Horner je známým kritikem různých návrhů finančních kontrol týmů - od rozpočtových stropů po Dohodu o omezení zdrojů (RRA). Podle něj by Formuli 1 neměli vést účetní. Red Bull se po neshodách kvůli RRA na konci roku 2011 proto rozhodl vystoupit z asociace týmů F1 (FOTA).
Podle Hornera je RRA příliš omezující a nepředstavuje žádný pokrok: "Před pěti lety jsme hovořili o rozpočtových stropech. Nejtěžší věcí na světě je kontrolovat utrácení společností. Omezení zdrojů je dohoda, která je kvůli struktuře různých společností špatnou už ve své podstatě: Ferrari funguje zcela odlišným způsobem než McLaren, Mercedes či Red Bull."
Co tedy šéf Red Bullu navrhuje? "Nejlepší způsob řízení nákladů představují stabilní pravidla. Například: největší dopad na náklady Sauberu bude mít příští rok změna pravidel týkající se pohonných ústrojí, takže tím opravdu nejmoudřejším způsobem, jak udržet náklady, jsou stabilní, jasná a stručná pravidla - jak technická, tak i sportovní."
U stabilních pravidel by podle něj bylo výhodou, že by na jejich dodržování dohlížela Mezinárodní automobilová federace (FIA), která by fungovala jako policajt. Přes potřebu nalézt způsob řízení nákladů podle něj Formule 1 zůstává tou nejsilnější sportovní značkou na světě, což dáno stoupajícím počtem televizních diváků.
"Hodnotou F1 je globální publikum, ke kterému se dostává. Kromě Olympijských her je F1 největším sezónním globálním sportem. Bernie to pořádá tak, že placenou TV bere pouze tehdy, pokud je vedle ní dostupné i pozemní vysílání.
Pokrývá obě základny: díky placené TV máte k dispozici kvalitnější přenosy, a masy příležitostných diváků to mohou sledovat prostřednictvím pozemního vysílání," dodává Horner pro Autosport.