V boxech nejrychlejší Webber, Red Bull jej odbavil za 2,1 sekundy (+strategie)

red bull rb9 | foto: Red Bull Racing

SEPANG - ZASTÁVKY V BOXECH A STINTY; Nejlépe dnes v boxech pracovali mechanici Red Bullu, kteří předvedli hned několik zastávek pod 2,5 sekundy a překonali rekord McLarenu.

Red Bull dnes na voze Marka Webbera pracoval rychleji než v případě jeho týmového kolegy. Druhá zastávka Australana trvala pouze 2,1 s a překonala loňský rekord McLarenu. Průměr všech 4 zastávek dosáhl úžasných 2,28 s. Parádní rychlost i konzistence. U Vettela se všechny výměny pneumatik vlezly také pod 3 s, jejich průměr dosáhl 2,61 s.

Rychlí byli také u McLarenu v případě Péreze: druhá zastávka za 2,4 s, průměr 2,8 s. Tým z Wokingu však vyrobil hrubku při poslední zastávce Buttona - Jenson sice po 4,2 s stání vyrazil, ovšem přední pravé přední kolo nebylo řádně upevněno - musel po pár metrech zastavit, mechanici jej zatlačili zpět a matici utáhli. Celkově se však při tom v boxech zdržel 1:44,833 min a na skvělý výsledek mohl zapomenout - do té doby jezdil na páté pozici.

Mercedes v průměru zastávek jak u Hamiltona (2,89 s), tak i u Rosberga (3,09 s), předčil Ferrari, které mělo v závodě po brzkém odstoupení Alonsa na starosti pouze Massu (3,12 s), jehož poslední odbavení však bylo velmi podařené, trvalo 2,5 s.

Totální selhání jsme dnes mohli vidět u Force Indie, která nedokázala svým pilotům pořádně vyměnit kola a musela je z velké ceny nakonec stáhnout. Di Restova zastávka ve 20. kole trvala 2:03,124 min, Sutilova o dvě kola později 1:29,401 min.

Do závodu kvůli dešti před startem startovali všichni piloti na přechodných pneumatikách. Nejdelší stint na nich v úvodu předvedl Rosberg (8 kol), na středně-tvrdé směsi později Maldonado (19 kol), který však klasifikován nebyl, a na tvrdých pneumatikách ujel nejdelší vzdálenost Räikkönen (22 kol).

Většina, tj. 12 z klasifikovaných pilotů, dnes vsadila na čtyři zastávky, pouze šestice jezdců do boxů zamířila třikrát: oba vozy Lotusu a Toro Rosso, dále Bottas a Button. Degradace pneumatik byla dle očekávání na sepangském okruhu velmi vysoká, vítěznou se stala v závodě vypsaném na 56 kol čtyřzastávková strategie.

Legenda:   

 

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy