Prohlášení po mokré kvalifikaci v Kanadě

Vettel, Sebastian | foto: Infiniti

MONTREAL - PROHLÁŠENÍ PO KVALIFIKACI ; Nadšení u Williamsu. Ferrari doufá v suchý závod. A co ostatní?

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.

Bylo to hodně náročné. Nikdy jste nevěděli, jaká bude trať, když tím místem pojedete v dalším kole. Jsem s výsledkem spokojen. Nevím, zda existuje někdo, kdo by nám dal přesnou předpověď pro každou zatáčku. Dnes jsme viděli, že to v některých místech bylo hodně mokré a jinde suché a v dalším kole to bylo zase úplně jinak. Těžko říct, jaké bude počasí zítra. Teď to vypadá, že bude sucho, takže uvidíme. Ale na tom moc nezáleží.

Zbylo nám pár pneumatik, rozhodně hodně hladkých a v mokru bychom měli být rychlí. Bude to zajímavý závod s proměnlivými podmínkami. Nemáme novou sadu přechodných pneumatik, ale ve třetí části jsme ujeli jen krátký stint. Použili jsme novou sadu a zničenou sadu. Bylo to těžké. Každý použil přechodné poneumatiky, aby se kvalifikoval co nejvýš. Na čem ale záleží je, že jsme na tom dobře v mokru i na suchu.

Mark Webber, 5.
Dnes to bylo pro každého složité. Startovní rošt je celkem promíchaný a i já bych raději bral o něco lepší pozici, než startovat jako pátý, ale s tím už nic nenadělám. Máme před sebou dlouhou cestu, tak uvidíme, jak se to vyvine. Bottas odvedl výbornou práci a měla by to být zajímavá Grand Prix. Suché podmínky by byly výhodnější pro všechny, jelikož závod je pak mnohem lépe předvídatelný a zejména viditelnost tu není dobrá, když prší.

Christian Horner, šéf týmu
Je fantastické být v Montrealu na pole position! Byla to opravdu obtížná kvalifikace a za takovýchto podmínek je velice lehké, aby věci nabraly nesprávný směr. Jen dostat oba vozy do Q3 bylo dobré, takže Sebastianova pole position a Markova 5. příčka jsou bezesporu pozitivem pro zítřejší závod.

 

MERCEDES

Lewis Hamilton, 2.

Opravdu nevím, jel jsem dobré kolo, možná o 6 až 7 desetin rychlejší, takže bych se zlepšil, ale v poslední šikaně jsem byl moc široký. Nevím, jestli bych to [náskok] udržel až do cíle, ale stačila mi desetina nebo tak něco. Určitě jsme měli na pole position. Je to politovánihodné, ale prostě to tak je.

Je ale dobré být v první řadě. Naše šance pro závod to trošku zvyšuje. Zítra to bude těžký závod. Seb je rychlý, Ferrari je při jízdách na dlouhou vzdálenost také rychlé. Ale vše záleží na podmínkách. Prostě musím odvést zítra dobrou práci. Miluji zdejší trať. Zdejší diváci jsou skvělí a i proto doufám, že jim předvedeme skvělou show.

Nico Rosberg, 4.

Jsem nesmírně zklamaný, protože doposud celý víkend probíhal skvěle. Auto bylo opravdu dobré. Měli jsme na první řadu. Mojí dnešní výmluvou je, že jsem od začátku kvalifikace neměl rádio a nemohl tak s týmem komunikovat. A za těchto podmínek potřebujete rádio opravdu hodně. 

Musíte se soustředit na pneumatiky, na provoz a tak dále... Odjel jsem dvě kola, jenž na konci toho druhého jsem se zasekl za zadním křídlem jednoho z Lotusů, který jel opravdu pomalu. Je k naštvání. Je totiž otázkou, jestli jsou ostatní týmy v otázce opotřebení pneumatik stále před námi. Snad jsme se zde zlepšili, takže i v závodu budeme mít dobré tempo.

Toto Wolff, výkonný ředitel

Obě auta stojí v prvních dvou řadách, to je solidní výsledek. Zítra by mělo být jiné počasí, takže jsem spokojený. Ano, je pravdou, že jsme bohužel měli problém s radiovou komunikací Nica Rosberga. Na konci kvalifikace jsme ho tudíž nemohli řídit. V těchto podmínkách je to opravdu problém. Nico tudíž nemohl na konci odvést svůj maximální výkon.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3.

