Sauber C32 Andersona zaujal, hlavně přední část

sauber c32 | foto: Sauber Motorsport AG

Technický odborník, momentálně pracující jako žurnalista pro BBC, Gary Anderson se rozhodl podívat blíže na nový Sauber C32 a o své poznatky se s fanoušky na internetu podělil. Přinášíme jeho postřehy.

"Nejviditelnější novou části na Sauberu je oblast nosu. Narozdíl od Ferrari a McLarenu se rozhodl švýcarský tým zůstat vpředu u schodu který vloni používalo skoro celé startovní pole. Předepsaná výška nosu se totiž liší od výšky šasi. Po bocích špice jsou tzv. hřebenová převýšení, která částečně schod zakrývají."

"Tým se snaží touto cestou zabránit tomu, aby vzduch proudil přes hrany nosu. Takovýto proud vzduchu je totiž vždy rušivým prvkem - naráží pak na přední stranu bočnic. Takto by měl proud vzduchu plynout směrem vzhůru a rozpylnout se nad autem, místo toho aby negativně ovlivňoval proudění po stranách vozu. Je to sice velmi malá věc, ale právě takové malé 'vychytávky' tvoří rozdíl."

"Bočnice se zdají být menší než byly vloni, deflektory se nacházejí více vpředu než bývá zvykem. Pokud se Vám podaří je [bočnice] zmenšit, tak efektivně zredukujete třecí plochy, a tak může více vzduchu proudit kolem auta."


Chytré řešení představil Sauber v oblasti nosu vozu, konkrétně schodu

"Jsem docela překvapen, že vzadu tým opustil řešení výfuků, které vyvinul během loňského roku sám a rozhodl se převzít verzi McLarenu. V této oblasti se jedná o kompromis mezi přítlakem vytvářeným horkými výfukovými plyny při sešlápnutém plynovém pedálu a obecného přítlaku, který vzniká v části zvané 'láhev od Coca Coly'. Je těžké najít ideální kompromis."


Představení Sauberu C32
Představení Ferrari F138
Představení McLarenu MP4-28

Hodnocení dalších letošních vozů Garym Andersonem:
McLaren MP4/28
Ferrari F138

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy