Jak hodnotí závod v Barceloně jezdci a představitelé týmů?

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Fernando Alonso rozjásal davy v Barceloně. Ferrari je rozhodně spokojeno. A jak hodnotí Velkou cenu Španělska zbytek startovního pole?

FERRARI

Fernando Alonso, 1.
Bylo to fantasticky emocionální a fanoušci skutečně pomohli, protože tu podporu cítíte od všech. Celý tým se staral o každičký detail, protože jsme zde toužili po úspěchu - ale nechceme zde přestat.

Máme za sebou jen pět závodů a byly tam určitá pozitiva i negativa, víme však, že máme auto na to, abychom mohli bojovat se špičkovými vozy, a pokud si povedeme dobře, můžeme bojovat o šampionát.

I když jsem domácí závod vyhrál už potřetí, stále je to speciální pocit, jako by se to stalo poprvé. Po nelehké kvalifikaci šlo vše perfektně - start, strategie, zastávky v boxech, práce s pneumatikami. Na začátku jsem získal nějaké pozice, ale v půlce rovinky už nebylo místo. Tak jsem vypnul KERS, abych jej využil v zatáčce 3, kde jsem díky sledování závodu GP2 věděl, že mohu zaútočit po vnějšku.

Museli jsme zajet potřetí do boxů dřív, protože jsem měl menší defekt, kvůli kterému jsem ztrácel tlak v závěrečné části okruhu, ale naštěstí to nemělo žádný vliv na výsledek. Myslím, že s tímto vozem můžeme bojovat o titul, protože v pěti závodech jsme dojeli jednou druzí a dvakrát zvítězili. Odteď musíme podávat stabilní výkony a získat co nejvíc bodů to bude možné. Jsme si totiž vědomi toho, že nejsme nejrychlejší vůz a pracujeme na tom, aby se to změnilo.

Felipe Massa, 3.
Byl jsem po kvalifikaci trochu zklamaný, ale závod byl velmi dobrý, byli jsme velmi agresivní. Trochu jsme se trápili s pneumatikami, aby vydržely. Závod byl pro nás jinak velmi dobrý.

Jsem spokojený s podiovým umístěním. Byl to dobrý závod a skvělý týmový výsledek. Ihned jsem měl fantastickou rychlost a mohl být agresivní a zároveň šetřit pneumatiky. Až do konce jsem si myslel, že budu moci bojovat s Kimim, ale když jsem přezul na tvrdou sadu (o které jsme si mysleli, že bude nejlepší, protože byla nová), vůz začal být přetáčivý a ztácel jsem kontrolu nad zadní částí víc, než jsem očekával.

Ale jsem s výkonem spokojen. Nyní nás čeká Monako, odlišný okruh, kde je těžké předjíždět. Víme, že nemáme nejrychlejší vůz, ale budeme i nadále pracovat a jsem si jistý, že jdeme správným směrem.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Určitě jsme velmi, velmi šťastní. Byl to pro tým dobrý den. Vítězství patří lidem, kteří tvrdě pracují v továrně. Je to OK. Právě jsme vyhráli závod, nic víc. Bylo to napínavé a i sebemenší detail mohl znamenat velký rozdíl. Těchto 40 bodů je velmi důležitých. Fernando zejel skvělý závod, agresivně v klíčových momentech a konzervativně, když měl udržovat své vedení.

Jsem rád, že jsme zmenšili ztrátu na naše hlavní soupeře. Jsem také spokojen s výkonem Felipeho, protože na této trati startovat devátý a dojet třetí, to není lehké. Bojoval až do konce. Ten výsledek byl zasloužený. Po včerejší kvalifikaci je toto ten nejlepší možný výsledek, ve který jsme mohli doufat. Udrželi jsme za sebou silné soupeře, ale musíme zapracovat na našich sobotních výkonech. Jak jsme již několikrát řekli, chceme startovat výš.

 

LOTUS

Kimi Räikkönen, 2.
Jsem zde kvůli tomu, abych odjel co nejlepší závod. Chtěl bych vyhrát, ale jsme druzí a musíme v závodech brát to, co můžeme. Musíme jen dále pracovat jako tým, abychom dosáhli toho nejvyššího možného cíle. 

Je tak jednoduché předjíždět, že nemá příliš cenu bojovat a snažit se za sebou někoho udržet. Věděl jsem, že kdybych nějak mohl zůstat blíž Fernandovi, měl bych šanci, i kdybych byl na starých pneumatikách. Ale nakonec byli příliš rychlí. Neměli jsme dobrý start, ale nemyslím, že to rozhodlo konečný výsledek.

Nevyhráli jsme, což je jediný případ, kdy jsme šťastní, ale co se šapmionátu týče, zmenšili jsme ztrátu na Vettela a Fernando se dotahuje na mě. Stále jsme v boji a doufejme, že vyhrajeme i něco víc. Někdy máte dobrý, jindy špatný den a musíte ze sebe vydat co nejvíc a snažit se bojovat o vítězství. Pokud to zvládnete často, máte nakonec šanci bojovat o titul. Je za námi teprve pět závodů... uvidíme, co se stane a jak to dopadne.

Romain Grosjean, nedokončil
Měl jsem špatný start, ale poté jsem měl rychlost a věděl, že mohu zajet dobrý závod díky strategii, takže tam byl potenciál pro dobrý výsledek. Auto bylo dobré, dokud jsem neměl problém se zadním zavěšením, což znamenalo, že se musím vrátit do boxů a závod ukončit. To je smůla. Je to vždy pro všechny zklamání, když se něco takového stane, ale nikdo není vinen, je to součást závodění.

Eric Boullier, šéf týmu
Nejprve musíme zjistit, co se stalo s Romainovým vozem. Je mi jej a celého týmu líto, ale zároveň jsem potěšen ziskem dalšího druhého místa s Kimim. Opět zajel fantasticky a my byli schopni mu dát skvělý vůz a dobrou strategii. Sebrali jsme Sebastianovi body v poháru jezdců, ale ztratili jsme v poháru konstruktérů. Dnes to byl dobrý týmový výkon.

 

RED BULL

Sebastian Vettel, 4.
Myslím, že se čtvrtým místem můžeme být spokojeni - nebo spíš musíme. První tři na nás byli příliš rychlí, lépe se starali o pneumatiky a odvedli lepší práci. Když se podíváte na rychlost při závodě, myslím, že auto je rychlé dost, ale je něco, co děláme pneumatikám, co je více opotřebovává. Ostatní to dnes zvládli lépe, takže je musíme dostihnout. Nejde o rychlost, ale o pneumatiky. Myslím, že jsme zůstali o tří zastávkové strategie moc dlouho a nakonec si museli přiznat, že to nezvládneme.

Na začátku to byla zábava - bylo to blízko a bojovali jsme kolo na kolo. Nevíte zpočátku, kdo bude rychlý a kdo ne. Je důležité se dostat co nejvíc dopředu, viděli jsme minule, že když se zaseknete, má to dopad na pneumatiky a dnes jsme chtěli využít pneumatiky ušetřené v kvalifikaci. Miluji, když mám před sebou čistý vzduch, takže jsem bojoval.

Mark Webber, 5.
Trápili jsme se s pnematikami a rychlostí, abych pravdu řekl. Ferrari a Lotus byli tak trošku jiná liga a proto pro nás dnes bylo těžké bojovat. Myslím, že jsem zvládl získat co se dalo. Po první zatáčce jsem byl 14 nebo 15, takže tohle je myslím dost dobré. Zvládli jsme se vrátit a jet podle plánu, ale vždy jsme byli pozadu co se pneumatik a rychlosti týče. Pokud nemáte rychlost, nemůžete využít kouzelnou strategii. Jsem spokojen s tím, jak jsem jel a ziskem bodů, ale není to výsledek, který bych chtěl.

Christian Horner, šéf týmu
Víme, že pneumatiky jsou klíčové. Bylo to jen o pneumatikách. Čtvrté místo bylo maximem, ale stále je to dost bodů a nemůže vyhrát vše. Dnes jsme byli příliš tvrdí na přední pneumatiky. Je to (situace ohledně pneumatik) trošku moc.

Piloti znějí klidně, nejsou testování. Musíme na ně tlačit víc. I fanoušci jsou z toho zmatení. Čtyři zastávky jsou asi příliš. Když řekneme Sebastianovi, že závodí s Kimim o čtvrté místo, ale není to tak a nebojujeme s ním, není to dobré. A myslím, že každý chce vidět piloty závodit kolo na kolo.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 6.
Neočkával jsem, že to bude tak těžké. Bylo to složité. Proč jsme tak rychlý na jedno kolo, ale v závodě tak pomalí? Je to zvláštní. Má vůbec cenu snažit se udržet za sebou někoho na nových pneumatikách? Ještě víc tak zničíte svoje pneu.

Byl to těžký závod. Start byl dobrý a zvládl jsem svůj první stint a udržel za sebou rychlejší auta. Od té chvíle jsem potom jel svůj vlastní závod a začalo to jít z kopce, protože němelo smysl zničit si pneumatiky a snažit se zůstat vepředu. Neměli jsme rychlost nejrychlejší aut a ztráta na první tři roste, na což se musíme zaměřit. Máme rychlé auto, ale musíme zajistit, aby fungovalo v závodě.

Lewis Hamilton, 12.
Máme před sebou hodně práce. Cítím, že jsme hodně vzadu a nevím proč. Musíme se vrátit ke kreslícímu prknu a zjistit, co se pokazilo. Je to skvělý tým, ale máme před sebou spoustu práce, abychom dohnali vedoucí týmy. Ale dostaneme se tam. Tohle není zkušenost, kterou bych chtěl znovu zažít.

Dnes to bylo těžké, jít pozpátku, to není nikdy zábava. Během závodu jsme změnili plán - na čtyři zastávky, ale chyběla mi přilnavost a vyvážení a nebyli jsme schopni dostat pneumatiky do stavu funkčnosti. Vím, že každý v týmu tvrdě pracuje, takže musíme zůstat pozitivní. Jsem si jistý, že problém najdeme a zmenšíme ztrátu. Já udělám, co můžu, abych pozvbudil ostatní v týmu.

Ross Brawn, šéf týmu
Prožili jsme složité odpoledne a srovnání naší konkurenceschopnosti mezi kvalifikací a závodem je velkým zklamáním. Nico skvěle zvládl práci s pneumatikami a jel jen na tři zastávky. Jeho výkon ukazuje, čeho je náš vůz schopný na trati jako je tato. Lewis neměl dobré vyvážení a to ještě zhoršilo už tak kritickou situaci, což znamenalo přejít na čtyři zastávky v boxech. Musíme najít klíč k tomu, kde ztrácíme a zlepšit se.

 

FORCE INDIA

Paul Di Resta, 7.
Před závodem jsme říkali, že sedmé místo by bylo dobrým výsledkem a nakonec jsem bojoval o šesté. Tento víkend jsme si užili, protože Barcelona našemu autu obvykle nesedí. Pro tým je skvělý postup do Q3 i sedmé místo. Výsledek ukazuje stálost výkonů, kterou letos předvádíme a ukazujeme každý víkend. A bude to ještě lepší, protože stále můžeme auto zlepšit dalšími díly. I tohle je ale skvělý výsledek.

Adrian Sutil, 13.
Je hrozným zklamáním vyjít naprázdno, protože jsem byl rychlý. Start se povedl a první zatáčku jsem projel vnějškem, což mi pomohlo na osmé místo. Vše šlo podle plánu až do první zastávky, kde došlo k problému a stálo to moc času. Tým mi řekl, abych vypnul motor, ale to mě stálo body. Po zbytek závodu jsem jen tlačil jak to šlo. Nikdy nevíte, co se stane. Je to frustrující, ale s tím se musíte naučit žít. Snad už se to nestane.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
Je skvělé mít další sedmé místo od Paula a upevnit si páté místo v šampionátu. Paul jel opravdu skvěle a bojoval s Rosbergem až do posledního kola o šesté místo. Na druhé straně garáže měl Adrian dost smůly během prvního pit stopu kvůli pravému zadnímu kolu. Byla to smůla, protože skvěle odstartoval, získal pět pozic...Jeho tempo bylo skvělé a určitě by bodoval. V Monaku určitě budeme mít oba vozy na bodech.

 

McLAREN

Jenson Button, 8.
To byl zajímavý závod. Zaváděcí kolo bylo pomalé, což nám uškodilo a můj start nebyl nejlepší. Neměl jsem přilnavost a v zatáčce 1 to bylo šílené a měl jsem štěstí, že jsem na konci prvního kola byl 17. Měli jsme stejný přístup jako v Číně - jiná strategie než ostatní. Dojet osmý, to ukazuje skvělou práci týmu se strategií. Nevím, jestli jsme zlepšili vůz, ale rozhodně jsme porazili auta, které jsme neměli porazit. Je pozitivní, že oba vozy dojeli na bodech a doufejme, že tento trend bude pokračovat. Získali jsme dnes užitečné informace a budeme pokračovat ve vývoji vozu. Je to těžké, ale jsem rád, že z toho, co máme, dostáváme maximum.

Sergio Pérez, 9.
Nebyl to závod, ve který jsem doufal. Je tak těžké zvládat tyto pneumatiky. Neodvedli jsme nejlepší práci jako ostatní a musel jsem jet na čtyři zastávky v boxech. Nezmaximalizoval jsem plný potenciál vozu a proto nejsem spokojen v tomto ohledu. Zároveň si však myslím, že to pro nás byl celkově dobrý víkend. Vůz se zlepšuje a myslím, že v Monaku to bude ještě lepší. Doufám, že budeme zmenšovat ztrátu na vozy před námi.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Jenson odjel svůj typický závod, když se probojovával zpět po nešťastném startu, po kterém se propadl a dojel nakonec osmý. Na tomto okruhu, kde je předjíždění složité a v tomto voze, který není konkurenceschopný tak, jak bychom potřebovali, to je působivý výkon.

Checo jel na čtyři zastávky v boxech a nakonec dojel devátý a byl to od něj dobrý závod. Získali jsme šest bodů a pochopitelně s tím nejsme spokojeni. Získat však body s oběma vozy v tak technickém závodě, to je neuvěřitelný výkon a ukazuje to solidní vývoj vpřed.

Další na řadě je Monako, kde McLaren vyhrál v minulosti rekorních 15 GP a přestože nepředpokládáme šestnácté vítězství na tomto slavném městském okruhu, uděláme co bude v našich silách, abychom získali co nejvíc bodů.

 

TORO ROSSO

Daniel Ricciardo, 10.
Měl jsem skutečně špatný start a prrních pár kol jsem se trápil s blokováním předních kol. Snažil jsem se zůstat trpělivý. Bylo zklamáním takhle ztratit pozice, ale tempo jako takové bylo dobré. Při první zastávce jsme udělali pár změn a pomohlo to, takže dalš ídva stinty byly ok a měl jsem i pár předjížděcích manévrů. Nuda tedy nebyla. Ke konci ale tempo uvadalo. Nebylo to jednoduché, a i když jsme chtěli více než jen jeden bod, je to pořád lepší než nic.

Jean-Eric Vergne, nedokončil
Po dobrém startu mě trápila nedotáčivost a museli jsme upravit křídla v boxech. Stejně to nepomohlo. Strategie byla správná a i s poškozenou podlahou jsem jel rychle. Měl jsem smůlu a doufám, že už to brzy přejde, protože Sauber špatně vypustil Hülkenberga, ten do mě najel a měl jsem znovu problém. V Monaku bych rád lepší víkend. Neztrácím naději, jen je škoda, že to dnes nevyšlo. Na body jsem měl.

Franz Tost, šéf týmu
Jak jsme čekali, dnes šlo hodně o zastávky kvůli vysoké degradaci pneumatik. Většina vozů jela na čtyři zastávky. Plánovali jsme tři, ale poté přešli na čtyři. Bohužel, Jev (Jean-Eric Vergne) musel odstoupit kvůli hloupé chybě Sauberu. Sice se na trať vrátil, ale poškození vozu byla tak velká, že nakonec odstoupil. To ovlivnilo i Daniela, protože jsme ho museli na trati udržet o kolo déle. I tak ale v posledních kolech předjel Guttiéreze a získal bod. Nyní musíme pokračovat tímto tempem a dál se zlepšovat.

 

SAUBER

Esteban Guttiérez, 11.
Soustředil jsem se na co nejlepší jízdu a získal pro sebe a tým skvělý výsledek. Tým mi dal možnost zlepšit se jako jezdec a já dostal z vozu maximum. Byl to složitý závod, hlavně na pneumatiky. Na začátku závodu jsem byl překvapen, kolik z nich dostanu. Poslední dva stinty už ale byly složitější. 

Nico Hülkenberg, 15.
Věděli jsme, že to bude složité. Start se povedl a šlo to až do incidentu v boxové uličce. Plánovali jsme tři, ale museli jet na čtyři zastávky. Ten incident nám zničil závod. Nepovedlo se načasování, ale jsme tým, takže se prostě musíme ujistit, že se to znovu nestane. Celkově je stále obtížné vůz řídit a to znamená, že do příště máme důležitý domácí úkol.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Závod bez bodů je zklamání. Jsou tu ale určitá pozitiva, která si můžeme odnést, například lepší porozumění vozu. Nečekali jsme velký pokrok, protože jsme věděli, že ostatní budou také nasazovat novinky. Ale fungovalo to dobře. Víme, že se můžeme dál zlepšovat. Nico byl v dobré pozici, ale přišel ten incident v boxech. Esteban ukázal silný výkon, jsme s ním spokojení a věříme mu.

 

WILLIAMS

Pastor Maldonado, 14.
Dnes jsme bohužel neměli rychlost. Měli jsme na svém kontě o jednu zastávku v boxech víc, než jsme doufali, když připočítáme penalizaci kvůli rychlé jízdě v boxové uličce. Udělali jsme však vše, co bylo v našich silách. Musíme spojit síly a připravit se na Monako.

Valtteri Bottas, 16.
Neměl jsem přilnavost a auto od začátku klouzalo, což ničilo pneumatiky. Naše třízastávková strategie fungovala, ale nakonec Pastor změnil plán a čtyři zastávky a to vypadalo jako lepší varianta. Nejsme tam, kde bychom chtěli být a čeká nás spousta práce.

Mike Coughlan, technický ředitel
Věděli jsme, že to bude těžký závod. Můžeme být trošku pozitivní, protože Pastor získal oproti startovní pozici tři místa. Trpěli jsme opotřebením pneumatik a proto jsme se rozhodli změnit plán na čtyři zastávky (s Pastorem).

S Valtterim jsme zůstali u tří, ale ztratili jsme čas. Musíme se podívat na data, protože opotřebení bylo neobvyklé, když to srovnáme s jeho rychlostí v pátek. Každý ve Williamsu ví, co musí udělat, aby se věci otočili a budeme i nadále tvrdě pracovat. Rádi bychom poděkovali fanouškům a partnerům za jejich věrnou podporu.