Tohle znamená hodně. Jsme mnohem výš, než jsme si vůbec mohli představit. V prvních šesti závodech to pro nás bylo hodně těžké a tohle je dobré povzbuzení pro všechny v týmu. Dnes se nám podařilo vše zvládnout. Myslím ale, že faktem zůstává, že pokud by bylo sucho, to auto na třetí místo momentálně nepatří. Doufali jsme v déšť, protože tehdy je šance, že můžete vše zvládnout a dojet výš, než čeho je vůz schopen. Pokud bude sucho, bude to hodně obtížné. Stále mám nula bodů a máme se co učit.

Pastor Maldonado, 13.

Dnes byli podmínky výzvou pro všechny a měnily se každé kolo - musel jste být v pravou chvíli na pravých pneumatikách. Byli jsme hodně konkurenceschopní a myslím, že nám podmínky vyhovovaly. Bohužel jsem měl v Q2 smůlu. V mém rychlém kole přišla červená vlajka a pak jsem uvízl v provozu. Třetí místo Valtteriho je pro tým povzbuzení a doufejme, že získáme body.

Mike Coughlan, technický ředitel
Proměnlivé podmínky byli pro všechny týmy náročné. Cítíme, že v oblasti výkonu jsme udělali krok dopředu, ale obecně jsme dnes těžili z podmínek na trati. Pracovali jsme dobře jako tým a snažili jsme se vyjet ve správný čas se správnými pneumatikami a to se nám povedlo. Třetí místo je výsledek. Pokud zítra bude sucho, bude těžké tuto pozici udržet, ale budeme tvrdě bojovat o body s oběma vozy. Je to zasloužený výsledek pro Valtteriho a pro celý tým je to povzbuzení za tu práci, kterou všichni odvádějí. Pastor startuje těsně za body a nemohl dokončit své rychlé kolo v Q2 kvůli červené vlajce a provozu, takže bude také bojovat o body.

FERRARI

Fernando Alonso, 6.
Podmínky byly těžké. Už včera jsme věděli, že to nebude zrovna lehký víkend, protože nikdo přesně neví, jaké gumy jsou pro dané podmínky ideální. Člověk musel grip odhadovat znova v podstatě v každé zatáčce, protože v předcházejícím kole to bylo ještě suché nebo dokonce mokré. Obávám se, že zítra to bude vypadat podobně. Počasí je stále tak trochu nepředvídatelné. 

Věřím, že suché podmínky by nám lépe seděly. Kdyby bylo sucho, tak bych měl se svým autem určitě lepší šanci dojet na podiu. Naše závodní tempo včera vypadalo dobře. Pokud by se zadařilo dojet do cíle před našimi rivaly v boji o titul, tak by to bylo skvělé. Kimi startuje z páté řady, u Sebastiana to bude už trochu těžší. Abychom ho porazili, tak bychom potřebovali už hodně dobrý závod, o což se samozřejmě budeme snažit. 

Felipe Massa, 16
Video z bouračky jsem ještě neviděl, ale tým mi řekl, že jsem se dostal na bílou čáru. Vím jen, že jsem se náhle klouzal napříč dráhou. Tu nehodu teď musím dostat z hlavy a znova se namotivovat. Zítra je nový den. Musíme se koncentrovat na závod. V minulosti to nepřineslo nic do života, musíme se dívat dopředu. 

Stefano Domenicalli, šéf týmu

Věděli jsme, že v těchto podmínkách se budeme trápit víc než ostatní. Tyto podmínky - přechodné, odychání za zase déšt - jsou pro nás nejhorší, protože nejsme schopni dostatečně zahřát pneumatiky a získat tak přilnavost. Pokud ale bude zítra sucho, je možné všechno. 

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 7.
Nebyla to lehká kvalifikace, v jednu chvíli jsem si dokonce myslel, že se nedostanu ani z Q1. Ale povedlo se nám na voze zlepšit pár věcí, což výrazně pomohlo. Obecně se na mokré trati cítím dobře, což ovšem nebyl dnešní případ. Auto nebylo nijak výjimečné, ale povedlo se nám z něj dostat maximum. Bylo celkem obtížné jezdit v takovýchto podmínkách, ale nakonec vše fungovalo dobře - o čemž svědčí sedmé místo na startu.

Ano, byla to má nejlepší kvalifikace v F1, ale nehodlám skákat radostí, v sobotu se žádné body nerozdávají. To hlavní je stále ještě před námi. A mým cílem je minimálně udržet tuto pozici, ne-li se posunout výše. Jsem závodník, takže vždy chci být co nejvíce vpředu. Čeká nás velice obtížné odpoledne v proměnných podmínkách, ale naše závodní tempo včera vypadalo dobře, takže máme důvod být optimističtí.

Daniel Ricciardo, 10.
Podmínky dnes odpoledne byly velice obtížné – mokro, vlhko, kluzko... Vše na co si vzpomenete, takže jsme v podstatě vůbec nemohli tlačit a měli jsme celkem štěstí, že se nám podařilo dostat až do Q3, jelikož jsem nebyl moc spokojený ani s vozem, ani s přechodnými pneumatikami. Myslím si, že prvek štěstí dnes hrál podstatnou úlohu.

Pokud zítra bude sucho tak věřím, že bychom se mohli posunout ještě o něco výše, protože pár kluků před námi by se mohlo lehce trápit. Pochopitelně jsem velice rád, že obě Toro Rosso jsou v top ten, což je pro tým skvělý výsledek.

Laurent Mekies, hlavní inženýr
Trochu jako před dvěma týdny v Monaku - toto byla obtížná kvalifikace pro všechny, obzvláště pro piloty. Pro inženýry na pit wall bylo důležité vyslat vůz na trať ve správný okamžik, zatímco osazenstvo garáže musí pečlivě dbát spousty příkazů, které dostávají ze všech stran. Celkově však vše probíhalo hladce, povedlo se nám oba vozy dostat do Q3, což je bezesporu krok vpřed.

Pochopitelně vždy chcete dosáhnout ještě o něco výše a my cítíme, že v Q3 jsme mohli být ještě o kousek lepší. Nicméně i tak jsou to velice dobré startovní pozice pro zítřek, který bude z hlediska počasí ještě velice zajímavý. Z pozic, ze kterých zítra odstartujeme musí být naším jediným cílem získat kvalitní bodový příděl s oběma vozy.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 8.
S osmým místem jsem celkem spokojený. Byla to těžká kvalifikace a ještě těžší bylo posoudit podmínky na trati. Některé části byly mokré, zatímco někde již bylo sucho, takže nebylo snadné posoudit, jak moc mohu tlačit. Také jsem se trápil se zahříváním pneumatik, takže nebylo snadné dát dohromady jedno kloudné kolo. 
Nejdůležitější kolo se mi povedlo zajet po červených vlajkách: všichni jsme se seřadili na konci boxové uličky – tak trochu to připomínalo start závodu – a já věděl, že mám jen jednu šanci dostat se do Q3. Naštěstí se mi to podařilo.

Paul di Resta, 17.
Je to velice frustrující startovat ze 17. pozice. Potřebujeme si sednou a zanalyzovat co se přesně stalo. Něco se mi pokazilo na řazení během mého prvního stintu v Q1 a tým se to pak pokoušel opravit. Byl to jen drobný problém, ale ztratili jsme drahocenný čas při hledání řešení.  Mezitím se trať neustále zrychlovala. A když jsem se konečně vrátil zpět, začalo znovu pršet a bylo po nadějích.

Není moc co dělat, když se dostanete do takovéto situace, ale jsem skutečně velice zklamán, když pomyslím, jak rychlé auto včera bylo. Ale musíme zůstat pozitivní – naše auto je dobré a na této trati se dá dobře předjíždět. Dnes večer musíme přijít s nějakým mistrovským plánem a já se budu zítra tlačit vpřed.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Další vynikající úspěch pro Adriana – kvalifikovat se na osmé pozici, vzhledem k podmínkám, jaké na trati panovaly. Bojoval s pneumatikami, aby je přiměl pracovat, ale nakonec předvedl několik skvělých kol ve chvíli, kdy mu šlo o top ten.

Paulova kvalifikace byla ovlivněna drobným problémem se softwarem, což znamenalo, že zmeškal nejlepší podmínky na trati a nemohl tak ukázat celý svůj potenciál. Když se na konci Q1 konečně dostal na trať, tak jeho nejlepší kolo bylo zničeno Rosbergem, který se před ním roztočil. Zítra to bude mít Paul obtížné, ale věříme, že za suchých podmínek, které jsou pro zítřek předpovídány, bude konečně schopen demonstrovat přirozenou rychlost jeho vozu.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 9.

Tohle počasí nám zatím nikdy nesedělo, za takových podmínek nedokážeme zahřát pneumatiky, které pak nepracují tak, jak by měly. Déšť to z naše pohledu udělal těžším. Ale tak to je. Na suchu to pro nás bude určitě lepší. Včera auto nebylo ani na suchu rychlé. Dnes dopoledne jsme sice stihli odjet jen pár kol, ale vůz se choval lépe než včera. 

Je ale těžké odhadnout, jak rychlí bychom byli, kdyby bylo sucho. Hůře než dnes jsme však mohli jen těžko dopadnout. Máme ještě nějaké problémy, které musíme vyřešit. Tohle určitě není náš nejsilnější víkend, ale jsem přesvědčen, že v závodu můžeme mít dobrou rychlost.

Romain Grosjean, 19. (po penalizaci 22.)

Jednoznačně ne zrovna dobrý den a s mou penalizací bych měl startovat 29, což je hooodně vzadu. Když jsme přezuli na nové přechodné pneumatiky v půlce Q2, měl jsem jedno kolo na to, zajet rychlé kolo, když byla trať nejsušší, ale objevily se žluté vlajky a musel jsem zpomalit. Potom bylo ještě větší mokro a už jsem nemohl jet rychleji. Trošku nás to počasí zaskočilo, ale není to ničí vina - jen smůla. Při těchto podmínkách je těžko předvídat, když bude pršet nejvíc a na radaru jsme neviděli, že by měl déšť zesílit. Bude to dlouhý závod z konce startovního roštu, ale víme, že auto je rychlé, takže ještě rozhodně není konec.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 11

Dnes to byla opravdu smůla. Měl jsem dobře rozjeté kolo a mohl se dostat do Q3, ale 200 metrů před cílovou čárou se objevila červená vlajka. Myslím, že po obtížném pátku jsme se dnes dost zlepšili a jedenácté místo není tak špatné - je to blízko k bodům.

Esteban Gutiérrez, 15.

Co se závodu týče, nejsme si jistí počasím, ale očekávám, že bude sucho. To pro nás může být dobré, protože jsme se rozhodli jet s nižším přítlakem. Doufejme, že nám to pomůže předjíždět.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu

Byla to vzrušující kvalifikace. Tým se oproti včerejšku výrazně zlepšil. Fakt, že se Nico nedostal do první desítky byla velká smůla. Startovní pozice je však dobrým základem pro zítřejší závod a mělo by být možné získat body.

 

McLAREN

Sergio Pérez, 12.

Bylo to [červená vlajka po nehodě Massy] zrovna když jsem byl v poslední zatáčce mého rychlého kola. Je to škoda, nebýt červené vlajky, do Q3 bych postoupil zcela jistě. Po opětovném spuštění kvalifikace jsem uvízl v provozu, což je opravdu škoda. Dnes bylo možné získat mnohem více. Dnes byly podmínky velmi těžké, na druhou stranu těžké byly pro všechny. Zítra bychom měli být schopni získat dobré body. V trénincích jsme pracovali na nastavení pro závod a i dnes byla rychlost dobrá. Očekávám z našeho pohledu dobrý závod.

Jenson Button, 14.

Tým se přepočítal, myslel jsem si, že 10 vteřin bude stačit, ale očividně nestačilo. Nejsem si však jistý, jestli bychom byli dostatečně rychlí na to, abychom postoupili do Q3. Byla to jedna z těch kvalifikací, kde ztratíte místa kvůli provozu na trati a kde musíte zajet kolo, než začne pršet víc, občas však nezačne. 

Pokaždé, když jsme se snažili zajet rychlé kolo, tak byla žlutá vlajky, červená vlajka a nebo déšť zesílil. Prostě nám to nevycházelo. Zdá se, že za mokra na tom nejsme dobře, i když jsem si myslel, že bychom být mohli. Jeli jsme s poměrně malou úrovní přítlaku a to byl možná ten problém.

Martin Whitmarsh, šéf týmu

Byla to pro všechny náročná kvalifikace - ale, celkově, dneska se nám nedařilo. V Q2 jsme oba vozy přezuli na nové přechodné pneumatiky, když se objevily žluté vlajky a potom červená. Nemohli jsme zajet rychlá kola, která jsme potřebovali. Když byla kvalifikace přerušena, zbývaly jen dvě minuty, takže bylo jasné, že to bude těžké vyjet a zlepšit se. Jenson jen těsně zmeškal nájezd do dalšího kola - asi o sekundu - a Checo měl před sebou provoz a bojoval se zahřátím pneumatik. Shrnutí, neměli jsme vůz na to dostat se do Q3, letos poprvé.

Ale v Jensonovi a Checovi máme dva skvělé závodníky, kteří do toho zítra dají vše. Nepředvídatelné počasí jen tak nezmizí a my se budeme snažit těžit z každé příležitosti, která se nám v tom dlouhém a nepředvídatelném závodě, naskytne. Stále je o co hrát.

 

CATERHAM

Charles Pic, 18.
Byl to pro mě docela dobrý den. Z důvodu zdržení jsme pozměnili plán na 3. trénink. Přitom jsme pokračovali v pokrocích, které jsme udělali včera. A pro kvalifikaci jsme dosáhli slušného balancu. V prvním kvalifikačním výjezdu to fungovalo dobře, což znamenalo, že jsem měl auto, se kterým jsem mohl opravdu tlačit. Skončil jsem před jedním Lotusem a oběma vozy Marrusie. To znamená, že jsme dosáhli našeho dnešního cíle. 

Věřím, že závod bude hodně zajímavý. Doposud jsme v podstatě ještě nejeli v očekávaných teplotách, nemůžeme tedy vědět, jak se budou opotřebovávat gumy. I tak jsme včera našli dobrý balanc na obou suchých gumách. Zbývá toho ale ještě hodně, takže možná ve strategii zkusíme něco jiného. 

Obecně, když byla trať tvrdá na pneumatiky, tak jsme byli schopní se o ně dobře postarat. Což nám pak v závodě otevřelo možnosti, na kterých budeme dnes večer pracovat. 

 

Giedo van der Garde, 22.
Třetí trénink byl pro mě dobrý, i když byl zkrácený. Pro kvalifikaci na intermediích jsme našli dobrý balanc a na konci se nám podařilo odjet několik kol na super měkkých gumách. Po dobrém třetím tréninku však kvalifikace už neproběhla podle plánu. Ze začátku jsme na trať vyjeli na intermediích, byli jsme jedněmi z prvních na trati, pak časy začaly klesat, jak usychala ideální linie. 

Nebylo to ale dostatečně na to, abychom mohli vyjet na slickách, což jsme mohli udělat na minulém závodu v Monaku. V několika posledních minutách jsme nasadili novou směs intermedií. Ale v mém rychlém kole jsem udělal poměrně velkou chybu, která mě stála asi 1,5 sekundy. V mém posledním kole jsem pak musel kvůli žlutým vlajkám trochu ubrat z plynu. To vedlo k tomu, že jsem nemohl zajet žádný reprezentativní čas. 

Je to škoda, protože auto bylo dobré a mám rád tuto trať, zvláště za těchto podmínek. Víme ale, že v závodě budeme muset jet pořádné tempo, takže si dnešek můžeme odškrtnout a soustředit se na neděli.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 20.

Byl to frustrující dne, protože si myslím, že včera to na suchu vypadalo dobře a zítra očekáváme suchý závod. Dnes nás to tak trošku smetlo, protože i když déšť nebyl silný, byl vytrvalý a trať se během dne dost měnila. Jako většina závodního pole jsme zariskovali, že trať oschne dostatečně, abychom mohli využít super měkkou sadu pneumatik, ale bylo stále dost kluzko a měli jsme štěstí, že jsme se vůbec vrátili do boxů pro přechodné.

Nezajel jsem nikdy čisté kolo, protože tam občas byla mokrá stopa a já nenašel konzistentnost k tomu, abych se zlepšil. Doufám, že zítra podle předpovědi bude sucho a my se budeme moci zaměřit na pozitiva ze včerejška.

Max Chilton, 21.

Tohle byla náročná kvalifikace. Nebylo jednoduché přečít trať, než jsme poprvé vyjeli, ale brzy bylo jasné, že super měkká sada, na odstartovali, nebyla to pravé. Bylo to jako na ledu! Jakmile jsme přezuli na přechodné, získal jsem jistotu a začal útočit a zlepšovali jsme se, ale trať osychala a všichni se zrychlovali. Při mém rychlém kole jsme byl zablokován, ale je dobré, že budeme stratovat alespoň před jedním Caterhamem. Doufám, že jsme deště už viděli dost a že se můžeme těšit na suchý závod, protože včera to vypadalo slibně.

John Booth, šéf týmu

Pro tým znamenaly tyto mokré podmínky obtížný den. Třetí trénink byl větší výzvou než obyčejně, protože se jelo jen půl hodiny. Kvalifikace byla pochopitelně náročná. Cítili jsme, že bude správné použít super měkkou směs, jako většina pole, ale téměř okamžitě jsme zastavili a přezuli na přechodné pneumatiky. Zatímco nebylo nic zásadního špatně s naším načasováním, provoz a podmínky na trati znamenaly, že ani jeden z pilotů nebyl schopen vydat ze sebe to nejlepší. Jsme mnohem spokojenější s našimi výkony na hladkých pneumatikách a přestože stále existuje možnost, že zítra bude pršet, vypadá to spíš, že bude sucho. Těšíme se, že to tak bude a že ukážeme co největší progres.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy