Proč McLaren nakonec nenasadil nové přední křídlo?

McLaren | foto: McLaren

McLaren se rozhodl nepoužít v kvalifikaci (a tudíž i v závodu) přední přítlačné křídlo nejnovější specifikace, které do Barcelony přivezl. Tým připustil, že si není jistý tím, jestli by prošlo od letoška přísnějšími testy flexibility.

Dvojice nových předních křídel dorazila do Španělska ze základy ve Wolkingu teprve v noci, ale ještě před sobotními tréninky se tým rozhodl, že je bez vyzkoušení na auta nenasadí. "Bylo to velmi těsné," odpověděl šéf stáje na otázku, proč stáj nová křídla nepoužije.

"Nebyli jsme schopni zajistit, že je legální. A tak jsme se rozhodli, že do dokud si nejsme jisti tím, že je křídlo legální, tak ho nemůžeme použít." McLaren doufal, že nové křídlo stačí projít testy FIA ještě před volnými tréninky, což se bohužel nestalo. Křídlo testem pružnosti prošlo, když ho McLaren zkoušel ve své továrně. Jenže pokud by nevyhovělo testu přímo FIA, tým by se vystavil hrozbě diskvalifikace.


Nové přední křídlo se objevilo v pátek jen na pár minut (foto: Toni Arch)

"Viděli byste spoustu lidí, kteří stojí ve frontě a čekají na 'most zkázy.' To je test, který rozhodně o legálnosti či nelegálnosti. My a všechny další týmy si nové díly nejprve před tím, než na tento test jdeme, sami otestujeme. Tolerance tuhosti a pružnosti je velmi malá. Každý si dělá svoje testy, ale každý musí počkat až na rozhodnutí FIA. 

Pokud se test nepovede zvládnout, pak se vystavujete riziku." Whitmarsh ale neviní FIA za to, že nezvládla otestovat křídlo, když ji o to McLaren požádal. Testovací systém nebyl k dispozici: "Doufali jsme, že se nám podaří dostat nové křídlo na tento test, ale zase upřímně musím přiznat, že FIA není povinna dělat takový test v sobotu ráno. Takže je za to nekritizuji, byla zde šance a tu jsme využili."

"Bez testu by však nebylo moudré křídlo používat." Nové díly pomohly, Pérez získal svoje nejlepší kvalifikační umístění roku - 9. místo (po penalizaci Massy 8.). Podle Martina to mohlo být ještě lepší. Jako největší pozitivum však označil, že korelace dat mezi dráhou a továrnou se zlepšila.


McLaren potřeboval nasadit nové přední křídlo, žel i v Barceloně si musí vystačit s tímto starým

"Simulace před startem sezony byly až moc optimistické. Korelace dat byla slabá. Simulace před Barcelonou už byla mnohem přesnější. Pokud si chceme zatím z víkendu odnést něco pozitivního, tak je to zlepšená korelace. Je ale zřejmé, že jsme neudělali takový pokrok, jaký jsme chtěli a potřebovali."

McLaren plánuje další balíčky vylepšení pro velkou cenu v Monaku i v Kanadě, stavět chce na balíčku z Barcelony. Ten zahrnuje i nové přední křídlo, které tým vyzkoušel poprvé v pátek, nové zadní křídlo, upravené přední zavěšení a spoustu dalších dílů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy