"Rozdíl mezi výkonnosti vozů v posledním závodu roku v Brazílii a tím prvním v Melbourne opravdu závisí na tom, kde se na roštu pohybujete," vysvětluje Symonds, jehož Marussia patří k týmům, které obvykle okupují ty nejzazší pozice na roštu.
"Protože jsou pravidla již po několik let relativně stabilní, zisky se na čele těžko hledají. Pokud nedojde k nalezení přelomového nápadu, pak bych očekával, že špičkové týmy zrychlí v průběhu sezóny o půl až jednu sekundu," odhaluje Symonds.
"Vzadu se dá zrychlit více. U Marussie jsme našli kolem dvou sekund díky prozkoumávání různých směrů během roku. Je škoda, že nikdy nedostaneme příležitost to skutečně zjistit - pouze na simulátorech," dodává Symonds.
Týmy by se na sklonku roku musely vrátit znovu do Austrálie, abychom si udělali přesný obrázek o tom, jak se kdo během roku na dráze skutečně zlepšil.
Týmy ze zadní části roštu zrychlí během roku více než ty špičkové (foto: Marussia F1 Team)