"Myslím, že jsme měli dobré auto a že jsme nebyli příliš daleko od rychlosti Red Bullu, obzvlášť v závodě. V Malajsii neprožívali nejjednodušší víkend. V Austrálii byli velmi silní, první a druzí ve všech trénincích, první a druzí v kvalifikaci - byli velmi dobří a rychlí. Také Lotus byl v Austrálii velmi konzistentní, to víme," řekl Alonso.
"Ale v Malajsii nebyl nikdo obzvlášť rychlý. Myslím, že jsme skutečně mohli bojovat o vítězství s Red Bully, proč ne? Ale z televize to samozřejmě jde těžko poznat," pokračuje Alonso, který po chybném rozhodnutí zůstat na dráze s poškozeným křídlem skončil mimo trať už na začátku druhého kola.
Ferrari podle něj musí zrychlit v kvalifikaci za sucha: "Víme, že nám nějaká výkonnost u vozu chybí. Q2 má větší vypovídací hodnotu, protože v Q3 pršelo - a v Q3 v Austrálii jsme jezdili na suchých pneumatikách po mokré dráze, takže jsme zatím neviděli normální Q3. Poslední referencí tedy byla Q2 v Malajsii - a v ní nám scházelo šest desetin na Rosberga.
Určitě nám tedy trochu rychlosti schází. V Číně a v Bahrajnu se tento odstup budeme snažit stáhnout. Máme teď tři týdny na práci v továrně a přípravu nějakých dílů. Budou na tom pracovat všichni, ale snad se nám podaří učinit větší pokrok než ostatním," doufá Španěl.
Ferrari má podle Fernanda Alonsa v závodech dobrou rychlost, v Malajsii mohli bojovat o vítězství
(foto: Scuderia Ferrari)
Poté se vrací ke svému incidentu po startu v Sepangu: "Dotkli jsme se předním křídlem Sebastiana. Byl to velmi, velmi drobný dotek, ale stačil na velké poškození předního křídla. Ten incident, to byla podle mě ohromná smůla. Pak jsme spolu v prvním kole neustále hovořili rádiem.
Auto se chovalo v prvních dvou sektorech víceméně OK a z televize tým viděl poškození předního křídla. Věděli jsme však, že ve třetím či ve čtvrtém kole budeme přezouvat na suché pneumatiky, pokud bychom se tedy dostali do toho kola, pak bychom ušetřili 20 nebo 30 sekund v závodě.
Takže jsme si v tu chvíli řekli, že možná vypadá OK: nebudete mít takovou výkonnost předního křídla, jakou byste očekávali, ale v dalším kole uvidíme, jak se tento problém vyvine, a možná učiníme rozhodnutí.
Žel na zadní rovince křídlo upadlo a začali jsme pozorovat jiskření od podlahy a větší poškození - v tu chvíli jsme byli pět sekund od nájezdu do boxů a nezvládli jsme to. Pak na další rovince křídlo upadlo a dostalo se pod vůz, nedalo se s ním zatočit. Takže se pokazilo hodně věcí. Rozhodnutí mohou být dobrá či špatná, s odstupem se velmi snadno říká, co bylo nejlepší."
Žel závod pro něj po "ohromné smůle" skončil již ve druhém kole
(foto: Pirelli)
"Myslím si ale, že šlo o velmi nešťastnou kombinaci událostí. V Austrálii došlo v Q1 k tolika haváriím, lidé vyjížděli mimo při nájezdu na rošt zde a nic se nestalo. My jsme se dotkli v rychlosti 10 km/hod a neměli jsme ani to štěstí, že by se křídlo utrhlo - zůstalo uchyceno napůl, kvůli čemuž jsme havarovali po prvním kole. Tohle je fakt. Může to být špatné či dobré rozhodnutí, to se vždy ukáže až později, určitě tam ale byl faktor smůly.
Když se na ten incident podívám nyní, byla to určitě špatné rozhodnutí. V danou chvíli ale bylo riskantní, mohlo však jít o správnou věc. Kdo ví? Pokud by nedošlo k té nešťastné kombinaci a my bychom zastavili ve třetím kole, vyměnili pneumatiky a nos a vyhráli bychom závod, pak bychom byli hrdinové," dodává Alonso.