Sergio Pérez, který je často vychvalován za svou práci s pneumatikami Pirelli, během testů v Barceloně minulý týden uvedl, že degradace nových směsí je "extrémní." V podobném duchu se vyjádřili i Nico Rosberg, Sebastian Vettel či Fernando Alonso (více zde).
Ne všichni jezdci však vidí situaci tak vyhroceně: "Situace ohledně pneumatik je zřejmě dramatičtější než loni, ale týmy se postupně přizpůsobí. Jde o to přijít na to, co jim vyhovuje. Během testování jsme již pozorovali pokrok," prohlásil například pro španělský list Marca nováček Sauberu Esteban Gutiérrez.
Po pátku v Barceloně si velké starosti nedělal ani Jenson Button: "Kvůli drolení to je letos těžší, ale pneumatiky se nyní dají mnohem snadněji pochopit. Dostanete je do provozního rámce a víte, že od třetího či čtvrtého kola se začnou drolit. Minulý rok byly týmy, které je dokázaly přimět k fungování, ale nevěděly proč. U ostatních to bylo na hraně."
Kimi Räikkönen na dotazy rozrušených finských novinářů žádající srovnání s loňskými pneumatikami jen lakonicky odpověděl: "Nevidím příliš velký rozdíl."
Jenson Button na měkké směsi pneumatik Pirelli v Barceloně (foto: McLaren Mercedes)
Sportovní ředitel Pirelli Paul Hembery však všechny v chladné Barceloně ujišťoval: "Po celou sezónu bychom se již neměli setkat s ničím takovým."
Podle něj je drolení na začátku výjezdů, než se gumy zahřejí, běžné. Podle italského výrobce bude stačit, když teplota dosáhne alespoň 15 °C a jezdci zahájí delší stinty, kdy se gumy více prohřejí. V Melbourne očekává strategie o dvou až třech zastávkách.