 

CATERHAM

Charles Pic, 17.
Jsem s dnešním výkonem velmi spokojen. 17 místo nevypovídá celý příběh, protože jsme dojeli těsně za Williamsem, což ukazuje pokrok týmu. Nepomohly nám modré vlajky, protože jinak bychom měli šanci jej předjet.

Ale stále to bylo dobré, protože jsem na něj mohl ke konci tlačit. Auto bylo po celý víkend dobré, zvlášť po třetí zastávce v boxech, kdy jsem měl před sebou stint na 25 kol s tvrdou sadou pneu a já byl schopen zvládnout degradaci, což znamenalo, že jsem mohl jet naplno až do konce. 

Giedo van der Garde, nedokončil
Je pochopitelně smůla, že pro mě závod skončil takto, ale to se stává. Měl jsem dobrý start a bojoval s Buttonem a oběma Williamsy. Auto bylo dobré a byl to nejlepší závod v této sezoně. Když jsem vyjel z boxů, cítil jsem, že je problém se zadní levou pneumatikou. V jednu chvíli kolo odpadlo a já zkusil dojet do boxů, ale nemohl jsem dál pokračovat. Je to smůla, ale jak jsem řekl, je to pro tým lekce.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 18.
Cítím se, jako bych odjel těžký závod, ale není toho moc, na čem to ukázat. Jsem rád, že jsem zajel tři silné třední stinty, ale škoda se stala během úvodních kol, když jsem musel do boxů pro nový nos. Myslím, že jsme se z toho dostali a kdybych neměl tu jednu extra zastávku, mohl jsem dnes bojovat s Bottasem.

Naše časy byly o dost rychlejší než jejich a zvládl jsem ztrátu stáhnout na osm sekund v posledním stintu, ale jízdou naplno zničíte pneumatiky a musel jsem zvolnit a soustředit se na to, abych dojel. Důležité pro nás je, že oba vozy dojely.

Tento závod vyžadoval moji plnou koncentraci a byl těžký na zvládnutí pneumatik a vyplatily se zkušenosti, které jsem získal v prvních čtyřech závodech. Byl to vyčerpávající den, ale má i pozitivní výsledky. Na to se zaměřím a budu se snažit o lepší už za 14 dní v mém domácím závodě v Monaku.

Max Chilton, 19.
Bylo to zklamání, že jsem měl tak problematický start a problém při zastávce v boxech. Co je povzbudivé jsou moje časy, když jsem měl čistý vzduch, s tím jsem dost spokojen a je dobré ukázat něco víc z mé rychlosti než v minulých závodech.

Pokud vyřešíme problémy, můžeme na tom být lépe. Rychlost máme, takže bychom měli zmenšovat ztrátu na týmy ze středu pole. Příště je na řadě jeden z mých nejoblíbenějších závodů a já udělám vše, co budu moci, abych se na to připravil. Doufejme, že si užijeme větší ocenění za naše pokroky. 

John Booth, šéf týmu
Odjíždíme se smíšenými pocity. Na jednu stranu jsme udělali jasný pokrok. Doufali jsme v lepší výsledky, ale pár věcí zastínilo to, co bychom si měli z tohoto závodu odnést a to je naše ralativní rychlost oproti vozům kolem nás.

Oba jezdci odvedli skvělou práci a museli změnit plán ze tří na čtyři zastávky, proto na konci bojovali na použité tvrdé sadě, Jules obzvlášť zvládl po problémech zajet skvěle. Kdyby měl k dispozici nové pneumatiky, mohl by jet naplno až do konce a mohl získat jiný výsledek. Vývoj rychlosti je výsledkem tvrdé práce v Banbury a musíme si tento výkon udržet i do Monaka, kde budeme mít další důležité novinky.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy