Dění ohledně F1 je nyní poměrně klidné, nepočítáme-li slovní výměny mezi prezidentem Ferrari Di Montezemolem a šéfem F1 Ecclestonem. Tak úplně klid ovšem není, stále zbývá několik volných sedaček a kandidátů na vstup či návrat do F1 rozhodně není málo.
Stále není definitivně rozhodnuto o druhé sedačce u Force Indie a Caterhamu. Dalo by se spekulovat i o kolegovi Kimiho Räikkönena u Lotusu. Tím však velmi pravděpodobně nadále bude Romain Grosjean, do kterého Lotus investoval rok učení a který i přes své četné chyby a kolize ukázal, že umí jezdit pěkně rychle.
Spekulovalo se také o tom, že by Francouze nahradil Kamuj Kobajaši, který byl u Sauberu, kde letos jezdil, nahrazen nováčkem Guttiérrezem. Existuje snad i malá šance na návrat Bruna Senny, který pro tým loni dělal třetího pilota a letos působil u Williamsu.
U Caterhamu to vypadá, že si své místo vedle ohlášeného Charlese Pica podrží Vitalij Petrov, který v posledním závodě zachránil týmu desáté místo v Poháru konstruktérů a tak i cenný přísun deseti milionů amerických dolarů. Nějaké peníze má i on sám, respektive jeho sponzoři, a zdá se, že je to víc, než by mohli nabídnout ostatní zájemci.
Zdá se tedy, že Bruno Senna má jedinou možnost, jak zůstat v F1, pokud by nechtěl znovu dělat testovacího pilota - usilovat o sedačku u Force Indie. Ta udělala letos velký pokrok, ale mohl by to být krok do neznáma. Vijay Mallya chce sice investovat do rozvoje infrastruktury týmu, aby nebyl závislý na technologiích ostatních (zejména pak McLarenu), ale to bude nějakou dobu trvat a také to bude něco stát.
Druhá sedačka u Lotusu bude pravděpodobně patřit Romainu Grosjeanovi,
co ostatní volná místa? (foto: Lotus F1 Team)
Pokud jde o spojení Force Indie s McLarenem, tým z Wokingu může být nyní na indický tým trochu naštvaný. Tím, že Nico Hülkenberg přestupující k Sauberu vyřadil z posledního závodu Lewise Hamiltona, přišel McLaren o deset milionů dolarů za umístění v poháru konstruktérů.
Může zde ale být i strategický prvek - dá se předpokládat, že by se McLarenu líbilo, kdyby Force India skončila před týmem Mercedes. Němci by pak mohli usoudit, že vlastní tým není dobrý nápad a z F1 ho stáhnout a obnovit silné partnerství s McLarenem. Ten totiž nemá moc možností ohledně motorů. Renault už má plno a nedá se předpokládat, že by zrovna tento tým chtěl odebírat motory od Ferrari. To vše jsou ale jen spekulace.
S druhou sedačkou Force Indie je pak spojováno i několik dalších pilotů - Adrian Sutil, Sébastien Buemi, Jaime Alguersuari, Jules Bianchi, Kamuj Kobajaši a kdokoliv, kdo má peníze. Tým sice tvrdí, že na penězích nezáleží, ale dobrý jezdec s penězi je vždy lepší, než dobrý jezdec bez nich. Přijít by mohl i Heikki Kovalainen. U Indů tak vypadá volba nejzajímavěji.
Poslední volnou sedačku má Marussia (delší dobu je s ní spojován Max Chilton). U ruského týmu nejspíše rozhodnou jen finance.
Nutno ještě podotknout, že tým HRT už příští rok asi opravdu neuvidíme a tím pádem máme o dvě místa méně. Bez práce jsou tak Pedro de la Rosa a Narain Karthikeyan.