"Náš cíl je jasný: vyhrát, a prioritou stále zůstává poskytnout našim jezdcům auto, které bude konkurenceschopné hned od začátku," uvedl dnes v Dolomitech šéf závodního týmu Stefano Domenicali.
"Vývoj vozu pro rok 2013 začal v aerodynamickém tunelu [Toyoty Motorsport] v Kolíně a dále tam probíhá. Rozhodně očekávám, že uvidíme vyšší efektivitu, než v loňském roce, protože už nebudeme potřebovat porovnávat data a korelaci s aerodynamickým tunelem v Maranellu, kde je v současné době v přestavbě a znovu funkční bude po letní přestávce.
"V aerodynamickém oddělení máme čerstvou krev - jak v oblasti kreativity a metodologie, což nám pomáhá jít tímto směrem," poodhaluje zákulisí aerodynamického vývoje Scuderie, aniž by jmenoval konkrétní posily, mezi které by mohla patřit i šéfka aerodynamického oddělení Caterhamu - Marianne Hinsonová.
"Sezóna 2013 bude složitou z mnoha hledisek. Čelíme technickým výzvám, které budou mít významný dopad na všechny oblasti společnosti, ne pouze z pohledu designu, ale také pokud jde o potřebné investice a infrastrukturu pro vývoj nového motoru. V rámci omezení daných pravidly musíme do splnění našich cílů vložit maximální úsilí, zatímco čas na přípravu pro rok 2014 využijeme co nejlépe," pokračuje Domenicali.
Ferrari F2012 v aerodynamickém tunelu v Maranellu (foto: Scuderia Ferrari)
"Jsem si jistý, že některé týmy brzy přestanou vyvíjet vozy pro rok 2013, aby se soustředily na ty pro rok 2014. Ferrari je jediným týmem, který si dělá všechno sám, takže to je pro nás velmi odlišné, ale je důležité, že se opět klade důraz na ty, kdo vyrábějí motory.
Momentálně je 90 % výkonnost v F1 založeno na aerodynamice, takže změna v pravidlech způsobí změnu ve vyvážení technologií motorů a šasi, což je z hlediska výrobce velmi důležité," dodává šéf závodní stáje z Maranella.