Co stálo za poklesem formy Mercedesu? Nejen odchod šéfa aerodynamiky k Ferrari a 60% modely

Williams | foto: Williams F1 Team

Šéf závodního týmu Mercedesu vysvětluje, proč po výhře ve Velké ceně Číny šla jejich forma spíše dolů místo toho, aby se drželi na špici.

V polovině šampionátu patřilo Rosbergovi šesté místo s pouhou 34 bodovou ztrátou na svého krajana Sebastiana Vettela z Red Bullu. Ve druhé části však výkonnost klesala a Rosberg nakonec ztratil na mistra světa 186 bodů. Mercedes v posledních šesti závodech sezóny zabodoval pouze jednou - díky sedmému místu odcházejícího Michaela Schumachera v Brazílii.

K poklesu formy přispělo odchod šéfa aerodynamiky Loice Bigoise k Ferrari, přechod na 60% modely v aerodynamickém tunelu i změna ve filozofii vývoje po nasazení dvojitého DRS či Coanda výfuků.

"Rozhodli jsme se ke změně struktury skupiny pro aerodynamiku. Museli jsme čekat, až se k nám připojí [nový šéf] Mike Elliot, protože musel naplnit výpovědní lhůtu Lotusu. Uzavřeli jsme případ s Loicem a nastala mezera, kterou se nám nepodařilo velmi dobře zaplnit," přiznává Brawn.

"Navíc jsme přecházeli z 50% na 60% modely v aerodynamickém tunelu, hodně se toho také dělo ve skupině pro aerodynamiku. Mělo to svůj dopad," pokračuje šéf F1 týmu Mercedesu.

Přechod na větší modely byl podle něj potřebný s ohledem na vyšší kvalitu dat, které je možné dostat v tunelu z pneumatik Pirelli: "Naším závěrem bylo, že dostaneme mnohem reprezentativnější pneumatiky při 60% než při 50%."


Mercedes se po Velké ceně Číny dalšího vítězství už nedočkal, místo toho začal kvůli aerodynamickému vývoji ztrácet (foto: Daimler AG)

"Pirelli musí vyrábět 50% a 60% pneumatiky pro aerodynamický tunel. Existují už pouze dva týmy, které stále pracují s 50%. I když se Pirelli co nejvíce snaží, dostanou lepší zpětnou vazbu z 60% než z 50% pneumatik. Proto jsme se rozhodli pro přechod.

Další věcí bylo to, že jsme během let do modelu v tunelu nasazovali stále další a další vybavení pro měření, monitorování a kontroly. V 50% modelu nám došlo místo," vysvětluje pro Autosport příčiny loňského poklesu Brawn.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 1 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy