McLaren jmenuje šéfem vývoje Morrise, kterého přetáhl ze Sauberu

Button, Jenson | foto: McLaren

McLaren jmenoval svým novým šéfem vývoje bývalého hlavního designéra Sauberu Matta Morrise, kterého nedávno přetáhl ze Sauberu.

Morris bude pracovat pod vedením Tima Gosse, který se stal technickým ředitelem McLarenu po odchodu Paddyho Lowa k Mercedesu, kde již měsíc působí v roli výkonného technického ředitele. Kdy přesně začne Morris pracovat, to zatím není známo.

Tým z Wokingu pouze oznámil, že bude pomáhat s projekty pro rok 2014, kdy budou zavedeny nové V6 turbomotory, a pro rok 2015, kdy McLaren přesedlá z motorů Mercedes na Hondy. Nová posila se dobře zná se současným sportovním ředitelem Samem Michaelem, s nímž úzce spolupracovala ve Williamsu. A byl to zřejmě Michael, který jej vedení doporučil.

Mluvčí McLarenu k získání schopného inženýra uvedl: "Matt Morris k McLarenu nastoupí jako ředitel vývoje, jakmile bude vyřešena jeho smluvní pozice u Sauberu. Matt bude pracovat pro našeho technického ředitele Tima Gosse, aby bylo zajištěno, že naše vývojové standardy a kapacity pro rozhodování v oblasti techniky byly té nejvyšší kvality.

Během období intenzivní technické výzvy ve Formuli 1 je jmenování Matta prvním krokem v pokračujícím programu posilování vývojového oddělení v rámci příprav naší organizace na příchod Hondy v roce 2015."

Sportovní ředitel Sam Michael k tomu dodává: "S množstvím práce, které souvisí s další změnou v pravidlech a s projektem Hondy, jde o solidní porci. Těším se, až se k nám přidá."


Nová posila vývojového oddělení McLarenu - Matt Morris (foto: Sauber Motorsport AG)

Pro Sauber se bude jednat o citelnou ztrátu. Morrise v roli hlavního designéra nahradí Eric Gandelin. Šéfka švýcarského týmu Moniša Kaltenbornová však odchod svého zkušeného inženýra bagatelizuje.

"Je to zkrátka součást přirozeného pohybu, k němuž v paddocku dochází. Lidé se rozhodují k přestupu do jiných týmů. My máme náhradu, o níž pevně věřím, že je tou správnou osobou pro tuto práci a výzvy. V našem byznysu nikdy nemáte velké varování [před odchodem], to k tomu patří. Musíte být schopni velmi rychle reagovat a vyřešit to," vysvětluje Kaltenbornová.

Morris má zkušenosti s vývojem v jednom z nejlepších aerodynamických tunelů, kterým disponuje právě Sauber. Ty se budou McLarenu hodit, protože staví nový aerodynamický tunel, který má být o řád lepší než ty současné.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy