V Monaku ráno na čele Rosberg, Alonso s Ferrari těsně za ním

Rosberg, Nico | foto: Daimler AG

MONAKO - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku v Monte Carlu předvedl Nico Rosberg s Mercedesem. Rychlé je i Ferrari: nejblíže mu byli Fernando Alonso s Romainem Grosjeanem a s Felipem Massou.

První trénink začal za modré oblohy, teplota vzduchu dosahovala 23 °C, trať 32 °C. Pirelli pro jemný asfalt přivezlo ty nejměkčí gumy ze svého letošního portfolia, neměly by však hrát tak klíčovou roli, jako před dvěma týdny v Barceloně, byť i zde bude důležité hlídat si opotřebení zadních pneumatik.

Včera se jezdci pochlubili novými designy svých přileb, jež si můžete prohlédnout v naší fotogalerii. Hamilton s novým účesem a tetováním použije helmu, na níž je vyobrazená jeho přítelkyně Nicole Scherzingerová a pes Roscoe (foto).

Prvními piloty, kteří v 10 hodiny vyrazily do klikatých ulic monackého knížectví,byli Gutiérrez a Hülkenberg. Dopoledne nedostal šanci žádný z testovacích či rezervních pilotů.

Caterham ladil nový monopost a Pic během instalačního kola používat motorovou mapu se zpožděným zážehem. Později vyhodnocoval vyvážení aerodynamiky s novým předním křídlem.

Williams přivezl tři různé verze předního křídla, každý pilot má k dispozici dva kusy. V úvodu Maldonado vyjel se starou verzí a tým mu dokonce nasadil starý nos se schodem. Bottas si od počátku užíval nového křídla.

Maldonado s loňským nosem a starým předním křídlem (foto: Williams F1 Team)

Ferrari nasadilo přední křídlo s odlišně tvarovanou náběžnou hranou jeho nosníků. Na zádi se objevilo uprostřed nad difuzorem dvouprvkové křidélko, podobné řešení nasadily i ostatní týmy.

Mercedes se snaží řešit své problémy s vysokým opotřebení zadních pneumatik a do Monaka přivezl nové, tužší zadní zavěšení. Uchycení k převedovce ale zůstávají stejné, aby nemuseli být penalizování za její výměnu, pokud na voze nevydrží pět závodů.

První měřené kolo zajel až po 36 min Gutiérrez - 1:29,219, poté 1:24,130 min, okruh byl ale stále ještě dost špinavý. Loni tady byl v prvním tréninku nejrychlejší Alonso s časem 1:16,265, Schumacher jej v kvalifikaci ještě o 2 sekundy překonal (1:14,301).

V polovině tréninku se do čela dostal Massa na měkký pneumatikách - 1:17,685 min. Jeho inženýr Smedley mu rádiem provedl srovnání s loňským kolem: "Jsi o 0,7 s pomalejší ve druhém a o 0,4 s ve třetím sektoru."


Nico Hülkenberg opouští garáž (foto: Sauber Motorsport AG)

Brzy ho ale přeskočil Rosberg (1:16,165) a jeho týmový kolega Alonso (1:16,302). Button si stěžuje na blokování předních kol a ptá se, zda má zvýšit brzdění motorem nebo posunout vyvážení brzd více dozadu. Jeho inženýr mu doporučuje druhou možnost.

Grosjean se trápí s průjezdem šikany za tunelem, dokázal se ale vyhnout svodidlům a bez poškození pokračovat. Při svém dalším průjezdu blokuje zadní kola a opět je příliš dlouhý, zatáčkou však zvládl projet. Räikkönen cvičí v boxové uličce rozjezd při 13 200 ot/min.

Jejich bývalý technický ředitel James Allison stále nemá s nikým podepsanou smlouvu. Lotus opustil, aniž by věděl kam zamíří - údajně se mu nelíbilo vyhození několika výše postavených inženýrů a zkrátka chtěl pryč. Nemusí tedy skončit u Ferrari. Nejistota kolem něj stále panuje kvůli tomu, že sám zřejmě stále neví, pro který tým se rozhodnout.


Lewis Hamilton vyráží do prvního tréninku v Monaku (foto: Mercedes AMG F1 Team)

V závěru se roztočil Sutil v St. Devote a otřel se o svodidla, většina se soustředila na delší jízdy a Rosberga nikdo nepřekonal. Mercedes je tady ve formě, rychlost na jedno kolo mu jako obvykle nechybí. Výbroně to jezdí i Ferrari a Lotusu: Alonso s Massou se řadí na druhém a čtvrtém místě hned za Mercedesem, Grosjean se těsně před vypršením času posunul na třetí místo.

Red Bull zřejmě své trumfy ještě skrývá, o něco lépe si vedl McLaren s novým předním křídlem - osmý Button byl o necelou sekundu pomalejší než Rosberg, Pérez skončil devátý. Pěkný výkon předvedl i Maldonado, kterému Monako sedí.

Maximální rychlosti: 1. Di Resta - 281,2 km/hod; 2. Pérez - 280,3; 3. Sutil - 279,5; 4. Button - 279,2; 5. Ricciardo - 278,5; 6. Hamilton - 278,2...   21. Massa - 274,2; 22. Bottas - 274,1.

Nejlepší časy v sektorech: zde.

Přehled všech časů: zde.

GP Monaka (Circuit de Monaco)1. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 9 Nico ROSBERG deuMercedes AMG Petronas F1 1:16,195
2. 3 Fernando ALONSO espScuderia Ferrari+ 0,087
3. 8 Romain GROSJEAN fraLotus F1 Team+ 0,185
4. 4 Felipe MASSA braScuderia Ferrari+ 0,199
5. 10 Lewis HAMILTON gbrMercedes AMG Petronas F1 + 0,274
6. 16 Pastor MALDONADO venWilliams F1 Team+ 0,798
7. 2 Mark WEBBER ausRed Bull Racing+ 0,825
8. 5 Jenson BUTTON gbrVodafone McLaren Mercedes+ 0,934
9. 6 Sergio PÉREZ mexVodafone McLaren Mercedes+ 1,183
10. 1 Sebastian VETTEL deuRed Bull Racing+ 1,185
11. 7 Kimi RÄIKKÖNEN finLotus F1 Team+ 1,314
12. 14 Paul DI RESTA gbrSahara Force India F1 Team+ 1,353
13. 15 Adrian SUTIL deuSahara Force India F1 Team+ 1,430
14. 11 Nico HÜLKENBERG deuSauber F1 Team+ 1,998
15. 18 Jean-Eric VERGNE fraScuderia Toro Rosso+ 2,259
16. 12 Esteban GUTIÉRREZ mexSauber F1 Team+ 2,559
17. 17 Valtteri BOTTAS finWilliams F1 Team+ 2,635
18. 19 Daniel RICCIARDO ausScuderia Toro Rosso+ 2,872
19. 21 Giedo VAN DER GARDE nldCaterham F1 Team+ 3,008
20. 20 Charles PIC fraCaterham F1 Team+ 3,243
21. 22 Jules BIANCHI fraMarussia F1 Team+ 3,578
22. 23 Max CHILTON gbrMarussia F1 Team+ 4,030

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 8 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy