Coulthard o týmové režii, tvrdohlavosti a souboji dvou Red Bullů

Coulthard, David | foto: Red Bull Racing

David Coulthard ve svém pravidelném sloupku pro BBC popisuje své pocity ohledně týmové režie, chování pilotů, jejich tvrdohlavosti a situace u Red Bullu.

"Mark Webber si vysloužil právo vyhrát Velkou cenu Malajsie. Není o tom pochyb." Tak začíná popisovat své pocity po posledním závodě F1 v Sepangu David Coulthard.

Podle něj předjetí Marka Webbera navzdory příkazům znamená, že Sebastian Vettel u týmu ztratil přízeň. "Abych použil staré pořekadlo, které jsme využívali v McLarenu: Vítězíte jako tým a prohráváte jako tým," nechal se slyšet bývalý skotský závodník.

Týmová režie je zkrátka součástí F1 a Coulthard připomněl i situaci u Mercedesu ve stejném závodě, kde však na rozdíl od Vettela Rosberg příkazy dodržel.

"BBC F1 pit-lane reportér Tom Clarkson se šéfa Mercedesu Rosse Brawna po závodě zeptal, zda byl Rosbergovým chováním  přes týmové rádio zklamaný. A Brawn odpověděl moc pěkne. Řekl, že by byl zklamaný, kdyby to Nico neudělal. To přesně shrnuje, co týmy chtějí. Každý tým chce mít problém dvou jezdců bojujících o výhru. Nechtějí bačkory. A tohle je negativní stránka toho, když máte dva rychlé jezdce - musíte se s tím vypořádat," popisuje nynější spolukomentátor BBC.

Podle něj to můžeme analyzovat jak chceme, avšak Vettel dostal příkazy, které porušil. Pochopil to a omluvil se - co jiného by prý měl udělat. 

"Je mu 25 let. Po závodě jsem v hotelu mluvil s Damonem Hillem, který mi připomněl, že když mi bylo 24 nebo 25, párkrát jsem ho hodně rozrušil. V tom věku máte jiné priority. Snažil jsem se vybudovat si kariéru a Damon se snažil vyhrát titul. Ano, Vettel to už udělal, ale nemůžete nacpat 40 let do 25," domnívá se.

Podle Coultharda je Vettel ještě příliš mladý (foto: Red Bull Racing)

Podotkl také, že například Michaelovi Schumacherovi trvalo dlouhou dobu, než se omluvil za to, že se v Jerezu 1997 při závodě rozhodujícím o titulu snažil vytlačit Jacquese Villeneuva mimo trať - neudělal to až do chvíle, než mu to po pár týdnech FIA nařídila.

"A Schumacher se dodnes neomluvil za zaparkování svého vozu v kvalifikaci v Monaku v roce 2006, když zastavil Fernanda Alonsa, aby získal pole position. Schumacher byl výjimečný závodník a pracoval pro tým, který mu poskytl všechny výhody toho být jednoznačnou jedničkou a on toho plně využíval. Ve chvíli, kdy podepsali s jemu rovným pilotem - Kimim Räikkönenem - odešel. Nenaplnil zcela svou kariéru a vrátil se, což jako experiment jasně nefungovalo," vypráví.

"Můžete se vrátit do časů Ayrtona Senny a Alaina Prosta a posunout se až k Vettelovi a Alonsovi. Jsou to skvělí závodníci a částí jejich umění je absolutní přesvědčení, že dělají správnou věc. Skromnost mají ti, kteří si uvědomí, že udělali něco špatně. Někteří to ukázali, někteří odešli ze sportu nebo dokonce na onen svět s tvrdohlavostí a nikdy se neomluvili," upozornil.

Podle něj je jen škoda, že celá takto kontroverzní situace a divná nálada na pódiu po konci závodu zastínila jinak velmi kvalitní souboj Vettela s Webberem. A až prý Marka Webbera uvidí, zeptá se jej, zda souboj o svou pozici vzdal, protože se obával kolize nebo k tomu měl jiný důvod.

Už během komentování se totiž prý pozastavil nad tím, zda Australan svému německému týmovému kolegovi nakonec vítězství nepřenechal. Očekával totiž, že Webber Vettla vytlačí na okraj tratě, což se ale nestalo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 14 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy