a z nějakého důvodu jsem nedostal z vozu to nejlepší. To je ale do jisté míry povzbudivé, protože můžeme spoléhat na naši závodní rychlost. Dobře se dnes podívame na data a uděláme vše, abychom se ujistili, že s Caterhamem předvedeme dobrý souboj.
John Booth, šéf týmu
Všichni jsme byli rádi, že Jules vypadal dnes ráno o poznání lépe. A i přesto, že to stále ještě nebylo na 100%, tak ve třetím volném tréninku zaznamenal slušný progres. Připravili jsme pro něj několik dlouhých stintů, aby si zvykl na nové zadní pneumatiky.
O to větší pro něj musel být skok na jízdy s malým množstvím paliva na konci tréninku. Jeho kvalifikační výkon byl velice slušný a Jules tak může být velice spokojený se svým výsledkem. Stejně tak jako je spokojený i celý tým, který podrobně analyzoval naší výkonnost v Silverstone a připravoval pro Nürburgring nejlepší možné nastavení. To nám umožnilo dotáhnout se nejen na naše přímé konkurenty, ale také na zbytek pole.
Maxova rychlost na středních pneumatikách byla přesně taková, jako jsme očekávali, ale problém přišel s přezutím na měkčí směs, na které nedokázal tolik zrychlit. Nicméně jsem si jistý, že na tomto problému přes noc společně s inženýry zapracuje tak, aby byl pro závod v nejlepší možné situaci.