Strategie a zastávky v deštivé Brazílii: Nejrychleji přezul Red Bull Vettela

Red Bull | foto: Red Bull Racing

INTERLAGOS - PŘEHLED STRATEGIÍ A ZASTÁVEK V BOXECH; Jak si vedly týmy v boxech během chaotických podmínek Velké ceny Brazílie a jaké strategie jednotliví jezdci použili?

Včerejší závod byl náročný pro všechny - měnily se podmínky na dráze i časy průjezdu boxovou uličkou, kde piloti museli za mokra opatrněji brzdit na svých stanovištích.

Nejrychlejší zastávku v Brazílii včera předvedli mechanici Red Bullu, když Sebastiana Vettela v desátém kole přezuli za 2,5 s. Za rámeček si nedají poslední přezutí na přechodné pneumatiky, které v době příjezdu nejmladšího trojnásobného mistra světa F1 ještě neměli připravené.

Velmi rychlé byly i zastávky Marka Webbera (průměr 3,4 s) či Jensona Buttona (průměr 3,3). Ferrari u obou pilotů bylo tentokrát o 4 desetiny pomalejší.

Dobré výkony předvedli mechanici Toro Rosso v případě Daniela Ricciarda. Pět výměn pneumatik u něj zvládli průměrně za 3,6 s.

Vůbec nejkratší čas včera z klasifikovaných jezdců strávil Button: 43 sekund. To Heikki Kovalainen z Caterhamu byl v boxové uličce k vidění trojnásobně delší dobu: 2:09 min.

Do dramatického závodu startovali všichni na měkčí ze dvou nabízených směsí, pouze havarující Grosjean, Kobajaši a Schumacher začínali na tvrdé. V úvodu byly teploty nízké - 19 °C - a jen lehce poprchávalo. Po 10 kolech však intenzita deště zesílila.

Na nejméně zastávek vsadili Button a Hülkenberg. Ti se se v úvodu po první přeháňce nenechali strhnout k nasazení přechodných pneumatik. Brit se v boxech objevil pouze dvakrát, Hülkenberg třikrát kvůli penalizaci, kterou indická stáj považovala za velmi přísnou.

Se třemi zastávkami odjelo Velkou cenu Brazílie 2012 dalších osmi pilotů, sedm z klasifikovaných jezdců k mechanikům zamířilo čtyřikrát. Pouze Ricciardo s Kovalainenem absolvovali pět zastávek.

Nejvíce kol na jedné sadě středně-tvrdých pneumatik zvládl Alonso: 43 (60,6 % závodu), stejnou vzdálenost ujel na tvrdých ve svém třetím stintu Di Resta. Na přechodných pneumatikách kroužil nejdéle Rosberg: 20 kol (28 % závodu), na pneumatikách do deště Kovalainen: 11 kol. Tuto sadu kromě něj využil v závěru již jen Ricciardo.

Legenda:  

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy