Svým pilotům v Sepangu kvůli nedostatku paliva udělil příkaz, aby se navzájem nepředjížděli. Nico Rosberg přitom několikrát žádal o to, aby jej Lewis Hamilton pustil před sebe, protože cítil, že je rychlejší než jeho týmový kolega.
"Nelíbilo se mi to, že jsem v Malajsii musel udílet příkazy, které jsem udělil. Není to v mé sportovní povaze a myslím, že tým v minulosti mnohokrát dokázal, že jsme moc rádi, když naši jezdci spolu závodí. Z technického hlediska bychom vypadali velmi hloupě, kdyby nám u obou vozů došlo palivo," vysvětluje Brawn pro Reuters.
Chválí Hamiltonův přístup, který ve smlouvě nikdy nepožadoval žádné přednostní zacházení: "Samozřejmě, že Lewis chtěl závodit... při jednáních o smlouvě s Lewisem nikdy nic nezmínil o jezdci číslo jedna a dvě. Přál si pouze rovnost.
Chce stejné vybavení, stejnou příležitost. Je skvělé, že má takové sebevědomí a přístup, že nepožaduje žádné upřednostňování. Myslím, že Lewis se kvůli tomu cítil v té situaci trochu trapně," soudí Brawn.
Piloti Mercedesu na cílové rovince v Sepangu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
K nutnosti rozhodnout o nepředjíždění došlo až v průběhu Velké ceny Malajsie, na dlouhé porady nebyl čas: "Musel jsem na boxové zídce rozhodnout. Niki [Lauda] či Toto [Wolff] s tím nemusí souhlasit, já jsem však měl k dispozici veškerá fakta a informace.
Cítil jsem, že mám veškeré potřebné informace k danému rozhodnutí, oni je neměli. Myslím, že oba po závodě došli k tomu, že šlo o správné rozhodnutí. Jsem oprávněn činit rozhodnutí, která potřebuji. Někdo je udělat musí. Nedá se rozhodovat na základě schůzky nějakého výboru. Na to není čas," dodává Brawn.