Pro Alaina Prosta byla dnešní kvalifikace jedním velkým napětím: "Opravdu jsem si ji užil. Bylo to zajímavé - v první, druhé i třetí části. Bylo to vyrovnané a tudíž zajímavé." Poutavou kvalifikaci dnes neovládly tolik diskutované pneumatiky, jako spíš déšt (v Q1) a vhodný čas na přezutí z mokrých (dříve přechodné) na suché (Q2). V rozhovoru pro britskou Sky Sport se k tématu pneumatik vyjádřil i čtyřnásobný mistr světa.
Show, kterou Pirelli zajistilo, se mu líbí, podle jeho názoru totiž v současné době musí vyjít spousta věci [abyste bojovali o pole position]: "Každý se musí snažit, aby neudělal chybu ale zároveň zajel dobrý čas. Zvláště důležité to pak je v posledním kole každé sekce. Důležitá je také volba správné směsi pneumatik a dostání je do správné teploty. V kvalifikaci hraje důležitou roli spousta parametrů, proto jsem si kvalifikaci užil."
Podle 58letého muže jsou šance Mercedesu na vítězství, po zisku kompletní první řady, velmi dobré. Zároveň však podotýká, že v Monaku nerozhoduje o vítězství pouze vůz: "Ano, mají dobrou šanci. Oproti Red Bullu mají teď menší výhodu. To ale stále znamená, že před jezdci stojí velká výzva." Dobrá kvalifikace však není jen zásluhou auta, ale "pochopitelně, že oba jezdci [Mercedesu] dnes odvedli dobrou práci."
Mercedes má však jeden velký problém - péče o pneumatiky. V tom spatřuje důvod k obavám i Francouz: "Museli bychom vědět, jak jsou na tom v Monaku v otázce opotřebení pneumatik a jaké budou zítra podmínky. Pochopitelně že to pro ně díky startovním pozicím bude jednodušší, ale jestli to bude stačit, to se ukáže až zítra."
Alain Prost si vysloužil přesdívku Profesor díky svému přístupu k závodům
(foto: Williams F1 Team)
Velký rival Ayrtona Senny však souhlasí s tím, že se v závodu můžeme dočkat velkého překvapení: "Pokud by jim to nestačilo a jejich rychlost v závodu byla moc pomalá, potom by sehrála velmi důležitou roli závodní strategie. Především pak rozhodnutí ohledně zastávek v boxech a směsí pneumatik."