Anthony Colin Bruce Chapman se narodil 19. května 1928 v Londýně. Věnoval se studiu stavebního inženýrství na University College London. V rámci studia absolvoval výcvik u RAF a po dokončení školy vstoupil na krátký čas do služeb Britského královského letectva.
Bystrý úsudek, logické uvažování a získané technické znalosti aplikoval do projektů závodních automobilů a už v roce 1958 vstoupil s vozem Lotus 12 do světa formule 1. Svými inovacemi Chapman častokrát předběhl konkurenci. Lotus patřil vždy mezi přední týmy, od jehož jezdců se očekával boj o přední příčky.
Mezi revoluční vozy patří hlavně typ 25 s první samonosnou karoserií, typ 49, kde použil první spoilery a reklamu na ploše vozu, typ 72 dostal jako první klínovitý tvar s postraními chladiči, typ 78 se vyznačoval přísavným efektem a typ 88 pro svoje dvojité šasi.
Při příležitosti návštěvy hrobu Colina Chapmana se mi podařilo vypátrat osobu, která zřejmě viděla Colina Chapmana živého naposledy. Roger Pestel, pozdější inženýr Ayrtona Senny, zamykal v podvečer 15. prosince 1982 kolem 22 hodiny Ketteringham Hall po té, co ho Colin Chapman míjel při příchodu do svého bytu po návratu z jednání v Paříži.
Ráno přivolaný lékař konstatoval jako příčinu předčasné smrti infarkt. Dojít k němu mělo asi ve 4 hodiny ráno, tedy pouhých 6 hodin po té, co se s ním Roger setkal. Při našem osobním vyprávění se emocionálně a pietně vžil do tehdejší doby. Velmi si vážím našeho setkání, měl jsem možnost hovořit s člověkem, který byl Chapmanovi tak blízko v posledních hodinách.