Odpoledne, kdy se pozornost týmů přesouvala od základního nastavení k vyhodnocování pneumatik pro závod, týmům počasí přálo - teplota vzduchu 22 °C, asfalt vyhřátý na 45 °C. Díky pogumování také zrychlila samotná trať.
Ráno byl nejrychlejší Mercedes, který do Monaka přijel jako favorit. I když Rosberga od Ferrari dělilo jen 87 tisícin a velmi málo času věnoval maximální rychlosti, přesto věří, že bude mít opět na vítězství v kvalifikaci. Z dvojice pilotů německého týmu tentokrát zaznamenával nižší degradaci Hamilton. Obavy však panují o jeho závodní tempo. V neděli by se za nimi mohl vytvořit vláček pilotů, kteří by jej kvůli nedostatku rovinek nemohli moc lehce předjet. Opotřebení předních kol nově monitorují pomocí kamer na předním křídle nasměrovaných dozadu.
Do ulic jako první vyjely opět oba Saubery řízené Gutiérrezem a Hülkenbergem. Na okruhu se do 2 min proháněla dvacítka vozů, tempo zpočátku udávaly Williamsy - Maldonado 1:18,863 min, Bottas 1:18,360.
Mercedes si hlídá přední pneumatiky pomocí kamer na předním křídle (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Pořadí se na čele střídalo, na chvíli se tam objevil Pérezův McLaren (1:17,309), Rosberg (1:16,589), Massa (1:16,096). Pod hranici 76 vteřin se jako první dostal Webber s Red Bullem po 12 min od zahájení druhého tréninku (1:15,843), Alonso ho však brzy překonal (1:15,519).
Red Bull stále pracoval na Vettelově voze, mistr světa se tedy do dění zapojil až po 20 minutách, zatím se zařazuje na sedmé místo (1:16,014). Na první se dostává nejprve Räikkönen s Lotusem (1:15,511) na super-měkké směsi pneumatik, po něm hned Rosberg (1:14,759).
Po půl hodině bourá v St. Devote jeho týmový kolega Grosjean. Byl příliš rychlý a o svodidla si urazil levé přední kolo. Měl už nasazeny super-měkké pneumatiky a probrzdil, Monako žel neodpouští sebemenší chybu. Trénink byl na 5 min přerušen.
Pro Ferrari jsou co nejrychlejší časy nebyly podstatné. "Pro nás je nejdůležitější vidět, jak se pneumatiky chovají při delších jízdách. Hledáme odpověď na to, zda je možné závod odjet pouze s jednou zastávkou. To je opravdu klíčový bod odpoledne," popisuje Domenicali.
Romain Grosjean i Kimi Räikkönen odpoledne začínali na měkkých pneumatikách
(foto: Lotus F1 Team)
Co říká šéf Ferrari na dopolední podprůměrné časy Red Bullu? "V tréninku nikomu nic nemusíte věřit. To je má zkušenost. Možná se jen snažili něco dělat odlišně. Budou rychlí. Potřebuji věřit jen tomu, co děláme my, to je pro mě nejdůležitější. Všechno ostatní je třeba brát s opatrností."
Po přerušení již všichni kromě pilotů Toro Rosso nazuli super-měkké pneumatiky a věnovali se dlouhým jízdám. U Mercedesu přitom časy na kolo klesly o 4,5 s. Rosberg ujel na super-měkkých stint o 20 kolech, v jeho průběhu zpomalil o 2 s.
Ferrari kroužilo na také superměkkých gumách. "Potřebujeme zjistit, kdy a jak dorazíme k hrenici pneumatik. A pak naši pozici musíme kontrolovat," uváděl Domenicali, který je s rychlostí Ferrari zatím spokojený. Vše jde podle plánu.
Závodní inženýr Smedley Massovi doporučoval zvolnit, za ním však jezdila Force India. "Sutila sice zdržíš, ale to už k životu patří," nabádal Brit svého pilota.
Počty kol ujetých ve druhém tréninku (vlevo) a za čtvrtek celkem (vpravo)
V závěru jsme již tentokrát žádné rychlé kolo neviděli, dominantní pozici s oběma vozy na špici tak potvrzuje Mercedes. Ke konci jeho dlouhých stintů jezdil o něco lépe Rosberg. Pokud piloti německého týmu dokážou udržet pneumatiky pod kontrolou, mohou v Monte Carlu pomýšlet na velmi slušný výsledek.
Při delších jízdách si vedla odpoledne dobře také obě Ferrari a Vettel, nejrychlejší se však zdál být Räikkönenův Lotus.
Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 281,1 km/hod; 2. Sutil - 280,8; 3. Button - 278,4; 4. Pic - 278,3; 5. Ricciardo - 277,7; 6. Rosberg - 277,7... 21. Bottas - 273,8; 22. Vettel - 271,9.
Přehled nejlepších sektorů: zde.
Přehled všech kol: zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 9 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes AMG Petronas F1 | 1:14,759 |
2. | 10 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes AMG Petronas F1 | + 0,318 |
3. | 3 | Fernando ALONSO | esp | Scuderia Ferrari | + 0,437 |
4. | 4 | Felipe MASSA | bra | Scuderia Ferrari | + 0,519 |
5. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,645 |
6. | 7 | Kimi RÄIKKÖNEN | fin | Lotus F1 Team | + 0,752 |
7. | 8 | Romain GROSJEAN | fra | Lotus F1 Team | + 0,959 |
8. | 5 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,200 |
9. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 1,255 |
10. | 14 | Paul DI RESTA | gbr | Sahara Force India F1 Team | + 1,287 |
11. | 15 | Adrian SUTIL | deu | Sahara Force India F1 Team | + 1,590 |
12. | 6 | Sergio PÉREZ | mex | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,675 |
13. | 11 | Nico HÜLKENBERG | deu | Sauber F1 Team | + 2,064 |
14. | 16 | Pastor MALDONADO | ven | Williams F1 Team | + 2,098 |
15. | 12 | Esteban GUTIÉRREZ | mex | Sauber F1 Team | + 2,176 |
16. | 19 | Daniel RICCIARDO | aus | Scuderia Toro Rosso | + 2,386 |
17. | 18 | Jean-Eric VERGNE | fra | Scuderia Toro Rosso | + 2,425 |
18. | 17 | Valtteri BOTTAS | fin | Williams F1 Team | + 2,505 |
19. | 22 | Jules BIANCHI | fra | Marussia F1 Team | + 3,133 |
20. | 20 | Charles PIC | fra | Caterham F1 Team | + 3,453 |
21. | 23 | Max CHILTON | gbr | Marussia F1 Team | + 4,025 |
22. | 21 | Giedo VAN DER GARDE | nld | Caterham F1 Team | + 4,272 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