Nedávno se na adresu Pirelli vznesla vlna kritiky za jejich příliš rychle se opotřebovávající pneumatiky. Většina stájí F1 si však nic měnit nepřeje.
"Je to opravdu prapodivné, protože v zákulisí u nás hodně lidé lobují za to, abychom nic neměnili. Myslím, že nyní osm týmů za námi přišlo nebo nám napsalo a řeklo: 'Ať už děláte cokoliv, nic neměňte.' Takže jsme v opravdu zvláštní situaci," připouští Hembery.
"Závodíte s balíkem, který máte. V tomto případě jde o omezení pneumatikami - a tak tomu v minulosti bylo mnohokrát. Nakonec vyhrává vždy nejrychlejší auto a nejlepší pilot dne. Je to něco jako říct: 'Mohl bych mít o 100 koní více?' Tyto motory by lehce zvládly víc. Záleží tedy na tom, kudy se chcete ubírat.
Byli jsme požádání o to, abychom napodobili Kanadu 2010. Pokud si vzpomenete, ten závod byl vcelku neobvyklý ve srovnání s formátem závodů v tom období. Takové jsme dostali zadání, o takový dopad jsme byli požádání, abychom v něm pokračovali," říká sportovní ředitel Pirelli v Bahrajnu, kam přivezlo místo měkké středně-tvrdou směs.
O měkké směsi, na kterou si někteří stěžovali v Číně, uvádí: "Skutečně jsme zamýšleli, aby byla téměř jako kvalifikační pneumatika. Mělo to lidi donutit k zajetí rychlého času a po startu závodu s ní brzy zajet do boxů. Doufali jsme, že více Q2 týmu zvolí tvrdší směs.
Neudělali to a my jsme tím byli opravdu překvapeni, protože to by jim umožnilo získat pozici na dráze a ztížit to nebo to učinit zajímavějším, protože kluci z Q3 by se museli propracovávat dopředu. Taková byla idea, nebylo to skutečně myšleno jako nabídka pro závod."
Pirelli nechce měnit svůj agresivní přístup, má podporu osmi týmů (foto: Pirelli)
To, jaké pneumatiky přiveze na další závody, bude zvažováno tak, aby nebyla ovlivněna bitva o titul. Nejvíce si stěžoval Red Bull, kterému by trvanlivější směsi mohly pomoci, nejlépe naopak pracuje s pneumatikami Lotus, který je proti změně přístupu.
"V neděli večer to po závodě prozkoumáme a zřejmě v pondělí či v úterý se rozhodneme, co uděláme před tím, než se vydáme do Španělska. Musíte být opatrní, protože když učiníte změny v průběhu sezóny a jeden či dva týmy by například udělaly velký skok dopředu, pak byste se ptali, jestli jste někoho nezvýhodnili.
Jsme tedy tak trochu v situaci, kdy nemůžeme vyhrát. Musíte být opravdu opatrní, protože když k tomu dojde, ovlivňujete šampionát. Pokud máme udělat změny, musíme je udělat brzy. Po osmi či devíti závodech nic nechcete upravovat, protože to by znovu zřejmě pomohlo jednomu či dvěma týmům.
A nezapomínejte také na stejné řeči minulý rok - a na jeho konci o tom už nikdo nemluvil. Týmy mají ty nejlepší inženýry na světa. Piloti jsou na špici z určitých dobrých důvodů - jde o inteligentní lidi. Přijdou na to, jak dostat to nejlepší ze svého balíku. Uvidíte to, jak budeme pokračovat," dodává Hembery.