To znamená, že pokud je technický ředitel týmu A přetažen týmem B, tak tým A musí okamžitě začít jednat - buďto povýšit někoho ze svých lidí do této role nebo přetáhnout technického ředitele týmu C. Tým C potom bude pokračovat a najme člověka z týmu D atd...
Pokud na jezdeckém trhu probíhají největší změny převážně koncem léta, tak na trhu s inženýry je nejžhavějším obdobím právě několik nadcházejících týdnů, aby tak měli tito lidé vliv na vozy pro nasledující sezonu.
Šéf týmu Mercedes, Ross Brawn, ve čtvrtek potvrdil to, o čem se mluvilo už déle, a sice, že jeho stáj jedná s technickým ředitelem McLarenu, Paddym Lowem. Tým z Brackley si je také dobře vědom toho, že pokud by tohoto muže opravdu získal, tak nejenže pomůže sobě, ale také oslabí McLaren, který by musel rychle začít vymýšlet náhradu za Lowa. Není překvapením, že McLaren se už poohlíží jinde, a pokud by o Lowa přišel, tak nejžhavějším kandidátem na post technického ředitele je James Allison z Lotusu.
Paddy Lowe, technický ředitel McLarenu
I Lotus si uvědomuje, v co může kontakt Alllisona s McLarenem (možná nejen s ním, ale také třeba s Mercedesem) vyústit, a tak se v týmu začíná pracovat na případné náhradě technického ředitele. Je běžné, že stáje se rozhlížejí u ostatních týmů, letos je ale situace komplikovanější, protože pro rok 2014 nás čeká výrazná změna pravidel.
Týmy už jsou v plném proudu při pracích na nových vozech, protože si chtějí být jisté, že budou konkurenceschopné hned od prvního okamžiku. V F1 mají inženýři smlouvy na dobu určitou a navíc po opuštění týmu nesmějí ještě po určitou dobu pracovat pro konkurenční tým. Při odchodu z jednoho týmu má tedy inženýr několikaměsíční "prázdniny".
Zatímco pro běžného člověka by takové, na příklad, 12 měsíční prázdniny byly vítaným "dárkem", tak v případě, že by takový Lowe nebo Allison měli být po 12 měsíců mimo F1, tak by byl jejich přínos pro vůz na sezonu 2014 nulový.
Několik nadcházejících měsíců jsou obdobím, kdy lidé jako Adrian Newey, Pat Fry, James Allison nebo Paddy Lowe podrobně studují pravidla, aby v nich našli "šedá místa", která by mohla jejich týmům poskytnout konkurenční výhodu.
James Allison, technický ředitel Lotusu
Podle dostupných zpráv zatím nedošlo k tomu, že by některého z inženýrů nějaká konkrétní nabídka přesvědčila, aby změnil tým. Může se tedy dobře stát, že jak Lowe tak Allison zůstanou u svých současných týmů a budou pokračovat ve své práci.
Můžeme si být jistí tím, že jejich šéfové velmi bedlivě sledují situaci kolem Mercedesu, protože až dojde k prvnímu přestupu, tak nikdo neví, jak to vše nakonec dopadne.