Ecclestone: Odchod dalšího týmu nehrozí, nová Concordská dohoda je pro ně výhodnější

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Podle Bernieho Ecclestona již odchod dalšího týmu z F1 po HRT nehrozí. Připravovaná Concordská dohoda má být pro účastníky šampionátu výhodnější, rozdělí si více peněz.

Minulý týden s týmy uspořádal důležitou schůzku, která se týkala nové Concordské dohody, jejíž platnost vypršela minulý rok, a financí: "Ve čtvrtek jsem svolal týmy, abychom urychlili jednání o nové Concordské dohodě."

"Všichni jsou v bezpečí. Máme s nimi se všemi smlouvy, včetně Marussie. Pokračujeme s Marussií. Myslel jsem si, že odejdou, ale nakonec ne," uvedl Ecclestone pro Autoweek, který si původně přál, aby v F1 zůstalo pouze 10 týmů. Odchod Marussie ze sportu by mu tedy vůbec nevadil.

Ruský tým však stále nemá finální podobu nové smlouvy, ale již je na cestě: "Jednáme s držitelem komerčních práv a rozhodně něco uzavřeme. Není to nepřátelské," řekl Grame Lowdon, sportovní ředitel Marussie, která ztrátou 10. místa v posledním závodu loňské sezóny přišla o 30 milionů dolarů.

Bude nová Concordská smlouva pro týmy výhodnější? "Všichni mají více peněz než Bůh," komentuje mnohem větší výhodnost pro týmy Ecclestone.


Odchod dalšího týmu z F1 podle Ecclestona v nejbližší době nehrozí (foto: Marussia F1 Team)

Dle minulé smlouvy si týmy rozdělovaly 47,5 % zisků F1 s tím, že Ferrari dostávalo navíc 2,5 %. Týmy mimo nejlepší desítku dostávaly každý po 10 mil. dolarů. Celkově si za rok 2011 rozdělily 698,5 mil. dolarů, letos by však měla být částka ještě o 150 mil. dolarů vyšší, protože dle nové Concordské dohody jim připadne až 63 % zisků F1.

První tři týmy navíc dostávají bonusy za konstruktérský šampionát (CCB), který vychází z vyhraných závodů z posledních čtyř sezón před rokem 2012 (7,5% nebo 100 mil. dolarů). Proto Ecclestone jedná zvlášť s top týmy a zvlášť se zbytkem pole.

Týmy by rády získaly také větší vliv na technická pravidla F1 a stále si pohrávají s myšlenkou odkladu zavedení V6 turbomotorů. "Každý druhý týden se zdá, že si říkáme: 'Opravdu jít do V6 nebo zůstat u V8?'" ptá se šéf McLarenu Martin Whitmarsh.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy