Ačkoliv tým z Wokingu jezdí od roku 1997 se stříbrnými vozy, oranžová je jeho tradiční barvou od 60. let, kdy závodil v Can-Am. Naposledy jsme se s touto barvou u jeho vozu F1 setkali při testech v Barceloně v roce 2006, kdy mu vypršela smlouva se společností West.
Po roce 2014 vyprší dlouholetá spolupráce s Mercedesem, místo toho bude McLaren odebírat motory Honda, které by měl mít zdarma, stejně jako loni Mercedesy (psali jsme minulý týden zde). Japonská automobilka si tím de facto zaplatí za reklamu ve Formuli 1. Whitmarsh tyto záležitosti stále považuje za důvěrné a v Barceloně o nich nechtěl hovořit.
K dotazu na oranžové zbarvení po odchodu Vodafone na konci roku šéf McLarenu pro F1news.ru uvedl: "Oranžová je skvělou barvou, obzvlášť pro McLaren. Používáme ji při závodění v GT a vypadá nádherně, v tomto směru budeme pokračovat.
Formule 1 je trochu odlišná: moderní obchodní model je jednou z hlavních úloh týmu - propagovat značky našich partnerů. Máme však dostatečně velké štěstí, že jsme nalezli sponzora, který má rád oranžovou. S touto barvou byste se ve Formuli 1 mohli opět setkat," dodává Whitmarsh.
V paddocku se stále spekuluje, kdo Vodafone nahradí a stane se titulárním sponzorem. I když Carlos Slim minulý týden potvrdil, že se od příštího roku jeho telekomunikační společnost Claró stane součástí portfolia sponzorů McLarenu, největším favoritem je britská firma GlaxoSmithKline (GSK).
McLaren čekají od příštího roku velké změny v oblasti spozorů, bude se na jeho vozech vyjímat reklama na Boost? (foto: McLaren Mercedes)
S tou již tým spolupracuje: ve Wokingu budují společné McLaren-GSK centrum pro aplikovanou výkonnost. Navíc předseda GSK Chris Gent je tím mužem, který v roce 2002 přivedl do F1 Vodafone.
Na monopostech McLarenu by se tak příští rok mohla objevovat reklama na Boost - výživný energetický nápoj zaměřený na mladé. Red Bullu a Coca Cole (Burn u Lotusu) by tak přibyl další konkurent v této oblasti.