Prohlášení týmů po Velké ceně Monaka: "Místo stříbrných šípů se na čele plazily autobusy"

Rosberg, Nico | foto: Mercedes AMG F1 Team

Jak hodnotí jezdci a hlavní zástupci týmů dnešní dramatickou Velkou cenu Monaka, která byla jednou přerušena červenými vlajkami a do níž krom toho dvakrát vyjížděl safety car?

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Je to úžasné. Tohle je můj domov, celý život jsem zde vyrůstal a je to opravdu zvláštní. Celý víkend probíhal perfektně. Měl jsem hrozný start, bylo to se Sebastianem a Lewisem těsné, poté jsem však závod kontroloval.

Auto bylo opravdu dobré, pneumatiky se držely OK, což bylo opravdu klíčové, takže obrovské díky týmy. Jsem v extázi, nesmírně šťastný, že jsem tento závod vyhrál. V posledních několika závodech jsme prožívali tak těžké chvíle a tolik se propadali zpět! Trochu jsem to měl na mysli, ale bylo to OK. Doufám, že to bude pokračovat.

Dnes mi dal tým skvělé auto. Je to opravdu fantastické pozorovat, o kolik se byl schopen v tak krátkém čase zlepšit. Tato trať by nám ale i tak seděla.

Lewis Hamilton, 4.
Nechci se vymlouvat na smůlu. O tomto víkendu jsem nebyl dost dobrý. Velké gratulace Nicovi a týmu, odvedli dnes skvělou práci. Musím nadále pracovat tvrději. Dnes to byla má chyba [že mě předjely Red Bully]. Bylo mi řečeno, že mám šestisekundový náskok, měl jsem o něco více než šest sekund a přišel jsem o něj. Takové už závodění bývá!

Ross Brawn, šéf týmu
Gratulace Nicovi! Po celý víkend neudělal jedinou chybu, byl vždy první a kontroloval i závod. Naprosto si tuto svou druhou výhru v kariéře zaslouží. Lewis byl na druhé pozici před prvním safety carem, těsně než oba naši piloti zajeli do boxů.

Tým odvedl skvělou práci během namáhavé kvalifikace a těžkého závodu. Ale jsme si všichni vědomi toho, že Monako není reprezentativní okruh. Dnes večer si nás úspěch užijeme, ale víme, že musíme i nadále pracovat, abychom získali z našeho auta maximum na každém okruhu a dál se zlepšovali.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 2.
Celkově jsem spokojený a výsledek mě těší. Věděli jsme, že se zde těžce předjíždí. Gratuluji Nicovi, který měl rychlost a pneumatiky. Fantasticky jsme odstartovali, nebylo tam však místo na předjetí, tak jsem musel ubrat.

Byl jsem překvapený pomalým tempem v úvodních kolech. Očekával jsem vpředu dva stříbrné šípy, místo toho se tam plazily dva autobusy. Měli svou strategii, ale nám se podařilo před Lewise dostat. Myslím, že s výsledkem můžeme být spokojení, byla to od týmu dobrá práce.

Mark Webber, 3.
Gratuluji Nicovi, je to zvláštní místo pro vítězství. Byl to bezproblémový víkend. My jsme trochu věděli, že to budeme mít těžké, dobře jsme ale odstartovali. Jde o starý zákon, že do první zatáčky to je příliš blízko.

Pak šlo o šetření pneumatik, bylo to naprosto předvídatelné.  Bylo příjemné se dostat před Lewise, tyto pozice bereme. Po restartu to bylo těžké, ale obecně šlo o kroužení a šetření pneumatiky.

Christian Horner, šéf týmu
Druhé, třetí místo a k tomu nejméně času stráveného v boxech, to je velmi pozitivní týmový výsledek. Zvládli jsme dostat obě auta před Hamiltona během zastávek v boxech při výjezdu prvního safety caru. Ukázalo se, že to byl takový procesní závod, vzhledem k tomu, že všichni jeli na jednu zastávku v boxech.

V Monaku se nedá předjíždět, takže to bylo o šetření pneumatik a kontrole rychlosti až do konce. Jak jsme viděli, rychlost tam nechyběla, protože Sebastian na konci zajel nejrychlejší kolo závodu, ale myslím, že druhé a třetí místo je pravděpodobně optimální, když vezmeme v úvahu startovní pozice.


Nejrychlejší trojka Velké ceny Monaka 2013 (foto: Pirelli)

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 5.
Po zisku pátého místa se cítím fantasticky. Přesně takový výsledek jsme potřebovali a já jsem velmi rád, že přišel právě teď. Vůz se choval velmi dobře a my jsme využili většinu příležitostí, které jsme dnes dostali. V první části závodu bylo obtížné posunout se vpřed, protože jsem uvízl ve vláčku vozů, ale červené vlajky znamenaly další příležitost. Znamenalo to, že každý najednou jel stejnou strategii.

Všiml jsem si, že vlásenka byla místem, kde se dalo předjíždět, tak jsem to zkusil s Jensonem a fungovalo to. Totéž jsem vyzkoušel i u Fernanda a fungovalo to znovu. Takže myslím, že jsem dnes ukázal, že se v Monaku dá předjíždět. Tým během celého víkendu odváděl skvělou práci a rozhodně jsme si dnes zasloužili tento výsledek.

Paul di Resta, 9.
Vzhledem k naší startovní pozici a naplánované agresivní strategii by nám pravděpodobně více vyhovoval závod bez safety carů. Naše rychlost byla dobrá, ale na začátku závodu jsem se zasekl v provozu. Podařilo se mi předjet několik aut v nájezdu do první zatáčky, ale úspěšně dokončit manévr nebylo snadné.

Po restartu závodu jsem uvízl za Vergnem a měl jsem jednu dobrou příležitost k předjetí, ale on se velmi dobře bránil. Naštěstí jsem získal několik pozic a bodů díky soubojům a kontaktům vozů přede mnou. Takže, po včerejším zklamání dnes kluci odvedli skvělou práci a je dobré pokračovat v mé sérii závodů dojetých na bodech.

Vijay Mallya, šéf týmu
Byla to velmi dramatická Velká cena Monaka a já jsem rád, že oba vozy Sahara Force India bezpečně dojely na bodech. Díky Adrianovu pátému a Paulovu devátému místu jsme získali 12 bodů, což upevnilo naší pátou pozici v šampionátu. Jízda Adriana byla vynikající, celé odpoledne ukazoval velkou rychlost i trpělivost.

Čekal na vhodné příležitosti a většinu z nich dokázal využít. Myslím, že si všichni užili jeho dvě předjetí dvou bývalých mistrů světa ve vlásence. Je to náš nejlepší výsledek v Monaku, který si zaslouží celý tým. I Paul byl vynikající, svou schopnost předjíždět ukázal v první zatáčce a start ze 17. pozice si vynahradil ziskem dvou bodů. Blahopřeji celému týmu k dalšímu vydařenému víkendu a doufám, že jsme schopní v Kanadě za dva týdny předvést stejný. 

 

MCLAREN

Jenson Button, 6.
Zpočátku to nevypadalo moc dobře, ale Velká cena Monaka je jedním z těch závodů, kde musíte vydržet až do samotného konce, protože stát se může cokoliv - a dnes tomu tak i bylo.

Má úvodní kola byla dobrá - předjel jsem Adriana [Sutila] a zkusil jsem to na Fernanda [Alonsa] ve vlásence. Dotknul jsem se jeho zadního kola, takže jsem opravdu nedával pozor, když Checo nasadil k opravdu dobrému manévru na mě za tunelem při brzdění do šikany v přístavu.

Po restartu mě Adrian taky opravdu hezky předjel v nájezdu do vlásenky. Ve skutečnosti jsem si nemyslel, že by to bylo možné, protože jsem to předtím vyzkoušel na Fernanda a nevyšlo to.

Pak v posledních kolech kolidovali Checo a Kimi [Raikkonen] a najednou se za nimi začalo bojovat, protože kroužili pomalu s poškozenými vozy. Využili jsme tedy příležitosti a předjeli Fernanda v Rascasse, což byla docela zábava. Do cíle jsem dojel šestý.

Škoda Checova pozdního odstoupení, dnes jsme mohli získat bodů více. Byla by to velké povzbuzení pro tým. Sebral jsem ale slušný počet bodů, naše tempo na čistém vzduchu bylo dobré, takže si z dnešního dne můžeme odnést pozitiva.

Sergio Pérez, nedokončil
Měl jsem skvělý závod, během odpoledne jsem předjížděl auta, ale podle mého názoru mi Kimi nenechal místo, když jsem se jej snažil na výjezdu z tunelu předjet. Výsledkem bylo, že mě namáčknul na zeď na vjezdu do šikany v přístavu.

Byla to opravdu škoda. Předjel jsem tam jak Jensona, tak i Fernanda, a Jenson mě tam také předjel, ale srážce s Kimim jsem nemohl zabránit. Samozřejmě je předjíždění v Monaku riskantní, ale nakonec si musíte nechávat trochu místa.

Kontakt ovlivnil mé brzdové kanálky a mé přední brzdy se přehřály - v podstatě mi selhaly. Odstoupení z velké ceny je samozřejmě frustrující, když jezdíte tvrdě a rychle a jste obzvlášť tak blízko cíle. Takže jsem po tom všem nesmírně zklamaný - za tým i za sebe.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson jezdil po celé odpoledne dobře, dojel na šestém místě a získal do šampionátu osm užitečných bodů. Checo by také získal slušný příděl mistrovský bodů, ale kolize s Kimim narušil účinnost jeho brzdových kanálků a přišel o brzdy. Je pochopitelně zklamaný, dobrou stránkou však je, že je výbušný a zábavný téměř v každém kole - a navíc umí, byl velmi rychlý.

McLaren v minulosti vyhrál v Monaku 15 velkých cen - o poznání více, než kterýkoliv jiný tým, takže jsme samozřejmě zklamáni, že jsme dnes nezískali 16. vítězství. Po celou dobu jsme se ale drželi vpředu a je jasné, že vývojový trend vozu MP4-28 je na vzestupu.

Náš příští závod bude Velká cena Kanady, kde jsme v minulosti vyhráli třináctkrát, což McLaren řadí po bok Ferrari. Nepředpovídáme, že za čtrnáct dnů získáme 14. kanadské vítězství, ale dáme do toho v mezidobí 100%, abychom byli co nejkonkurenceschopnější.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 7.
Hlavním problémem byla rychlost. Neměli jsme ji. Většinou v neděli nemáme s rychlostí problém, ale dnes to tak nebylo. Kromě toho jsme měli další potíže. Tým mi řekl, že jsme měli 10 kol plastikový sáček v předním křídle. To poznamenalo výkonnost. A měli jsme kus Sergiova předního křídla pod podlahou. V prvních 30 kolech, před červenou vlajkou, jsme neměli žádný specifický problém. Byli jsme moc pomalí.

Když bojujete o pozice s piloty, kteří mají dva nebo tři body v šampionátu, riskujete. Já v letech 2008 a 2009 udělal to samé, když jsem neměl co ztratit. Předjížděl jsem z podivných pozic a někdy to fungovalo. A když rozbijete přední křídlo, nic neztratíte. Ale my bojujeme o titul, takže se dívám do zrcátek, jestli nás někdo nechce předjet.

Proč jsme se dostali do této pozice? Protože jsme neměli rychlost - dnes ani v kvalifikaci. Pokud startujete zepředu, bojujete na čele. Když startujete sedmý nebo osmý, bojujete s těmi, kdo nemají co ztratit.

Felipe Massa, nedokončil
Dnes můj závod skončil ve 28 kole po nehodě v zatáčce Ste. Devote, stejně jako se to stalo včera ráno ve třetím tréninku. Vzali mě do nemocnice na vyšetření a naštěstí je vše bez problému. Jsem v pořádku, jen mě trochu bolí krk, ale nic vážného. Teď se budu muset dostat do formy a být 100% připraven na závod v Montrealu. Chci tento špatný víkend hodit za hlavu a myslet na to, aby se mi dařilo ve zbytku sezony.

Stefano Domenicali, šéf týmu
S tímto víkendem nemůžeme být spokojeni - nejen s výsledkem Fernandova závodu, ale ani s velkými nehodami Felipeho. Naštěstí je i přes hrůzný náraz v pořádku a už odjel domů. Věřím, že během několika dní bude znovu v perfektní formě a připraven na závod v Montrealu.

Kromě veškeré té smůly se jednalo o složitý závod ovlivněný několika problémy technické povahy. Nyní je pro nás důležité pochopit, proč jsme nebyli tak konkurenceschopní jako v předchozích závodech, a snažit se před Kanadou správně zareagovat. Naším cílem je zlepšit kvalifikace a dostat zpět rychlost, kterou jsme dosud pozorovali.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, 8.
V určitých směrech to byl poněkud nudný závod, protože jsem před sebou nikdy neměl volnou trať. Jinak to je v Monaku vždy vzrušující, obzvlášť když získáte body. V posledních fázích odvedl Sutil přede mnou dobrou práci, když předjel ve vlásence Jensona a Fernanda, ale když jsem se já přibližoval, nemohl jsem se před ně dostat, protože mě samozřejmě zablokovali.

Byl to určitě dobrý závod, dojel jsem na osmém místě a získal další čtyři body. Řekl bych, že po několika smolných předchozích závodech se štěstí vyrovnalo a dnes nám vše vycházelo. Navíc bylo jasnější, že je naše auto dnes velmi silné.

Ve skutečnosti jsem své nejlepší kolo zajel velmi brzy se spoustou paliva, jelikož jsem zbytek času trávil uprostřed klubka jezdců, což bylo frustrující, protože mé auto bylo rychlejší než ta přede mnou. Jsem potěšen osmým místem, ale už se těším na ještě lepší výkon v nadcházejících závodech.

Daniel Ricciardo, nedokončil
Můj start byl dobrý, rozhodl jsem se přejít na vnitřní stranu, protože jsem před sebou viděl obvyklé blokování kol a myslel jsem si, že to bude nejlepší místo průjezdu. Trochu to tam bylo ale zablokováno a Bottas se byl schopen projet po vnějšku, což mě stálo pozici.

V prvním stintu jsem se trápil na tvrdší sadě a po zastávce jsem si na měkčí vedl sice lépe, zůstal jsem ale zaseknutý mezi ostatními. Co se týče havárie, viděl jsem, že má Grosjean dobrý výjezd z tunelu a že je blízko, takže jsem bránil svou stopu a pak už jsem ho měl na zádech.

Ještě jsem to neviděl v TV, ale momentálně věřím, že to ze své strany špatně vyhodnotil. Vyšlo to draho a bylo to celkem nebezpečné, i když jsme oba v pořádku. Závod může být frustrující, jelikož jsem byl ve vláčku, neměl jsem však rychlost na to, abych se posunul dopředu. Musíme to teď překonat a před Kanadou učinit pokrok.

Franz Tost, šéf týmu
V mnoha směrech šlo o typickou Velkou cenu Monaka se spoustou vzruchu, ale bez přehršle předjíždění. Pro Jeana-Erica jde po startu z desátého místa na roštu poté, co poprvé ve své kariéře v F1 včera postoupil do Q3, a průjezdu cílovou čárou na osmém místě o skvělý výsledek.

Dokládá to, že se výkonnost našeho vozu zlepšuje a tým odvádí dobrou práci, Monako je však jednou z tratí kalendáře, kde to je více o jezdci, takže gratuluji Jevovi k tomu, že se vyhýbal problémům a během dlouhého odpoledne udržoval svou pozornost.

Po startu na měkčí směsi mu pneumatiky dobře drželi a tým odvedl na boxové zídce skvělou práci, když ho do boxů povolal ihned po Massově nehodě před výjezdem safety caru. Červené vlajky však pro všechny znamenaly, že mohou nasadit čerstvé pneumatiky, což jeho výhodu zrušilo. Doufali jsme, že jí bude mít nad těmi, kteří se se svými pneumatikami trápili. Pak nám ke konci incident mezi Räikkönenem a Pérezem poskytl další, zasloužené osmé místo.

Daniel ztratil po startu z 12. místa pozici a zůstával na 13. až do 62. kola, kdy ho zezadu za výjezdem z tunelu trefil Grosjean, a proto musel odstoupit. Když měl před sebou volnou trať, jezdil velmi rychle, ale výjezdy zpomalovacích vozů a červené vlajky mu nehrály do karet.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 10.
Byl to den plný zklamání. Kvůli jednomu hloupému manévru Sergia jsme v šampionátu ztratili body na Sebastiana (Vettela) - a takto ztrácet, to si nemůžeme dovolit.

Najel do mě zezadu a to je tak všechno. Pokud si myslí, že je to moje chyba, že z té zatáčky vyjel moc rychle, tak prostě nemá ponětí, o čem mluví. Není to poprvé, kdy do někoho v závodě narazil, vypadá to, že očekává, že si lidé budou dávat pozor na to, co udělá.

Potom mu uhnou nebo pojedou rovně, když vyjde ze zatáčky moc rychle a nezvládl by to, aniž by do někoho narazil. Nebyl to ideální víkend, ale nic s tím nenaděláme. Alespoň jsme nakonec získali bod.

Romain Grosjean, nedokončil
Zdálo se, že se Daniel [Ricciardo] opravdu trápí se svými zadními pneumatikami, vypadalo to, že se hodně drolí. Následoval jsem jej téměř celých 61 kol, dostalo mě však to, že začal brzdit brzo uprostřed okruhu a já jsem neměl kudy jet.

Je to frustrující zakončení víkendu, ale ke skutečné škodě došlo v kvalifikaci, kdy jsem nepostoupil do Q3. Byl to znovu Daniel, kdo mě zdržel, ale rozhodně to nebylo mým záměrem skončit na zádi jeho vozu! Nyní musíme zmáčknout tlačítko reset a zamířit do Kanady s vyhlídkou na celkově lepší víkend.

Eric Boullier, šéf týmu
Tohle rozhodně není víkend, jaký jsme si přáli. Kimi byl po celou dobu bezchybný a jeho závod byl zničen poté, co jiný pilot způsobil zbytečný kontakt. To způsobilo defekt a prakticky zničilo jeho závod.

Romain prožil náročný víkend, ale když měl před sebou čistou trať, předváděl fantastickou rychlost. Tento víkend jsme v šampionátu konstruktérů i pilotů ztratili půdu pod nohama, takže na to budeme tlačit dvakrát tvrději, abychom to v Kanadě napravili.

K těm dobrým věcem: jsme velmi hrdí na to, že máme Daft Punk - na veřejnosti se objevili teprve potřetí za posledních dvacet let. Přidali se k týmu před závodem a rád bych vyjádřil poděkování společnosti Columbia Records za to, že nám pomohla převést tento koncept do reality. Tým má skutečně jedinečný image, a my rozhodně chceme dále pokračovat v tomto neortodoxním přístupu.

 

SAUBER

Nico Hülkenberg, 11
Nemohli jsme dnes očekávat zázraky a ani včera jsme nebyli v první desítce. Dnes jsme během závodu postrádali rychlost. Na rozdíl od ostatních pilotů jsem po restartu obul měkkou sadu pneumatik, což na začátku vypadalo dobře.

Ale po dalším safety caru se už pneumatiky nevrátily k životu. Obzvlášť zadní se hodně opotřebovávaly. Když jsem vystoupil z auta, mohl jsem vidět pásek ocele, takže není divu, že rychlost už nebyla dobrá. Je to škoda, protože jinak by byl ten bod náš.

Esteban Gutiérrez, 13
Bylo výzvou dovést auto domů bez šrámu či nehody. První safety car poškodil naši strategii a na konci jsme museli z té situace využít co nejvíc. Nemohli jsme očekávat, že získáme body, ale udělal jsem, co se dalo, abych využil každou příležitost, která se naskytla, a získal pozice. Nicméně, bylo také důležité to nepřehnat a dokončit závod.

Měl jsem dobrý restart a mohl bojovat, ale jednou z oblastí, kde se musíme zlepšit, je nejvyšší rychlost. Potom budeme moci bojovat o pozice. Bylo to těžké, měl jsem za sebou Williams a za mnou Lotus. Na druhou stranu musím zapracovat na tom, abych se zlepšil při měnících se podmínkách v kvalifikaci.

Moniša Kaltenbornová, šéf týmu
Z dnešního výsledku jsme zklamaní, protože jsme byli dobré pozici získat body. První safety car nám uškodil z pohledu strategie. Ale největším překvapením bylo, že jsme nedokázali získat výhodu z naší volby pneumatik při restartu.

Přestože byl Nico na měkké sadě - té tvrdší - opotřebení bylo vyšší než u našich soupeřů, kteří jeli na super měkké. Oba piloti jeli dobře, ale auto prostě na této trati nebylo dost dobré. Přesto stále věříme, že kroky, které jsme provedli, v dalším závodě ukážou zlepšení.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 12.
V dnešním závodě bylo předjíždění těžké a i když jsme někdy měli pocit, že máme dobrou rychlost, nemohli jsme se dostat kupředu tak, jak jsme chtěli. Byl to rušný závod plný akce, takže jsem rád, že jsem s autem projel cílem. Musíme se stále snažit, protože Montreal je tratí, kde bude předjíždění snažší, takže musíme zajistit, abychom měli rychlost nezbytnou k útočení i obraně.

Pastor Maldonado, nedokončil
Bylo to děsivé. Nečekal jsem, že mi Chilton zkříží stopu. Bylo to velmi nebezpečné, šlo o velmi rychlou zatáčku na trati. Možná by se komisaři měli velmi dobře podívat na to, co udělal. Jsem OK, cítím se OK. Mám nějaké pohmožděniny, ale jinak opravdu v pořádku.

Laurent Debout, vedoucí podpory Renaultu
Dnes jsme byli nejvíce konkurenceschopní za celou letošní sezonu. Valtteri podal vyzrálý výkon, dobře pracoval s pneumatikami a držel se v bezprostřední blízkosti bodů. Škoda Pastora, ale všichni jsme rádi, že je v pořádku. Montreal je naprosto jiný typ závodu, který by ale opět mohl vyhovovat motoru RS27, takže doufáme, že se nám tam může podařit ještě lepší výsledek.

 

MARUSSIA

Max Chilton, 14.
Byl to pro nás náročný víkend a tak jsem celkem spokojený s pozitivním závěrem závodu. V pozdějších fázích závodu jsem tvrdě bojoval, abychom mohli z Monaka odjíždět s dobrým pocitem, a samozřejmě jsem velmi rád, že jsem se v předposledním kole dokázal dostat před Van der Gardeho na 14. pozici.

K incidentu s Pastorem, Esteban pozdě zatočil do šikany a viděl jsem, že byl zavřený, takže jsem se musel zařídit tak, abych se mu vyhnul, což znamenalo minout šikanu. Vrátil jsem se v zatáčce č. 11 a vrchol zatáčky č. 12 se rychle blížil. Byl jsem si vědom toho, že je někdo za mnou, ale nikoliv vedle mě.

Od pořadatelů jsem dostal trest průjezdu boxy a já tento trest přijal. Po závodě jsem zašel za Pastorem, abych si ověřil, že je v pořádku. Kvůli tomuto incidentu byl konec závodu náročný, ale vše, co jsem mohl udělat, bylo nechat problémy stranou a soustředit se na to, abych pro tým získal co nejlepší výsledek. Myslím, že s konečným výsledkem musíme být spokojení.

Jules Bianchi, nedokončil
Po náročném víkendu tady v Monaku jsem doufal, že bychom se v závodě mohli pokusit zlepšit náš výsledek, ale bohužel nám nebylo přáno. Na startovním roštu jsem měl problém s elektronikou, nemohl jsem zařadit rychlost a tak jsem musel odstartovat z boxové uličky. Bylo to sice trochu znepokojující, ale alespoň jsem mohl odstartovat.

Po Maldonadově nárazu do bariéry po incidentu s Maxem se ke mně dostala bariéra a můj nos byl poškozen, takže jsem právě stavěl v boxech, když byly vyvěšeny červené vlajky. Měl jsem štěstí, že poškozen byl pouze nos a já mohl pokračovat v závodě.

Poté jsem se soustředil na to, abych projel cílem, ale měl jsem poruchu na pravém předním brzdovém kotouči. Je to velká škoda, ale jsem si jistý, že jsem se toho kvůli některým problémům, které jsme měli tento víkend, hodně naučili.

John Booth, šéf týmu
Dnešní závod byl pro všechny velmi rušný a my jsme nebyli výjimkou. Omlouváme se za problémy, které měl Jules na startovním roštu, ale tento moment ovlivnil náš závod. Naše strategie funguje dobře a my mohli uskutečnit několik pozdních zastávek v boxech, včetně zavolání Maxe během druhého výjezdu safety - caru tak, aby měl čerstvé pneumatiky a mohl se pokusit o předjetí Van der Gardeho.

Díky Maxově neuvěřitelné jízdě v posledních kolech se před něj dvě kola před cílem dostal a my si tak můžeme domů odvézt něco pozitivního, Jules bohužel závod nedokončil. Byla to pěkná odměna pro Maxe, který se vzpamatoval z incidentu s Maldonadem. Zdá se, že Julesovi selhal pravý brzdový kotouč - a my se mu musíme znovu omluvit. Po tomto víkendu je jasné, že se musíme hodně učit a zlepšovat, ale v podstatě jsme spokojení s výsledkem.

 

CATERHAM

Charles Pic, nedokončil
Je to pochopitelně zklamání, dokončit závod tak brzy, zvlášť když se mi povedl start a jel jsem 15 před Gutiérrezem a za Di Restou a měl jsem stejnou rychlost jako on, než jsem musel zastavit. Vypadá to, že důvodem odstoupení byl problém s převodovkou a oheň vycházel z výfuku, který se přehříval.

Vypadalo to dramatičtěji na obrazovce než v autě - cítil jsem, že mám problém a zajel na stranu a jakmile auto zastavilo, bylo tam hodně kouře, ale komisaři odvedli dobrou práci, že vůz odstranili bez výjezdu safety caru.

Jak jsem řekl, je to smůla, protože do té doby to byl dobrý víkend. Auto bylo skvělé a míra opotřebení na závodní vzdálenost také dobrá. Vypadalo to, že zastavíme jen jednou, což nás mohlo posunout do středu akce. Přesto, další závod je v Kanadě, což bude další okruh, kde budeme moci ukázat, jak naši rychlost zlepšujeme. S troškou štěstí budeme v pozici, abychom měli dobrý víkend.

Giedo Van Der Garde, 15
To byl pěkně šílený závod! Z patnáctého místa jsem měl dobrý start, ale potom do mě narazil Maldonado a poškodil mi podlahu, což znamenalo, že jsem musel hned v prvním kole zajet do boxů pro nový nos. Vrátil jsem se 22 a v tu chvíli, i když jsem měl rychlost a dojíždět zbytek pole, to vypadalo, že mám po závodě. V 10 kole jsem navíc přišel o KERS.

Ten jsme ale nakonec vyresetovali a potom Monako provedlo to, co obyčejně dělá - a po výjezdu safety caru jsem se vrátil do akce. V autě jsem se cítil, jako bych nemohl mít méně smůla, ale ve 45 kole jsem byl s Chiltonem, Bianchim a Maldonadem, když se přihodil ten incident. Neviděl jsem, co se mezi nimi stalo, ale červená vlajka mi pochopitelně dala šanci začít znovu a tentokrát z 18 místa.

Po re-startu na měkké sadě a s 28 zbývajícími koly jsem byl 17, když Chilton dostal penalizaci průjezd boxy. Po druhém safety caru jsem se posunul na 14, když pár vozů přede mnou zajelo do boxů. Byl jsem těsně za Bottasem, před Gutiérrezem, ale bohužel po 13 kolech byly pneumatiky zničeny.

Měl jsem za sebou Chiltona a s pneumatikami v takovém stavu jsem jej nemohl udržet, takže je to 15 místo. Potom, jak tento závod začal, je už dokončení pěkně dobré, ale pochopitelně to není, co jsme chtěli po tak dobré sobotě. Je to další závod, další zkušenost a celkově dost dobrý víkend.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 33 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy